Smurfii Skrevet 28. september #681 Del Skrevet 28. september Jeg hadde heller brukt de 1000kr på noen skikkelige sko til ungen. Og for Guro sin del så tror jeg det hadde hjulpet henne mye mer å dra til en hudlege og fått hjelp med huden sin💗 fremfor å teste og prøve(spesielt billige hudprodukter) på huden sin hele tiden. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrine12 Skrevet 28. september #682 Del Skrevet 28. september Hadde eg vore i nær familie/venn hadde eg kjøpt ullundertøy og gode sko til både jentene og guten. Bare so dei får prøvd det eit år🙄 Ellers synst eg litt synd i Pia. Ho får hint om å bruke sparkesykkelen sin til stadigheit, men den har vel gjerne ein maksvekt ho er over no 😔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_Sunshine* Skrevet 28. september #683 Del Skrevet 28. september Ikke noe hat mot verken Guro eller Pia, jeg liker de veldig godt, men akkurat når det kommer til å kjøpe godt brukte uteklær og fottøy til barnet sitt, så synes jeg hun har mange rare unnskyldninger. Ikke kan det være av økonomiske årsaker heller, mtp. at hun nettopp har kjøpt bil, kalender til 1000 kr, mini-ferie til Larvik, jevnlig ute på kafé/ restaurant, og skjønnhetsbokser i posten - og det er bare de siste par månedene. Skjønner at hun ikke gjør det for å være slem mot barnet sitt, men at hun kjøper billigere klær/sko til han for å kunne unne seg ting til selv er vel den mest plausible forklaringen jeg har på det. Synes også det er rart at moren, som har jobbet over 40 år i barnehage, ikke veileder/tipser datteren om å kjøpe litt mer ordentlig sko til barnet sitt… 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 28. september #684 Del Skrevet 28. september Enig i at prioriteringene er litt rare. Jeg har kjøpt meg dyr kalender selv i år jeg, så har vel ikke rett til å si noe på kalenderen, men forskjellen er at jeg ikke har barn og kan bruke det som er til overs på meg selv. Jeg ville aldri prioritert kalender til meg selv fremfor gode kvalitetssko til barnet og sko er vel en ting det ikke er noe særlig å kjøpe brukt også? I hvert fall ikke til et barn i vekst. Ville ikke kjøpt brukte sko til meg selv heller, selv om jeg syns gjenbruk er en fin ting. Skjønner ikke helt greia med så mange regnsett jeg heller, er vel bedre med to sett av god kvalitet med god vannsøyle enn 4 billige? Det med bilen er det vel faren som har ordnet og hjelper henne med om jeg har forstått det rett og han vil kanskje at hun skal ha en helt ny bil selv den taper seg enormt i verdi de første årene. Uansett håper jeg han hjelper Pia økonomisk også ellers blir det veldig forskjellsbehandling. Selv om Pia selvfølgelig har glede av bilen hun og når hun og Guro skal noe. Men bil er jo en veldig kostbar ting og det er jo Guro som bruker den siden Pia ikke har lappen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 28. september #685 Del Skrevet 28. september Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 28. september #686 Del Skrevet 28. september jukkapalme skrev (5 timer siden): Uansett håper jeg han hjelper Pia økonomisk også ellers blir det veldig forskjellsbehandling. ja, helt sant! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrine12 Skrevet 29. september #687 Del Skrevet 29. september Pia skal ha nordic book adveture kalender. Den er 2900 kr 😳 Itilegg har dei i dag bestilt goodibox sin kalender😑 Kjøpemani for å gi kort glede?! Trist utvikling…. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 29. september #688 Del Skrevet 29. september Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Spørsmål til moderering kan tas på Ris og Ros for Rampelys. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 11. oktober #689 Del Skrevet 11. oktober (endret) Petrine12 skrev (På 29.9.2024 den 11.21): Pia skal ha nordic book adveture kalender. Den er 2900 kr 😳 Itilegg har dei i dag bestilt goodibox sin kalender😑 Kjøpemani for å gi kort glede?! Trist utvikling…. Jeg tenker mer på plass😅 ser det begynner å fylle seg greit opp på badet allerede og Pia har jo pr nå ikke eget soverom, og Guro har vel ikke all verdens med plass på «rommet sitt». M sitt rom burde de jo holde så ryddig og oversiktlig som mulig til enhver tid så han har plass å boltre seg på. De velger å gå for brukte gaver til hverandre i år, ikke noe galt i det, heia gjenbruk♻️ Men er det nødvendig å kjøpe 7-10 gaver til hverandre? Virker som de i år som tidligere kjøper voldsomt mange julegaver til hverandre. Jeg skjønner at de finner mye glede i det å «kjøpe og gi🎁» men julen handler om så mye mer💝 Endret 11. oktober av Smurfii 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrine12 Skrevet 12. oktober #690 Del Skrevet 12. oktober Ja🙄 Rot, rot og rot. Eg stussa litt over det stresset med å filme mest mulig? Blir jo mange videoa med same kle/ litt stress og leide… er det ikkje nok med daglig vlogg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Blåbær* Skrevet 12. oktober #691 Del Skrevet 12. oktober Kan dette bilsete brukes både forover og bakoverlent? Eller har hun kjøpt foroverlent sete til en 3-åring? Trodde ikke det var trygt jeg. https://www.pinkorblue.no/kinderkraft-bilstol-safety-fix-2-i-size-76-til-150-cm-8-kg-gra-a432014.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lllll Skrevet 16. oktober #692 Del Skrevet 16. oktober Blir bra med skinnende ny bil nå. Håper hun føler det er verdt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. oktober #693 Del Skrevet 16. oktober Og jeg er litt nysgjerrig på hvor hun henter pengene fra. Den bilen hun skal ha koster oppimot 400 000,-. Det er ikke småpenger akkurat. Men når det er sagt, så blir det sikkert bra for dem å få bil igjen. Og så håper jeg at Pia da benytter muligheten til å øvelseskjøre. Sånn at hun kan ta lappen etter hvert også. Slipper unna med en del kjøretimer om hun kan øvelseskjøre med Guro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrine12 Skrevet 16. oktober #694 Del Skrevet 16. oktober Mardina skrev (6 minutter siden): Og jeg er litt nysgjerrig på hvor hun henter pengene fra. Den bilen hun skal ha koster oppimot 400 000,-. Det er ikke småpenger akkurat. Men når det er sagt, så blir det sikkert bra for dem å få bil igjen. Og så håper jeg at Pia da benytter muligheten til å øvelseskjøre. Sånn at hun kan ta lappen etter hvert også. Slipper unna med en del kjøretimer om hun kan øvelseskjøre med Guro. No har ho sjølv sagt fleire ganga at det ikkje er leasing heller🤔 Billån uten sikkerheit kan jo ha ganske heftige avdrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. oktober #695 Del Skrevet 16. oktober Petrine12 skrev (3 minutter siden): No har ho sjølv sagt fleire ganga at det ikkje er leasing heller🤔 Billån uten sikkerheit kan jo ha ganske heftige avdrag. Ja, det kan fort bli dyrt. Når hun ikke jobber. YouTube tjener de nok ikke så mye på. Så man kan jo begynne å lure. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss perfect Skrevet 16. oktober #696 Del Skrevet 16. oktober Jeg tipper at pappa står for billånet også betaler hun en sum i mnd til han. Ellers har hun kanskje fått forskudd på arv? Tror ikke hun skjønner hvor heldig hun er, splitter ny bil og alltid Pia ved sin side. Reagerer på hvor avhengig hun er av andre, hun gjør jo ingen ting på egenhånd? Tror aldri jeg har sett henne alene med ungen.. kan ikke være bra i lengden. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. oktober #697 Del Skrevet 16. oktober Miss perfect skrev (29 minutter siden): Jeg tipper at pappa står for billånet også betaler hun en sum i mnd til han. Ellers har hun kanskje fått forskudd på arv? Tror ikke hun skjønner hvor heldig hun er, splitter ny bil og alltid Pia ved sin side. Reagerer på hvor avhengig hun er av andre, hun gjør jo ingen ting på egenhånd? Tror aldri jeg har sett henne alene med ungen.. kan ikke være bra i lengden. Tror nok at det kan være en av disse to ja. Men i så fall burde jo Pia få litt arv også, ellers blir det jo ganske urettferdig. Kan godt hende at faren deres har råd til det også. Han bytter jo selv bil ganske ofte. Guro er ikke mye selvstendig nei og de er nok ganske avhengig av hverandre. Men ja, Guro er heldig. Hadde jo ikke trengt å kjøpe splitter ny bil heller 🤔 Hva er galt med en godt holdt bruktbil? Ikke har de lademuligheter hjemme(sånn som jeg forstod det) heller og da kan det fort bli ganske dyrt og tungvint å ha elbil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 16. oktober #698 Del Skrevet 16. oktober Tråden er ryddet for hets, krenkelser og persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Blåbær* Skrevet 17. oktober #699 Del Skrevet 17. oktober Mardina skrev (10 timer siden): Og jeg er litt nysgjerrig på hvor hun henter pengene fra. Den bilen hun skal ha koster oppimot 400 000,-. Det er ikke småpenger akkurat. Men når det er sagt, så blir det sikkert bra for dem å få bil igjen. Og så håper jeg at Pia da benytter muligheten til å øvelseskjøre. Sånn at hun kan ta lappen etter hvert også. Slipper unna med en del kjøretimer om hun kan øvelseskjøre med Guro. Det er jo grunn for å tro at de bor veldig rimelig når to stykker deler på utgiftene til en liten leilighet i Moss som faren kjøpte for lenge siden. Mulig hun også får barnebidrag for sønnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrine12 Skrevet 17. oktober #700 Del Skrevet 17. oktober Ho gleda seg til å få komt seg på Rusta imårra for å sjå etter juleting 😅 Jaggu godt å ha bil 👏Der satt eg kaffien i halsen altso😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå