Iso1 Skrevet 29. september #2181 Skrevet 29. september Kvinneforkjemper1 skrev (15 minutter siden): da bør de kanskje prøve å endre livsstilen sin litt da, sitter og koser seg med nudler spandert på av trygd mens de nyter sin konstante ferie. Konstante ferie du lissom, uvitenhet lenge leve. De gjør da ting, en er i jobb et par dager i uka og en på samtaler, det er da noe iallfall. Alle kan ikke jobbe 100% og det må folk bare innse. 2 2
Janmar Skrevet 29. september #2182 Skrevet 29. september Kvinneforkjemper1 skrev (1 time siden): da bør de kanskje prøve å endre livsstilen sin litt da, sitter og koser seg med nudler spandert på av trygd mens de nyter sin konstante ferie. Ferie? Jeg er gradert ufør. Du kan prøve å ha noen få av mine sykdommer. Så kan du kjenne på "ferien" jeg har. Adenomyose/endometriose, migrene, i sommer fikk jeg den alvorlige nervediagnosen trigeminusnevralgi. (Selvmordssmerte kalles det for). Jeg har lupus, artrose i knær og sterke smerter i hender/fingre. Prolaps, sliter med magen så næring har jeg knapt fått i meg de siste ukene. Et kronisk smertehelvete jeg så inderlig gjerne skulle ha betalt i dyre dommer for å slippe!! Men jeg jobber det jeg orker og har mulighet til. Nå skal jeg gjennom en veldig stor operasjon (nr 18 i rekka) så håper mulighet for jobb blir større da. Så nei man har ikke ferie når man er trygda. Skulle så gjerne noen med sånne holdninger fikk kjenne på kroppen kun noen minutter de værste smerteanfallene man har. Da tror jeg nok man hadde fått en helt annen innstilling. 4 1
Portvinpiken Skrevet 29. september #2183 Skrevet 29. september Janmar skrev (26 minutter siden): Ferie? Jeg er gradert ufør. Du kan prøve å ha noen få av mine sykdommer. Så kan du kjenne på "ferien" jeg har. Adenomyose/endometriose, migrene, i sommer fikk jeg den alvorlige nervediagnosen trigeminusnevralgi. (Selvmordssmerte kalles det for). Jeg har lupus, artrose i knær og sterke smerter i hender/fingre. Prolaps, sliter med magen så næring har jeg knapt fått i meg de siste ukene. Et kronisk smertehelvete jeg så inderlig gjerne skulle ha betalt i dyre dommer for å slippe!! Men jeg jobber det jeg orker og har mulighet til. Nå skal jeg gjennom en veldig stor operasjon (nr 18 i rekka) så håper mulighet for jobb blir større da. Så nei man har ikke ferie når man er trygda. Skulle så gjerne noen med sånne holdninger fikk kjenne på kroppen kun noen minutter de værste smerteanfallene man har. Da tror jeg nok man hadde fått en helt annen innstilling. Jeg tror du misforstår. Denne tråden handler jo ikke om deg. Ikke meningen å være ufin, men kommentaren du svarte på var jo direkte relatert til de tråden handler om. Tror ingen her mener du (eller andre) ikke kan ha rett på uføretrygd. 5 6
Zidji Skrevet 29. september #2184 Skrevet 29. september Janmar skrev (45 minutter siden): Ferie? Jeg er gradert ufør. Du kan prøve å ha noen få av mine sykdommer. Så kan du kjenne på "ferien" jeg har. Adenomyose/endometriose, migrene, i sommer fikk jeg den alvorlige nervediagnosen trigeminusnevralgi. (Selvmordssmerte kalles det for). Jeg har lupus, artrose i knær og sterke smerter i hender/fingre. Prolaps, sliter med magen så næring har jeg knapt fått i meg de siste ukene. Et kronisk smertehelvete jeg så inderlig gjerne skulle ha betalt i dyre dommer for å slippe!! Men jeg jobber det jeg orker og har mulighet til. Nå skal jeg gjennom en veldig stor operasjon (nr 18 i rekka) så håper mulighet for jobb blir større da. Så nei man har ikke ferie når man er trygda. Skulle så gjerne noen med sånne holdninger fikk kjenne på kroppen kun noen minutter de værste smerteanfallene man har. Da tror jeg nok man hadde fått en helt annen innstilling. Dette handler ikke om deg 2 2
Kvinneforkjemper1 Skrevet 29. september #2185 Skrevet 29. september Janmar skrev (2 timer siden): Ferie? Jeg er gradert ufør. Du kan prøve å ha noen få av mine sykdommer. Så kan du kjenne på "ferien" jeg har. Adenomyose/endometriose, migrene, i sommer fikk jeg den alvorlige nervediagnosen trigeminusnevralgi. (Selvmordssmerte kalles det for). Jeg har lupus, artrose i knær og sterke smerter i hender/fingre. Prolaps, sliter med magen så næring har jeg knapt fått i meg de siste ukene. Et kronisk smertehelvete jeg så inderlig gjerne skulle ha betalt i dyre dommer for å slippe!! Men jeg jobber det jeg orker og har mulighet til. Nå skal jeg gjennom en veldig stor operasjon (nr 18 i rekka) så håper mulighet for jobb blir større da. Så nei man har ikke ferie når man er trygda. Skulle så gjerne noen med sånne holdninger fikk kjenne på kroppen kun noen minutter de værste smerteanfallene man har. Da tror jeg nok man hadde fått en helt annen innstilling. Som de andre nevner så handler ikke dette om deg. Du og NT har ikke de samme problemene, det jeg mener er at de bare vralter rundt og lever livet på julehus og svinesund shopping med ti nudelpakker i handlekurven og ikke prøver å bli friske. Det virker faktisk ikke som at de gir det 1% sjanse engang, de liker vel å få trygd og kunne filme youtube videoer dagen lang istedenfor å faktisk fikse på helsa og komme seg ut i jobb som et normalt menneske på deres alder burde. Det at du har så mye skader og plager er svært trist, men dessverre ikke så relevant når det kommer til de. 5 5
Janmar Skrevet 29. september #2186 Skrevet 29. september Zidji skrev (4 timer siden): Dette handler ikke om deg Jeg poengterte at hun kaller å ha ufør for ferie! 1 2
Janmar Skrevet 29. september #2187 Skrevet 29. september Portvinpiken skrev (4 timer siden): Jeg tror du misforstår. Denne tråden handler jo ikke om deg. Ikke meningen å være ufin, men kommentaren du svarte på var jo direkte relatert til de tråden handler om. Tror ingen her mener du (eller andre) ikke kan ha rett på uføretrygd. Vet jo den ikke handler om meg. Men poenget er holdningen om å kalle uføretrygd en ferie. Det er det så absolutt ukke 1 2
Kvinneforkjemper1 Skrevet 30. september #2188 Skrevet 30. september Janmar skrev (9 timer siden): Vet jo den ikke handler om meg. Men poenget er holdningen om å kalle uføretrygd en ferie. Det er det så absolutt ukke for de ser det sånn ut! masse penger å bruke på mat og gaveleker til hverandre!! de spiser mye bedre og mer enn jeg som student har råd til, gud forby at jeg tenker de trenger å få stumpen opp av sofaen! 6
Janmar Skrevet 30. september #2189 Skrevet 30. september Kvinneforkjemper1 skrev (2 minutter siden): for de ser det sånn ut! masse penger å bruke på mat og gaveleker til hverandre!! de spiser mye bedre og mer enn jeg som student har råd til, gud forby at jeg tenker de trenger å få stumpen opp av sofaen! Enig at de bruker mye penger. Klager på dårlig råd, men handler store dyre julekalendere, sminke, abonnement på goodiebox og mye take away. Og samtidig ikke har råd til nye klær til barnet. Det virker også for meg ekstremt merkelig prioritering 5
Kvinneforkjemper1 Skrevet 30. september #2190 Skrevet 30. september Janmar skrev (8 minutter siden): Enig at de bruker mye penger. Klager på dårlig råd, men handler store dyre julekalendere, sminke, abonnement på goodiebox og mye take away. Og samtidig ikke har råd til nye klær til barnet. Det virker også for meg ekstremt merkelig prioritering Helt feil prioriteringer dessverre, stakkars sønnen som bare får brukte klær og alt for store sko mens moren og tanten får fem julekalendere og syv nye hudpleieprodukter i uken… De trenger bare å endre kosthold og trene seg tilbake i form, de bor faktisk 30 meter unna TO treningssentre! Vet de synes det er skummelt, men noen ganger må man faktisk bare utfordre seg selv. De kunne tatt PT timer og startet svært smått, vet de kunne trent feks armer og rygg (veldig svakt) uten å få problemer. G snakket jo om å begynne å trene men plutselig ikke hadde «råd» til det eller noe, men det koster mindre enn en julekalender eller to. 6
Petrine12 Skrevet 30. september #2191 Skrevet 30. september G har gått til psykolog i over 4 år for ho klare ikkje sette seg sjølv først,dårlig sjøl bilde etc. Men egeninnsats? Finst ikkje. Dei får ein god del hjelp og støtte, men svikta i egeninnsats begge to. Vekta…? Hallo liksom. 2
AnnnonymBruker Skrevet 30. september #2192 Skrevet 30. september Petrine12 skrev (1 time siden): G har gått til psykolog i over 4 år for ho klare ikkje sette seg sjølv først,dårlig sjøl bilde etc. Men egeninnsats? Finst ikkje. Dei får ein god del hjelp og støtte, men svikta i egeninnsats begge to. Vekta…? Hallo liksom. Jeg har ikke fulgt noe særlig med på dem, men søkte dem opp på YouTube pga denne tråden, og fikk opp noen videoer fra noen år siden. Kjente nesten ikke igjen Guro, så slank hun var! 2
*Blåbær* Skrevet 30. september #2193 Skrevet 30. september AnnnonymBruker skrev (19 timer siden): Om de er på AAP så teller i alle fall at de jobber nå (også med sosiale medier siden de tjener penger på det) mot å få uføretrygd, i alle fall 100 %. Jeg aner for øvrig ikke om de er ufør, på AAP, sykmeldt eller hva. Guro er delvis ufør og resten på AAP, Pia på AAP. Pia har sagt at hun ikke tar hvilken som helst jobb, det må være noe hun liker og et sted hun trives, samt at hun dkal orke livet uten om jobben også. Hun får det til å høres ut som om det er et valg å jobbe og forsørge seg selv eller ikke. 6 3
*Blåbær* Skrevet 30. september #2194 Skrevet 30. september AnnnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke fulgt noe særlig med på dem, men søkte dem opp på YouTube pga denne tråden, og fikk opp noen videoer fra noen år siden. Kjente nesten ikke igjen Guro, så slank hun var! Ja hun var så munter og blid da også, men hun har sagt at hun ikke hadde det noe bra. Virker ikke som hun har det noe bedre nå da. Hva skal til for henne for at hun få det bra? 3
*Blåbær* Skrevet 30. september #2195 Skrevet 30. september Petrine12 skrev (1 time siden): G har gått til psykolog i over 4 år for ho klare ikkje sette seg sjølv først,dårlig sjøl bilde etc. Men egeninnsats? Finst ikkje. Dei får ein god del hjelp og støtte, men svikta i egeninnsats begge to. Vekta…? Hallo liksom. Mye av plagene både fysisk og psykisk ville ha forsvunnet ved vektnedgang, det er jo allment kjent at overvekt påvirker kroppslige og psykiske plager. 2
Petrine12 Skrevet 30. september #2196 Skrevet 30. september Det var ganske kjapt etter fødselen at ho var trøtt, utslitt etc. Vart mest oppdatering på mangel på søvn enn glede over å blitt mor. 5
Mardina Skrevet 30. september #2197 Skrevet 30. september Merkelig at de har mer enn god nok helse til å filme til SoMe, dra på Sverige turer og til moren. Men ikke jobbe i en ordinær jobb et par ganger i uken. Tror ikke P kommer til å øke "jobb-prosenten" heller. Hun får det til å høres ut som hun har en viktig jobb, men er prisgitt at "arbeidsgiver"/ Nav lar hun få lov til å jobbe så lite. Tror neppe at butikken ser for seg å ansette hun fast. 4
AnnnonymBruker Skrevet 30. september #2198 Skrevet 30. september Mardina skrev (48 minutter siden): Merkelig at de har mer enn god nok helse til å filme til SoMe, dra på Sverige turer og til moren. Men ikke jobbe i en ordinær jobb et par ganger i uken. Tror ikke P kommer til å øke "jobb-prosenten" heller. Hun får det til å høres ut som hun har en viktig jobb, men er prisgitt at "arbeidsgiver"/ Nav lar hun få lov til å jobbe så lite. Tror neppe at butikken ser for seg å ansette hun fast. Er jobben på Dollarstore tiltak via NAV? 1
Iso1 Skrevet 30. september #2199 Skrevet 30. september *Blåbær* skrev (2 timer siden): Guro er delvis ufør og resten på AAP, Pia på AAP. Pia har sagt at hun ikke tar hvilken som helst jobb, det må være noe hun liker og et sted hun trives, samt at hun dkal orke livet uten om jobben også. Hun får det til å høres ut som om det er et valg å jobbe og forsørge seg selv eller ikke. Men det er noe i det da, flere som tenker sånn at man skal orke livet utenom jobb også. Livet er ikke bare jobb, det skjer jo ting på hjemmebane også som man skal orke. Og pga dårlig helse hvis en bruker all krefter på jobb og ikke orker noe hjemme så er ikke det bedre. Så da blir det å orke ting hjemme og ikke slite seg ut på jobb viktigere. 5 1
AnnnonymBruker Skrevet 30. september #2200 Skrevet 30. september Iso1 skrev (2 minutter siden): Men det er noe i det da, flere som tenker sånn at man skal orke livet utenom jobb også. Livet er ikke bare jobb, det skjer jo ting på hjemmebane også som man skal orke. Og pga dårlig helse hvis en bruker all krefter på jobb og ikke orker noe hjemme så er ikke det bedre. Så da blir det å orke ting hjemme og ikke slite seg ut på jobb viktigere. Jeg skal ikke mene så mye om helsen til disse damene, men jeg synes jo man bør fokusere på jobb og litt mindre på hobby når man er i AAP. Er man ufør er det noe annet, for man kan ha blitt bedre etter noen år. Men å ikke kunne jobbe mer enn man gjør fordi man skal ha overskudd til mange timer hobby hver dag synes jeg er feil. Sier ikke at det gjelder disse damene, for som sagt vet jeg for lite om helsen/hverdagen deres. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå