Gå til innhold

Norwaytwins

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge Pia har vært i praksis nå? Ser at hun skal forsøke litt annerledes jobbtider og dager.. bla jobbe kanskje 4 dager i uka, men kortere vakter. Kortere vakter?? Altså skal hun jobbe typ 1 t hver dag da? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miss perfect skrev (6 timer siden):

Noen som vet hvor lenge Pia har vært i praksis nå? Ser at hun skal forsøke litt annerledes jobbtider og dager.. bla jobbe kanskje 4 dager i uka, men kortere vakter. Kortere vakter?? Altså skal hun jobbe typ 1 t hver dag da? 

Har ikke sett hva hu sa, men hvordan får du «kortere vakter» til å bli 1 t dagen? Kortere vakter betyr vel bare ikke 7,5-timers dager? 🤔

Skrevet
AnnnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke sett hva hu sa, men hvordan får du «kortere vakter» til å bli 1 t dagen? Kortere vakter betyr vel bare ikke 7,5-timers dager? 🤔

Hun har allerede bare 3-timers arbeidsdag

• Liker 3
Skrevet
AnnnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun jobber max 3t nå så..

• Liker 1
Skrevet

P burde vel klare å jobbe litt mer enn 2-3 timer et par dager i uken? 🤔 Det er jo ingen arbeidsgiver som vil godta at man jobber så "lite"? Hvis de har tid til å bruke så mye tid på SoMe, så kan de vel begge jobbe litt i en ordinær jobb? 

Husker ikke hva som var grunnen til at P jobber så lite? 

• Liker 4
Skrevet
Mardina skrev (48 minutter siden):

P burde vel klare å jobbe litt mer enn 2-3 timer et par dager i uken? 🤔 Det er jo ingen arbeidsgiver som vil godta at man jobber så "lite"? Hvis de har tid til å bruke så mye tid på SoMe, så kan de vel begge jobbe litt i en ordinær jobb? 

Husker ikke hva som var grunnen til at P jobber så lite? 

Skylder mye på beina.. men hvorfor i huleste sette henne i en praksisjobb i en butikk da? Skjønner at arbeidsgiver ikke bryr seg, for de er hun bare gratis arbeidskraft. Men at nav veileder synes dette er ok, fatter jeg ikke. Men er jo som man sier, nav er nav.

• Liker 2
Skrevet
Miss perfect skrev (Akkurat nå):

Skylder mye på beina.. men hvorfor i huleste sette henne i en praksisjobb i en butikk da? Skjønner at arbeidsgiver ikke bryr seg, for de er hun bare gratis arbeidskraft. Men at nav veileder synes dette er ok, fatter jeg ikke. Men er jo som man sier, nav er nav.

Du er nok inne på noe viktig der. Har man problemer med beina, så er jo ikke butikkjobb så veldig ideelt 🤔 

Virker nesten ikke som at NAV tar problemene hennes på alvor. Men som du sier; NAV er NAV.... Pøser på med praksisplasser for folk, som ikke fører til så mye annet enn litt erfaring. Det vet jeg veldig godt selv... Har vært der selv. 

• Liker 2
Skrevet
Mardina skrev (3 minutter siden):

Du er nok inne på noe viktig der. Har man problemer med beina, så er jo ikke butikkjobb så veldig ideelt 🤔 

Virker nesten ikke som at NAV tar problemene hennes på alvor. Men som du sier; NAV er NAV.... Pøser på med praksisplasser for folk, som ikke fører til så mye annet enn litt erfaring. Det vet jeg veldig godt selv... Har vært der selv. 

Nei altså, hadde hun fått praksis innen noe annet, så er jeg sikker på at hun kunne jobbet mye mer. Trodde det var meningen med dette, men for Pia sin del så er det nok ideelt sånn som det er nå.  Bare jobbe et par timer , så hjem til søster som sitter å venter eller hun står klar med bilen for å hente. Så kan de filme og holde på med ting som er gøy for dem.

• Liker 2
Skrevet
Miss perfect skrev (2 minutter siden):

Nei altså, hadde hun fått praksis innen noe annet, så er jeg sikker på at hun kunne jobbet mye mer. Trodde det var meningen med dette, men for Pia sin del så er det nok ideelt sånn som det er nå.  Bare jobbe et par timer , så hjem til søster som sitter å venter eller hun står klar med bilen for å hente. Så kan de filme og holde på med ting som er gøy for dem.

det er det, siden hun kun klarer å være på bena noen få timer er det jo optimalt for hun, men egentlig burde de jo funnet en jobb der hun faktisk kunne forsøke å jobbe fulle dager. hun har jo psykisk og kognitiv kapabilitet til å faktisk jobbe en 8 timers arbeidsdag? nav er nav, og hun er jo sikkert fantastisk glad for å jobbe 3 timer en sjelden gang slik at resten av dagen er youtube tid:D

• Liker 2
Skrevet
garfunkel skrev (23 timer siden):

Wow. Sier vel litt om hvor innholdsløse liv de lever når de får omtrent sammenbrudd fordi noen videoklipp er fucket. Det sippes på flere plattformer om dette her 🙈

:ler: Ja, de har jo ellevilt med publikum som trenger at de opprettholder kvaliteten, må vite :knegg:

Når lyden av juleinnhold streiker 2 mnd før jul... Tenk hvor mye de syter av reelle problemstillinger... :dåne: Jeg tipper motstandskraften på disse to er heller laber. 

Synes jeg hører en stemme i bakgrunnen si "There are people that are dying, assa!" 

:ler:

Skrevet
garfunkel skrev (På 10.10.2025 den 20.06):

Wow. Sier vel litt om hvor innholdsløse liv de lever når de får omtrent sammenbrudd fordi noen videoklipp er fucket. Det sippes på flere plattformer om dette her 🙈

Trodde det var mange klipp, typ flere videoer? Hvis det er det skjønner jeg at de syns det er veldig kjedelig😅 enig i at det ble litt voldsomt da.. de har ett sensitivt følelsesregister de to😊 på godt og vondt♥️

Skrevet
Orly skrev (På 5.10.2025 den 14.27):

Poenget mitt er at ingen med autisme er like, du er heldig som ikke har en som er selektiv , andre har barn som knapt spiser noe og  foreldrene blir dømt nord og ned av andre som mener man spise bare man blir sulten nok osv.  

Det nederste er jeg selvsagt enig i, man bør prøve selvsagt men har de prøvd og det ikke gikk så dømmer jeg ikke 

Det vet du ingenting om. Jeg har 2 med autisme og 1 av de med arfid. Som skrevet i tidligere kommentar

• Hjerte 1
Skrevet
Janmar skrev (6 timer siden):

Det vet du ingenting om. Jeg har 2 med autisme og 1 av de med arfid. Som skrevet i tidligere kommentar

Hva vet jeg ingenting om? At ingen med autisme er like?

Skrevet
Orly skrev (4 timer siden):

Hva vet jeg ingenting om? At ingen med autisme er like?

At jeg ikke har en som er selektiv. Men nytter uansett ikke å slutte å jobbe med de. 

Skrevet

Men Pia har jo ikke utdanning så det er veldig begrenset hva Nav kan tilby av stillesittende jobber. De aller fleste kontorjobber krever utdanning i dag. Mulig hun kunne sitte i resepsjonen eller informasjonen på et senter eller bibliotek men de jobbene er det ikke akkurat flust av. Og hun har erfaring fra varehandel så det var jo sånn sett naturlig at hun ble tilbudt praksis i butikk. 

Skrevet
Mickan skrev (1 minutt siden):

Men Pia har jo ikke utdanning så det er veldig begrenset hva Nav kan tilby av stillesittende jobber. De aller fleste kontorjobber krever utdanning i dag. Mulig hun kunne sitte i resepsjonen eller informasjonen på et senter eller bibliotek men de jobbene er det ikke akkurat flust av. Og hun har erfaring fra varehandel så det var jo sånn sett naturlig at hun ble tilbudt praksis i butikk. 

Har hun ikke studert noe i England?

Skrevet
lew skrev (19 minutter siden):

Har hun ikke studert noe i England?

Det var en del av et utvekslingsår hvor hun ikke fullførte graden. 

Skrevet
Gogglebox skrev (25 minutter siden):

Det var en del av et utvekslingsår hvor hun ikke fullførte graden. 

Åja,synd da.

Skrevet

Hvilken grad begynte hun på,  og kan det være et alternativ å fullføre graden og dermed være bedre stilt mht jobbsøking?

• Liker 2
Skrevet
Bingo Bongo skrev (1 time siden):

Hvilken grad begynte hun på,  og kan det være et alternativ å fullføre graden og dermed være bedre stilt mht jobbsøking?

Kommer aldri til å skje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...