Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mickan skrev (2 timer siden):

Men Pia har jo ikke utdanning så det er veldig begrenset hva Nav kan tilby av stillesittende jobber. De aller fleste kontorjobber krever utdanning i dag. Mulig hun kunne sitte i resepsjonen eller informasjonen på et senter eller bibliotek men de jobbene er det ikke akkurat flust av. Og hun har erfaring fra varehandel så det var jo sånn sett naturlig at hun ble tilbudt praksis i butikk. 

Bibliotek krever 3 årig utdannelse, at man har gode peopleskills og man er virkelig på bena hele dagen. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes så synd på han som må gå i bånd også jeg.Kan vel ikke si så mye før det blir sensur her🙉

• Nyttig 2
Skrevet
Lizard skrev (5 minutter siden):

Bibliotek krever 3 årig utdannelse, at man har gode peopleskills og man er virkelig på bena hele dagen. 

Jeg skrev ingenting om å være bibliotekar spesifikt, man kan fint jobbe i resepsjonen uten bachelorgraden. Men om det passer PK er en annen sak

Skrevet
lew skrev (1 time siden):

Syntes så synd på han som må gå i bånd også jeg.Kan vel ikke si så mye før det blir sensur her🙉

Vi får prise oss lykkelige for at båndet ikke er langt nok til at mor kan sitte i bilen med mini gående ved siden av... :dåne: 

Kjenner at jeg allerede er lei jule/blogmas og kjøpestøy i bloggen :knegg: Er det noe den husstanden garantert ikke trenger, er det mere juleartikler. 

Jeg skjønner at disse voldsomt travle damene (:fnise:) må sørge for å ha mye forhåndsinnspilt, men de ødelegger jo ALL form for julestemning ved å røpe for mye detaljer. 

• Liker 1
Skrevet

Hehe..Ja godt er det,men er som dem sier over her Pia som må gå på tur.Ja dem skulle hatt tid til filme vlogmas når det er nærmere Jul.Den leiligheten er fyllt til randen med krims krams.Ser ut som ekstreme samlere som bor der.Pia likte ha det ryddig når hu bodde alene.

Skrevet

Går på café for å hente brødskiver og ta med hjem 🙈 godt ja, men det er jo helt sykt dyrt for mat (og kaffe) på glassverket og butikken ligger rett ved siden av

• Liker 3
Skrevet
Kkkkaru skrev (6 minutter siden):

Går på café for å hente brødskiver og ta med hjem 🙈 godt ja, men det er jo helt sykt dyrt for mat (og kaffe) på glassverket og butikken ligger rett ved siden av

Virker som de har uendelig med penger 😳

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kkkkaru skrev (16 minutter siden):

Det er den typen mennesker som ikke har rett til å klage på dårlig råd når man har maksimalt dårlig/feil prioriteringer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kkkkaru skrev (3 timer siden):

Ja hvorfor kunne dem ikke heller gått ut sammen og spist frokost.Er jo det som er sjarmen med cafe besøk.Jeg elsker gå på cafe,men er jo for sitte der.Ellers kan man lage crossanter og brød hjemme som blir like bra🙃

• Liker 2
Skrevet
Lillenn skrev (35 minutter siden):

Hvilke plattformer er disse på? 

YouTube,insta og tik tok

Skrevet
Mardina skrev (20 timer siden):

Virker som de har uendelig med penger 😳

Ja det har jeg tenkt på også.Hadde vært bra om dem kunne spart og kjøpt noe større.Lurer på hvordan livet dem er om 10 år.

Skrevet
lew skrev (1 minutt siden):

Ja det har jeg tenkt på også.Hadde vært bra om dem kunne spart og kjøpt noe større.Lurer på hvordan livet dem er om 10 år.

Om 10 år skal du ikke se bort ifra at de fortsatt bor sammen 😄 Helt avhengig av hverandre de to der. 

Skrevet
Mardina skrev (2 minutter siden):

Om 10 år skal du ikke se bort ifra at de fortsatt bor sammen 😄 Helt avhengig av hverandre de to der. 

😅sant og dem har en 14åring i hus å da

• Liker 1
Skrevet
lew skrev (27 minutter siden):

😅sant og dem har en 14åring i hus å da

han bor nok sikkert kun hos faren lenge før den tid🤣

• Liker 2
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (49 minutter siden):

Det tror jeg også. 

• Liker 1
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror dere dette? Hva vet vi om far som omsorgsperson? Ikke sagt at han greier oppgaven bedre enn mor.  Jeg synes dette er en litt merkelig holdning. Jeg er sikker på at mor gjør sitt for å ha sine uker med sønnen. At jentene har en spesiell livsstil er det ingen tvil om, men jeg tror gutten er høyst elsket å har det fint sammen med dem. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
NinaLisa skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror dere dette? Hva vet vi om far som omsorgsperson? Ikke sagt at han greier oppgaven bedre enn mor.  Jeg synes dette er en litt merkelig holdning. Jeg er sikker på at mor gjør sitt for å ha sine uker med sønnen. At jentene har en spesiell livsstil er det ingen tvil om, men jeg tror gutten er høyst elsket å har det fint sammen med dem. 

Fordi G er fullstendig avhengig av hjelp av søsteren og moren sin. 

Jeg tviler ikke på at faren til guttungen er flink med han. G derimot bor sammen med søsteren sin og har sjelden vært helt alene med gutten. Det er jo noe å sette spørsmålstegn ved 🤔 

Det er ingen som tviler på at guttungen er høyt elsket. Men det er ikke saken her. 

• Liker 4
Skrevet
NinaLisa skrev (13 minutter siden):

Har det fint sammen med DEM ja. Men det å få barn er varig og lite å få gjort noe med. Livene til moren og søsteren kan derimot endre seg.  Moren deres blir ikke yngre. Pia kan få seg kjæreste igjen og brått få sitt eget liv. Da står Guro mye mer alene og må faktisk steppe up som mor. Det tror jeg dessverre ikke hun klarer uten den konstante hjelpen hun nå får fra mor og søster 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
NinaLisa skrev (16 minutter siden):

Vi VET jo strengt tatt ikke, men all sunn fornuft og logikk tilsier at at Guro ikke er i stand til å ta vare på gutten, hus og hjem, og seg selv hvis ting fortsetter å eskalere i årene framover slik det har gjort hittil.

Jeg tviler ikke et sekund på at hun elsker sønnen sin over alt på jord, og gjør sitt aller beste for ham, men per dags dato så tilsier helsesituasjonen hennes i kombinasjon med en usedvanlig liten selvstendighet at hun er fullstendig avhengig av en ekstra omsorgsperson både for seg selv og barnet for å få hverdagen til å gå rundt. Det er jo knapt at det går nå når Pia tar gutten på natt/morgen, gjør stort sett alt husarbeid de ukene de har gutten, slik at Guro skal få bruke energien sin på ham (dette har Pia selv sagt i en eller annen spørsmålsrunde), og ellers flyr rundt og tilrettelegger for at Guro skal slippe å gjøre minst mulig.

Det går nok fint så lenge de bor sammen, og gutten får nok dekt sine behov og får kjærlighet og omsorg så det holder, men skulle Guro av en eller annen grunn bli alene med ham, så tviler jeg faktisk på at hun hadde taklet det over tid, hun har jo heller aldri vært alene med ham i mer enn noen timer i strekk, og selv da virker det som om hun faller helt sammen etterpå.

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...