Gå til innhold

Norwaytwins

Anbefalte innlegg

Skrevet

At Guro ikkje får sove av å vere inne heile dagen og vimse rundt i pysj 🫢 At det er so umulig å gå seg ein tur ut…reise i svømmehallen ol? Ho hadde sove mykje bedre etterpå. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NinaLisa skrev (På 6.11.2025 den 15.49):

Han sover i sprinkelseng, ja.

Hadde ikke de kjøpt ei sånn «flat» seng til han i ikke altfor god kvalitet? Eller ble det bare med praten? 

Skrevet (endret)
NinaLisa skrev (På 6.11.2025 den 15.49):

Han sover i sprinkelseng, ja.

😳

Da må han være ganske liten for aldrende for å få plass der.

Endret av *Blåbær*
Skrevet
MzMe skrev (5 timer siden):

Hadde ikke de kjøpt ei sånn «flat» seng til han i ikke altfor god kvalitet? Eller ble det bare med praten? 

De tenkte vel å kjøpe det i bursdagsgave til han. Han fyller 6 i februar.

Skrevet
NinaLisa skrev (3 timer siden):

De tenkte vel å kjøpe det i bursdagsgave til han. Han fyller 6 i februar.

5 år fyller han.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er de så ekstremt opptatt av jul og starter så tidlig? Julen/advent starter 1.des og ikke en dag før. De virker besatt av jul. Sykelig. Jeg ser ingen videoer med jul før det er førjul etc. 

• Liker 1
Skrevet
Coffee_lover skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er de så ekstremt opptatt av jul og starter så tidlig? Julen/advent starter 1.des og ikke en dag før. De virker besatt av jul. Sykelig. Jeg ser ingen videoer med jul før det er førjul etc. 

De har vært opptatt av julen i årevis. Hvorfor de er så besatt av den må du nesten spørre dem om 😄

Skrevet
Mardina skrev (21 minutter siden):

De har vært opptatt av julen i årevis. Hvorfor de er så besatt av den må du nesten spørre dem om 😄

Latterlig. 

Skrevet
Coffee_lover skrev (1 time siden):

Tror de gleder seg til gaver😄

• Liker 3
Skrevet
*Blåbær* skrev (1 time siden):

Tror de gleder seg til gaver😄

Ja jula dems er over når alt av gaver er ferdig.Kalendere,julestrømper og en haug med gaver til hverandre.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Coffee_lover skrev (5 timer siden):

Det er mange som pynter lenge før 1.desember , ser filmer lenge før , at du mener det er feil betyr ikke at det er feil for andre. 

• Liker 3
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Det er mange som pynter lenge før 1.desember , ser filmer lenge før , at du mener det er feil betyr ikke at det er feil for andre. 

Det har kommet i senere tid. Influencere på youtube og tik tok som tar av bare man har bikket november. Galskap! Er to år eldre enn tvillingene og advent begynte når det startet og julepyntingen ble gjort 23.des til ut på 2010-tallet. Mye bedre og mer magisk enn nå.  Men romjulen er jo dørgende kjedelig spør du meg,så at folk er ferdig med jul til første juledag er forståelig sånn sett. 

• Liker 1
Skrevet
Coffee_lover skrev (3 timer siden):

Men romjulen er jo dørgende kjedelig spør du meg,så at folk er ferdig med jul til første juledag er forståelig sånn sett. 

Uenig, det er da jula virkelig er i gang og man kan senke skuldrene? Da lurer jeg på hva du jobber med siden du synes romjul er dørgende kjedelig? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Coffee_lover skrev (4 timer siden):

Det har kommet i senere tid. Influencere på youtube og tik tok som tar av bare man har bikket november. Galskap! Er to år eldre enn tvillingene og advent begynte når det startet og julepyntingen ble gjort 23.des til ut på 2010-tallet. Mye bedre og mer magisk enn nå.  Men romjulen er jo dørgende kjedelig spør du meg,så at folk er ferdig med jul til første juledag er forståelig sånn sett. 

Tidene endrer seg og godt er det. Jeg synes fortsatt det er magisk jeg , selv om det pyntes tidligere. De færreste tar det vel ned 1.juledag, de jeg kjenner som pynter tidlig tar ned til 1.januar og det skjønner jeg godt for da er det  et nytt år .

• Liker 2
Skrevet
Coffee_lover skrev (6 timer siden):

Jeg er og vokst opp med at alt skulle gjøres lille julaften. Og for et stress det var. Og det har ikke jeg fortsatt med.

Lille julaften er til kos og avslapping her i huset. Nyter juletre og pynt med et glass vin. Og julefilm på tv.

Og jeg ser da mange som pynter i november. Jeg gjør ikke det. Men altså, plager det meg at andre gjør det. Nei! Jeg har en nabo som har pynta med alt mulig utenfor huset for uker siden. Regner med at de trives med det. Det plager iallefall ikke meg.

Skjønner ikke hvorfor man skal bry seg så fryktelig om hva andre gjør, hva andre spiser og hvordan andre lever. Bry dere om dere selv i stedet

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Coffee_lover skrev (9 timer siden):

Helt enig,man blir lei jula før den starter.Også for ungene,som må vente så lenge også.Blir helt feil for barna også.Sikkert noen som mener man blir vant med vente så lenge,men bare trist.

• Liker 2
Skrevet
tonebelinda skrev (2 timer siden):

Jeg er og vokst opp med at alt skulle gjøres lille julaften. Og for et stress det var. Og det har ikke jeg fortsatt med.

Lille julaften er til kos og avslapping her i huset. Nyter juletre og pynt med et glass vin. Og julefilm på tv.

Og jeg ser da mange som pynter i november. Jeg gjør ikke det. Men altså, plager det meg at andre gjør det. Nei! Jeg har en nabo som har pynta med alt mulig utenfor huset for uker siden. Regner med at de trives med det. Det plager iallefall ikke meg.

Skjønner ikke hvorfor man skal bry seg så fryktelig om hva andre gjør, hva andre spiser og hvordan andre lever. Bry dere om dere selv i stedet

Samme her! Mine foreldre hadde tradisjoner ingen av barna har holdt på. Jeg husker lille julaften spesielt som fryktelig stress for mine foreldre.

Mye koseligere å pynte til jul - ikke advent - ettersom det passer i løpet av november/desember, så man unngår stress. Ser naboen her har pyntet huset til jul, med nisse og alt. Bare koselig det 😄 Selv har vi bare satt ut utelys. 

• Liker 2
Skrevet
lew skrev (13 minutter siden):

Helt enig,man blir lei jula før den starter.Også for ungene,som må vente så lenge også.Blir helt feil for barna også.Sikkert noen som mener man blir vant med vente så lenge,men bare trist.

Barna har bare godt av å lære seg og vente og ha noe å glede seg til. Og ventetiden er jo ikke noe lenger nå enn da vi var små. 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Vi pynter litt senere ut i november, datteren min på 15 elsker jul og alle høytider og jeg elsker å se henne så glad og det gjør jeg gjerne både november og desember. Da jeg var liten pyntet vi det meste i løpet av desember, men juletreet pyntet vi 23 Desember og da vi stod opp morgenen etter var alle gavene under treet. Ungene og jeg feirer aldri jul hjemme hos oss julaften så vi pynter treet samtidig som vi pynter alt annet. Vi har kalt treet vårt «ventetre» og gaver legges under treet etter hvert som vi får fra andre eller pakker inn selv, så blir det hentet derfra etter hvert som vi besøker de som skal få gaver. Hvorfor skal man på død og liv vente til desember, hvorfor kan ikke norwaytwins få glede seg over det så lenge de vil. 

Endret av Lillenn
  • Liker 2
Skrevet
lew skrev (4 timer siden):

Hvorfor blir det helt feil for barna? Og hvorfor er det trist å måtte vente?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...