jukkapalme Skrevet 30. juli 2025 #1921 Skrevet 30. juli 2025 Lizard skrev (1 time siden): Disse damene dukket opp på feeden min i dag. Hva slags diagnose har de? De trenger da ikke ha noen diagnoser selv om de ikke er helt A4. Jeg stusser på mye av det de gjør selv, men alt er ikke en diagnose. 4 1
garfunkel Skrevet 31. juli 2025 #1922 Skrevet 31. juli 2025 jukkapalme skrev (11 timer siden): De trenger da ikke ha noen diagnoser selv om de ikke er helt A4. Jeg stusser på mye av det de gjør selv, men alt er ikke en diagnose. Og diagnoser trenger ikke å være en negativ ting. Men det sier jo litt da når folk får de opp første gang og det første de tenker er at her må det være en eller flere fremtredende diagnoser inne i bildet 2 4
jukkapalme Skrevet 31. juli 2025 #1923 Skrevet 31. juli 2025 garfunkel skrev (Akkurat nå): Og diagnoser trenger ikke å være en negativ ting. Men det sier jo litt da når folk får de opp første gang og det første de tenker er at her må det være en eller flere fremtredende diagnoser inne i bildet Diagnoser trenger ikke være negativt, nei, mente det ikke sånn. Men er så irriterende at mange tror alt som ikke er helt A4 er en diagnose. Det gjelder ikke bare denne tråden, men generelt. Pia er litt barnslig med serier, bøker og sånt, men det trenger ikke være noen diagnose for det. 1
Petrine12 Skrevet 31. juli 2025 #1924 Skrevet 31. juli 2025 Men dei har pcos begge to. Pia har migrene , det har vi hørt lite om siste åra. Pia har sagt ein del ulike ting om beina sine. Ho påstår ho har mista muskla og slik vil det vere for alltid. Ellers har ho angst. Guro har hatt ein komplikasjon etter ein brokk operasjon og fått varige smerter. Ho har panikkangst. Ho har vore til psykolog i 3 år. So litt diagnoser er der… 1 1
jukkapalme Skrevet 31. juli 2025 #1925 Skrevet 31. juli 2025 Petrine12 skrev (2 timer siden): Men dei har pcos begge to. Pia har migrene , det har vi hørt lite om siste åra. Pia har sagt ein del ulike ting om beina sine. Ho påstår ho har mista muskla og slik vil det vere for alltid. Ellers har ho angst. Guro har hatt ein komplikasjon etter ein brokk operasjon og fått varige smerter. Ho har panikkangst. Ho har vore til psykolog i 3 år. So litt diagnoser er der… Ja, men tror ikke det er den type diagnoser den jeg siterte siktet til… Det med angst, migrene, pcos og smerter er ikke noe vi merker noe til, med mindre de snakker om det. Jeg sliter med angst selv også, men det er det bare samboeren og mine nærmeste venner som vet.
Petrine12 Skrevet 31. juli 2025 #1926 Skrevet 31. juli 2025 jukkapalme skrev (1 minutt siden): Ja, men tror ikke det er den type diagnoser den jeg siterte siktet til… Det med angst, migrene, pcos og smerter er ikke noe vi merker noe til, med mindre de snakker om det. Jeg sliter med angst selv også, men det er det bare samboeren og mine nærmeste venner som vet. Æsda, den spurte etter diagnose og eg svarte
jukkapalme Skrevet 31. juli 2025 #1927 Skrevet 31. juli 2025 Petrine12 skrev (2 minutter siden): Æsda, den spurte etter diagnose og eg svarte Jeg vet ikke jeg, skal ikke spekulere i noe, men jeg tror nok hun mente at de kunne være et sted på spekteret eller noe sånt. De har jo litt rare prioriteringer og valg til tider, men tror ikke de har noen diagnose som gjør det 😊 Som sagt, angst og smerter er ikke noe man merker noe til på videoene med mindre de snakker om det.
Petrine12 Skrevet 31. juli 2025 #1928 Skrevet 31. juli 2025 jukkapalme skrev (14 minutter siden): Jeg vet ikke jeg, skal ikke spekulere i noe, men jeg tror nok hun mente at de kunne være et sted på spekteret eller noe sånt. De har jo litt rare prioriteringer og valg til tider, men tror ikke de har noen diagnose som gjør det 😊 Som sagt, angst og smerter er ikke noe man merker noe til på videoene med mindre de snakker om det. Alle tenke nok sitt… men det blir berre sletta om det blir skreve om her 🤷🏽♀️ 1 1
Lizard Skrevet 31. juli 2025 #1929 Skrevet 31. juli 2025 Jeg mente definitivt at de var/er på spekteret. Ikke noe negativt med det, jeg bare stusset på hvordan de fremstår og lurte på om de egentlig ikke burde vært beskyttet fra å utlevere seg selv i sosiale medier. 2 3
Petrine12 Skrevet 31. juli 2025 #1930 Skrevet 31. juli 2025 Lizard skrev (1 time siden): Jeg mente definitivt at de var/er på spekteret. Ikke noe negativt med det, jeg bare stusset på hvordan de fremstår og lurte på om de egentlig ikke burde vært beskyttet fra å utlevere seg selv i sosiale medier. Men blir noken som helst beskyttet? På YouTube, tiktok ol? Det er stappa med folk som ikkje skulle vore der 🤷🏽♀️ 1
Londonjenta Skrevet 31. juli 2025 #1931 Skrevet 31. juli 2025 Jeg trodde det var en parodi, da jeg fikk de opp på IG, hvor de la ut forskjellige antrekk på ferie. Skjønner nå, etter å ha lest her, at alt legges ut i fullt alvor. 7
Lizard Skrevet 31. juli 2025 #1932 Skrevet 31. juli 2025 Petrine12 skrev (2 timer siden): Men blir noken som helst beskyttet? På YouTube, tiktok ol? Det er stappa med folk som ikkje skulle vore der 🤷🏽♀️ Nei, du sier noe 😅
jukkapalme Skrevet 31. juli 2025 #1933 Skrevet 31. juli 2025 Lizard skrev (4 timer siden): Jeg mente definitivt at de var/er på spekteret. Ikke noe negativt med det, jeg bare stusset på hvordan de fremstår og lurte på om de egentlig ikke burde vært beskyttet fra å utlevere seg selv i sosiale medier. Da forsto jeg riktig. De er litt annerledes, ja og jeg stusser som sagt over mye av de de gjør. Mange merkelige valg og prioriteringer. Men at de burde vært beskyttet fra å utlevere seg i sosiale medier er jeg ikke enig i. De gjør jo ingenting galt eller upassende. De elsker det de driver med og jeg syns det er koselig å følge med på dem. Mye koseligere enn blankpolerte perfekte influensere med perfekte hjem. De er seg selv og er ujålete, det liker jeg. Pia er barnslig i smak på serier og bøker, men tror ikke det har noe med en spekterdiagnose å gjøre. Folk har jo forskjellig smak og hun sa jo at de bøkene har hjulpet henne med å komme ut av skapet som bifil. Og det er jo kjempebra. Guro er ekstremt lite selvstendig, men hun har vel aldri bodd alene før, tror jeg? Petrine12 skrev (3 timer siden): Men blir noken som helst beskyttet? På YouTube, tiktok ol? Det er stappa med folk som ikkje skulle vore der 🤷🏽♀️ Haha, ja det har du rett i. Mye rart på YouTube. Tiktok har jeg ikke. Londonjenta skrev (3 timer siden): Jeg trodde det var en parodi, da jeg fikk de opp på IG, hvor de la ut forskjellige antrekk på ferie. Skjønner nå, etter å ha lest her, at alt legges ut i fullt alvor. Det lookbook-greiene er litt merkelig ja, men litt gøy også, syns jeg. Selv om klærne de viser absolutt ikke er min smak. Pleier å spole forbi når de ramser opp favorittlåter på månedsfavorittene, det er jo nesten bare ny musikk og jeg har ikke hørt en eneste en av dem men det sier sikkert mer om meg enn om dem 2
Tradegy Skrevet 1. august 2025 #1934 Skrevet 1. august 2025 (endret) Jeg synes jentene fronter både fysisk og psykisk uhelse. Har null problem med å se poenget i at de burde vært beskyttet. Kanskje mest ovenfor hverandre. De har utvilsomt en drøy avhengighets-faktor, som gjør at de på individnivå flyter i hverandres sin dårlige påvirkning. Det er ingen som korrigerer. Som ser det store bildet, tenker konsekvenser. For å nevne noe. For dem er det rett og slett for komfortabelt, og dermed lever de i totalt sus og fornektelse. Utgangspunktet var jovialt og gøy . Litt rot på avveie og et ungdommelig sinn. Nå er det "Aslaug og Britt" (55), samtidig som tiden har stått bom stille siden 1990. Å planlegge ferie om ett og to år, dét greier de fint. Samtidig er begge kronisk unnvikende ("vi skal prøve å...", "vi skal se om vi kanskje ..") Tenk om lynnet heller kunne vært ; Å gjennomføre. Stelle seg. Gjøre en minsteinnsats for seg selv. Dernest den man bor med 24/7. Dét hadde gjort noe med hele mentaliteten. Og tatt seere som følger dem, litt på alvor. Som ønsker å inspireres. Er sikker på at kvaliteten på innholdet kunne steget med flere trinn. Man kan fint være innholdsskaper og annerledes. Før var det "oss". Den viben synes jeg er fraværende og jeg føler de bryr seg natta om den nedadgående tendensen i helse & uttrykk. NT kunne fortsatt vært noe unikt. Men det hjelper så lite å diskutere om et hus brenner opp eller ned, når det først står i full fyr. Endret 1. august 2025 av Tradegy 3 6
Petrine12 Skrevet 2. august 2025 #1935 Skrevet 2. august 2025 Sett innlegget om seng på Instagram story? Guro spør om erfaring med ei seng fra jollyroom. Ho kan vel aldri vurdere kjøpe den senga til son og Pia! 🙄 Det er berre noken planka på gulvet og 100 kilos grense. 2
Tradegy Skrevet 2. august 2025 #1936 Skrevet 2. august 2025 (endret) Petrine12 skrev (1 time siden): Sett innlegget om seng på Instagram story? Guro spør om erfaring med ei seng fra jollyroom. Ho kan vel aldri vurdere kjøpe den senga til son og Pia! 🙄 Det er berre noken planka på gulvet og 100 kilos grense. Den ligger under kategori juniorseng, så den er nok tiltenkt mini alene Endret 2. august 2025 av Tradegy
Petrine12 Skrevet 2. august 2025 #1937 Skrevet 2. august 2025 Tradegy skrev (33 minutter siden): Den ligger under kategori juniorseng, så den er nok tiltenkt mini alene Ho/dei har sagt at det blir felles seng til Pia og son. 1
Oktoberknøttet Skrevet 2. august 2025 #1938 Skrevet 2. august 2025 Mulig jeg er dum her nå, men hvorfor i all verden skal Pia og sønnen til Guro ha felles seng? 2
jukkapalme Skrevet 2. august 2025 #1939 Skrevet 2. august 2025 Oktoberknøttet skrev (9 minutter siden): Mulig jeg er dum her nå, men hvorfor i all verden skal Pia og sønnen til Guro ha felles seng? Lurer jeg og på, men sikkert fordi Pia skal kunne ha en seng å ligge i de ukene gutten ikke er der? Gutten er kanskje i ferd med å vokse ut av sin seng også. Men de burde jo hatt hver sin seng. Vet ikke hvor høy Pia er, men sikkert for lang for en juniorseng. Og det kan umulig være bra i lengden å sove på sofaen. 2
Teardrop Skrevet 2. august 2025 #1940 Skrevet 2. august 2025 jukkapalme skrev (På 28.7.2025 den 11.04): Forstår Pia veldig godt. Hun gikk fra masse egentid til ingen da søsteren og gutten flyttet inn. Må ha vært litt av en overgang. Jeg hadde blitt gal av å bo sånn og aldri få egentid. Hun har ikke en gang en ordentlig seng å sove i. Hun er så altfor snill. for snill? Eller er det eieren av leiligheten som "krever" dette så det ikke skal bli forskjell på søsken?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå