Portvinpiken Skrevet 26. september #2161 Skrevet 26. september Anonymus6 skrev (6 minutter siden): Hadde gleda meg til å se litt av det julemarkedet, men det fikk vi ikke se noe av!:( når de først gjør noe som er content så viser de det jo ikke engang.. når de er i sverige og, vil jeg se litt mer fra selve shoppingen og ikke bare innkjøp når de kommer hjem🫠 Enig. Synes det også er litt rart at vi aldri får være med på noe av disse tingene. Trodde det var litt av vitsen med vlogging? Forøvrig er jeg imponert over hvor mye de handler! Tror aldri jeg har sett noen som handler så mye. Er jo noe nytt nesten hver dag? 1 5
Petrine12 Skrevet 26. september #2162 Skrevet 26. september Flott med brukt jakke til sonen , men julekalender til mor er veldig kjekt da😅 Samtidlig var det tilbud på sko til hausten til barn🤷🏽♀️ 2 4
mereo Skrevet 26. september #2163 Skrevet 26. september Portvinpiken skrev (1 time siden): Enig. Synes det også er litt rart at vi aldri får være med på noe av disse tingene. Trodde det var litt av vitsen med vlogging? Forøvrig er jeg imponert over hvor mye de handler! Tror aldri jeg har sett noen som handler så mye. Er jo noe nytt nesten hver dag? Anonymus6 skrev (1 time siden): Hadde gleda meg til å se litt av det julehuset i drøbak, men det fikk vi ikke se noe av!:( når de først gjør noe som er content så viser de det jo ikke engang.. når de er i sverige og, vil jeg se litt mer fra selve shoppingen og ikke bare innkjøp når de kommer hjem🫠 Tror faktisk de er ukomfortable med å vlogge ute i offentligheten sånn. (Noe jeg kan forstå, men da lager man generelt ikke vlogger!) 1 1
jukkapalme Skrevet 26. september #2164 Skrevet 26. september Anonymus6 skrev (1 time siden): Hadde gleda meg til å se litt av det julehuset i drøbak, men det fikk vi ikke se noe av!:( når de først gjør noe som er content så viser de det jo ikke engang.. når de er i sverige og, vil jeg se litt mer fra selve shoppingen og ikke bare innkjøp når de kommer hjem🫠 Sååå enig! Hadde gledet meg til det jeg også. Har aldri vært der før. Jeg vil også se fra shopping i Sverige, hva de velger å kjøpe osv. Kjedelig å bare se innkjøp når de kommer hjem. Selvfølgelig bra de ikke filmer folk, men er jo bare å filme der det ikke er folk. Syns det er koselig å følge dem, men kjedelig at de ikke filmer når de gjør noe annet enn å gjøre hudpleie, lage mat, drikke iskaffe og rydde. Sånn for å sette det litt på spissen. 1 1
Kvinneforkjemper1 Skrevet 26. september #2165 Skrevet 26. september mereo skrev (24 minutter siden): Tror faktisk de er ukomfortable med å vlogge ute i offentligheten sånn. (Noe jeg kan forstå, men da lager man generelt ikke vlogger!) de pleide det alltid i tidligere vlogger, tror det ligger flere på youtube der de viser litt mer. nå er det jo bare oppsummeringer fra dagen som jeg personlig synes er UFATTELIG kjedelig 2 1
Portvinpiken Skrevet 26. september #2166 Skrevet 26. september jukkapalme skrev (1 time siden): Sååå enig! Hadde gledet meg til det jeg også. Har aldri vært der før. Jeg vil også se fra shopping i Sverige, hva de velger å kjøpe osv. Kjedelig å bare se innkjøp når de kommer hjem. Selvfølgelig bra de ikke filmer folk, men er jo bare å filme der det ikke er folk. Syns det er koselig å følge dem, men kjedelig at de ikke filmer når de gjør noe annet enn å gjøre hudpleie, lage mat, drikke iskaffe og rydde. Sånn for å sette det litt på spissen. Enig. Og det er ikke engang satt på spissen, for det er jo det eneste som vises på YouTube i hvert fall. 1
Iso1 Skrevet 27. september #2167 Skrevet 27. september Anonymus6 skrev (6 timer siden): Hadde gleda meg til å se litt av det julehuset i drøbak, men det fikk vi ikke se noe av!:( når de først gjør noe som er content så viser de det jo ikke engang.. når de er i sverige og, vil jeg se litt mer fra selve shoppingen og ikke bare innkjøp når de kommer hjem🫠 De lagde en TikTok av julehuset. Virker som at det de lager TikTok og reels av kommer ikke i vloggene av en eller annen grunn.
Tradegy Skrevet 27. september #2168 Skrevet 27. september (endret) mereo skrev (17 timer siden): Å vlogge ofte om mat er ikke synonymt med å være god til å lage mat, ha peiling på mat eller noe som helst annet som betyr at maten smaker godt. Det er jammen sant. I den grad de har kompetanse, er det vel mer i retning av feilernæring. Interessen er nok kanskje stor, men det mangler en smule på kunnskap .. Endret 27. september av Tradegy 2
Miss perfect Skrevet 27. september #2169 Skrevet 27. september (endret) Hvorfor blir de invitert til å spise gratis på et sted i Sarpsborg? Tror det stedet at nå blir de nedringt av folk som vil spise der eller hva er greia? Eller den invitasjonen til å filme på morris dagen før de åpna? Lurer på hvor mye de fikk for den " jobben" Endret 27. september av Miss perfect 3
Mardina Skrevet 27. september #2170 Skrevet 27. september Synes ikke de er så flink til å lage mat jeg. I hvert fall ikke sunn mat. 3 1
Fnugg1 Skrevet 28. september #2171 Skrevet 28. september Anonymus6 skrev (På 26.9.2025 den 19.40): Hadde gleda meg til å se litt av det julehuset i drøbak, men det fikk vi ikke se noe av!:( når de først gjør noe som er content så viser de det jo ikke engang.. når de er i sverige og, vil jeg se litt mer fra selve shoppingen og ikke bare innkjøp når de kommer hjem🫠 Veldig enig! Har ikke tall på alle gangene jeg har gledet meg til å se litt fra div steder de skal til. Men, nei da… bare filmer i bilen av dem selv, parkeringshus, føtter som går, fortau, rullebånd og i sofaen hjemme igjen eller ved kjøkkenbenken for å evt vise hva de har kjøpt. Det spiller nesten ingen rolle hvor de skal, det er det samme om og om igjen. Man kan da klare helt fint å filme litt mer av omgivelsene uten å filme andre folk på nært hold. De virker ekstremt opptatte/redde for å filme så mye som et hårstrå eller armen til andre mennesker. 3
Mickan Skrevet 28. september #2172 Skrevet 28. september De la ut en kort reel fra julehuset på Instagram. Sikkert noe på TikTok også.
Kvinneforkjemper1 Skrevet 28. september #2173 Skrevet 28. september De gjør youtube, tiktok, podcast og instagram til en fulltidsgreie, men klarer å jobbe gjennomsnittlig 6 timer i uka eller noe?? Synes de bare kommer med masse dårlige unnskyldninger, det er SÅ mange jobber de kunne klart å gjøre selv om de ikke orker å stå så lenge om gangen. Det er bare dårlige unnskyldninger og ALDRI endring i livsstil. Hva skjedde med at Guro skulle danse? og begynne å trene? De kan ikke sutre over at folk påpeker det når de selv står og snakker om hvordan de skal gjøre ting som så aldri skjer, samt mer enn ukentlig legge ut hvor mye potetgull og nudler de kjøper inn. 8
Iso1 Skrevet 29. september #2174 Skrevet 29. september Kvinneforkjemper1 skrev (16 timer siden): De gjør youtube, tiktok, podcast og instagram til en fulltidsgreie, men klarer å jobbe gjennomsnittlig 6 timer i uka eller noe?? Synes de bare kommer med masse dårlige unnskyldninger, det er SÅ mange jobber de kunne klart å gjøre selv om de ikke orker å stå så lenge om gangen. Det er bare dårlige unnskyldninger og ALDRI endring i livsstil. Hva skjedde med at Guro skulle danse? og begynne å trene? De kan ikke sutre over at folk påpeker det når de selv står og snakker om hvordan de skal gjøre ting som så aldri skjer, samt mer enn ukentlig legge ut hvor mye potetgull og nudler de kjøper inn. Hvorfor er det så viktig for andre at de skal jobbe? Dere ser jo selv at de ikke har helse til det, sliter med smerter osv. Hvor mye kan de egentlig jobbe sånn at det blir verdt for en arbeidsgiver å ansette dem? Arbeidsgiver ser jo kun etter 100% og ingenting annet, det kan ikke disse gi. Håper for deres del at de blir uføre etter hvert. 1
Anonymus6 Skrevet 29. september #2175 Skrevet 29. september Iso1 skrev (7 timer siden): Hvorfor er det så viktig for andre at de skal jobbe? Dere ser jo selv at de ikke har helse til det, sliter med smerter osv. Hvor mye kan de egentlig jobbe sånn at det blir verdt for en arbeidsgiver å ansette dem? Arbeidsgiver ser jo kun etter 100% og ingenting annet, det kan ikke disse gi. Håper for deres del at de blir uføre etter hvert. Jeg er enig med deg, rart om de ikke allerede er uføre.
NinaLisa Skrevet 29. september #2176 Skrevet 29. september Iso1 skrev (7 timer siden): Hvorfor er det så viktig for andre at de skal jobbe? Dere ser jo selv at de ikke har helse til det, sliter med smerter osv. Hvor mye kan de egentlig jobbe sånn at det blir verdt for en arbeidsgiver å ansette dem? Arbeidsgiver ser jo kun etter 100% og ingenting annet, det kan ikke disse gi. Håper for deres del at de blir uføre etter hvert. Du er helt klart inne på noe der. Men det er ikke enkelt å få uføre i dag. Jeg kjenner folk som langt på vei er mye dårligere enn jentene som må gå igjennom alt av tiltak før eventuelle uføre blir vurdert. Enhver restarbeidsevne teller og minsker sjansen før full uføretrygd. 1
AnnnonymBruker Skrevet 29. september #2177 Skrevet 29. september NinaLisa skrev (50 minutter siden): Du er helt klart inne på noe der. Men det er ikke enkelt å få uføre i dag. Jeg kjenner folk som langt på vei er mye dårligere enn jentene som må gå igjennom alt av tiltak før eventuelle uføre blir vurdert. Enhver restarbeidsevne teller og minsker sjansen før full uføretrygd. Om de er på AAP så teller i alle fall at de jobber nå (også med sosiale medier siden de tjener penger på det) mot å få uføretrygd, i alle fall 100 %. Jeg aner for øvrig ikke om de er ufør, på AAP, sykmeldt eller hva.
AnnnonymBruker Skrevet 29. september #2178 Skrevet 29. september Kvinneforkjemper1 skrev (På 28.9.2025 den 17.05): De gjør youtube, tiktok, podcast og instagram til en fulltidsgreie, men klarer å jobbe gjennomsnittlig 6 timer i uka eller noe?? Synes de bare kommer med masse dårlige unnskyldninger, det er SÅ mange jobber de kunne klart å gjøre selv om de ikke orker å stå så lenge om gangen. Det er bare dårlige unnskyldninger og ALDRI endring i livsstil. Hva skjedde med at Guro skulle danse? og begynne å trene? De kan ikke sutre over at folk påpeker det når de selv står og snakker om hvordan de skal gjøre ting som så aldri skjer, samt mer enn ukentlig legge ut hvor mye potetgull og nudler de kjøper inn. Mange syke kan jobbe litt så lenge de styrer dagene selv (f.eks må de ta fri ved behov), men siden de finnes få slike jobber er man da ikke egnet for det ordinære arb.livet og blir helt eller delvis ufør. Nå kjenner jeg ikke til om disse damene er syke - har ikke fulgt med på dem annet enn at jeg av og til får dem opp på TikTok.
Kvinneforkjemper1 Skrevet 29. september #2179 Skrevet 29. september da bør de kanskje prøve å endre livsstilen sin litt da, sitter og koser seg med nudler spandert på av trygd mens de nyter sin konstante ferie. 5
Iso1 Skrevet 29. september #2180 Skrevet 29. september AnnnonymBruker skrev (56 minutter siden): Mange syke kan jobbe litt så lenge de styrer dagene selv (f.eks må de ta fri ved behov), men siden de finnes få slike jobber er man da ikke egnet for det ordinære arb.livet og blir helt eller delvis ufør. Nå kjenner jeg ikke til om disse damene er syke - har ikke fulgt med på dem annet enn at jeg av og til får dem opp på TikTok. De er vel ikke akkurat syke sånn sett, men de har kroniske smerter. Men jeg tror begge hadde kunnet jobbe der jeg jobber, i en VTA bedrift som også tar inn de som skal prøve seg i jobb, men dette er ikke i Moss dessverre. Vet ikke om det er sånne bedrifter der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå