Gjest Anonym Bruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 (endret) Var på Kiwi idag, og de har endatil limt avstandskilt v/ kassa i gulvet så folk hadde noe forholde seg til. Stod i idag i en slik kø fremfor kassa m/ god margin til personen foran meg . Plutseleg var det en mann fra andre køen som "brøt ut av køen" og stilte seg rett foran meg i min køen. Frekt å uanstendig oppførsel som gjorde meg nokså irritert, og frekt gjordt. Tok vedkomnde i skuldra, og drog mannen 2 meter bakom meg , og pekte på skiltet i gulvet., og ba han om å vise køkultur. Slik opptreden er er sjølvsagt heilt uakseptabel og respektløst , og vitner om "snever tankegang". Endret 17. april 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Har sett noen slike ja, og også lagt merke til at det er utrolig mange kjærestepar og samboere som absolutt MÅ handle matvarer sammen og dermed opptar plass og blokkerer i mellom hyllene så det er umulig å overholde avstand. Pluss klassikerne, de som brøyter seg innpå deg bakfra. Anonymkode: b9b9e...2a4 6
Mezzosoprena Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 36 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Var på Kiwi idag, og de har endatil limt avstandskilt v/ kassa i gulvet så folk hadde noe forholde seg til. Stod i idag i en slik kø fremfor kassa m/ god margin til kunden foran. Plutseleg var det en mann fra andre køen som "brøt ut av køen" og stilte seg rett foran i andre køen. Tok vedkomnde i skuldra og drog mannen 2 meter bakom meg , og pekte på skiltet i gulvet., og ba han om å vise køkultur. Slik opptreden er er sjølvsagt heilt uakseptabel og uhøfleg og folk må prøve å respektere at reglene gjelder for alle og enhver. Så du reagerte på en som kom under 2 metersgrenser, med å bruke kroppskontakt for å fjerne han igjen? 30
Shitkidmaria Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Ja det har skjedd ofte blir så sint at har ikke ord. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 Kom inn i en kø idag på kiwi. To personer holdt avstanden, stilte meg bak den andre, etter 5 minutter kom en sur dame (som hadde stått 3 meter bak nr 2 og dessuten plukket varer fra hyllen når jeg kom) og spurte om jeg hadde stilt meg før henne fordi hun sto tydelig i kø i henhold til henne. Hadde hun dratt i meg og skjelt meg ut så hadde hun fått bank. Anonymkode: 96db2...7f7 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 Opplever at folk ikke tar hensyn til avstand daglig. Jobber i bokhandel og folk går nærmere og nærmere og jeg går bakover og bakover. I tillegg så ber de meg om å finne varer og plukke de opp og holde de opp slik at de kan se på de, mens de helst vil stå ved siden av meg, fordi de ikke vil ta på varer som andre kan ha tatt på... Dette har holdt på i en mnd nå, vi prøver ta hensyn, mens kundene driter i det, flere stykker hver dag.. De skjeller oss ut når vi oppfordrer de til å bruke kort (vi nekter ikke men oppfordrer) og syns det er helt greit å bytte inn varer de har hatt hjemme. Folk tror jo også at nå som myndigheten har kontroll over viruset så er det ikke så nøye lenger så folk er blitt enda mer slepphendte de siste dagene. Kunne ønske vi også hadde stengt i en mnd og blitt permittert med full lønn, slik klesbutikker ol har gjort. Anonymkode: 4df84...c38 8
tussi84 Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett noen slike ja, og også lagt merke til at det er utrolig mange kjærestepar og samboere som absolutt MÅ handle matvarer sammen og dermed opptar plass og blokkerer i mellom hyllene så det er umulig å overholde avstand. Pluss klassikerne, de som brøyter seg innpå deg bakfra. Anonymkode: b9b9e...2a4 Der har du meg og mannen. Vi handler sammen fordi han har lappen og må kjøre meg på butikken uansett i disse tider. Gå avstand blir for lang med mange varer, og kollektiv skal jo unngås. Og mannen alene får stort sett ikke med seg halvparten av handlelisten uansett. I tillegg er jeg gravid så for å avlaste meg litt så tar den ene opp varene på bånd, mens den andre pakker. Vi går derimot ikke ved siden av hverandre alltid i butikken. Den ene har feks handle vogna mens den andre henter noe annet. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 Just now, tussi84 said: Der har du meg og mannen. Vi handler sammen fordi han har lappen og må kjøre meg på butikken uansett i disse tider. Gå avstand blir for lang med mange varer, og kollektiv skal jo unngås. Og mannen alene får stort sett ikke med seg halvparten av handlelisten uansett. I tillegg er jeg gravid så for å avlaste meg litt så tar den ene opp varene på bånd, mens den andre pakker. Vi går derimot ikke ved siden av hverandre alltid i butikken. Den ene har feks handle vogna mens den andre henter noe annet. De jeg så hadde ikke gravidemager, og det er tross alt ikke helt det samme da. Er mulig å skrive handlelister med bilder på mobilen, og at den ene holder seg ute i bilen. Anonymkode: b9b9e...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De jeg så hadde ikke gravidemager, og det er tross alt ikke helt det samme da. Er mulig å skrive handlelister med bilder på mobilen, og at den ene holder seg ute i bilen. Anonymkode: b9b9e...2a4 Herlighet, det er da 0 problem at et kjærestepar handler sammen, snakk om storm i vannglass🙄 Anonymkode: 53371...0a7 11
tussi84 Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De jeg så hadde ikke gravidemager, og det er tross alt ikke helt det samme da. Er mulig å skrive handlelister med bilder på mobilen, og at den ene holder seg ute i bilen. Anonymkode: b9b9e...2a4 Kan ikke si jeg har så mye mage enda, men det strekker ned i der/støl så ikke så veldig godt å bøye seg. Men slike ting synes ikke. 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 (endret) 5 timer siden, Teatrica skrev: Så du reagerte på en som kom under 2 metersgrenser, med å bruke kroppskontakt for å fjerne han igjen? Nå var det ingen komfrontasjon eller kroppskontakt , men tok vedkomende i jakkeskuldra , og viste tegn til skiltet på gulvet og gjorde tegn til at han måtte vise kødannelse. Å dytte folk bort i en kø iden hensikt å presse seg frem i køen er heilt uakseptabelt nå. Hadde vedkomende på en høfleg måte bedt om å få komme foran i køen gr. hastverk så hadde ein vist omsyn det. Endret 17. april 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 Har ikke avstand i sykehuset heller Anonymkode: 637f0...a20
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Opplever at folk ikke tar hensyn til avstand daglig. Jobber i bokhandel og folk går nærmere og nærmere og jeg går bakover og bakover. I tillegg så ber de meg om å finne varer og plukke de opp og holde de opp slik at de kan se på de, mens de helst vil stå ved siden av meg, fordi de ikke vil ta på varer som andre kan ha tatt på... Dette har holdt på i en mnd nå, vi prøver ta hensyn, mens kundene driter i det, flere stykker hver dag.. De skjeller oss ut når vi oppfordrer de til å bruke kort (vi nekter ikke men oppfordrer) og syns det er helt greit å bytte inn varer de har hatt hjemme. Folk tror jo også at nå som myndigheten har kontroll over viruset så er det ikke så nøye lenger så folk er blitt enda mer slepphendte de siste dagene. Kunne ønske vi også hadde stengt i en mnd og blitt permittert med full lønn, slik klesbutikker ol har gjort. Anonymkode: 4df84...c38 Føler med deg! Jobber også i bokhandel og det er umulig å holde 1 meter i visse tilfeller. Vi må jo overrekke varen og hjelpe med å finne det de skal ha. Mange sure fjes når når sier de ikke får pakket inn gaven i butikk. Vil de virkelig at jeg, som muligens er smittespreder skal ta på gaven de skal gi sin gamle mor? Anonymkode: 35b16...408 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, det er da 0 problem at et kjærestepar handler sammen, snakk om storm i vannglass🙄 Anonymkode: 53371...0a7 Nei, det er ikke det. I hardt rammede land er det ikke lov at mer enn 1 person handler. Altså ingen barn. Ingen samboer/ektefelle/kjæreste. Kun 1 person slipper inn. Og vet du hva? Hundrevis av millioner av mennesker fikser det helt fint. De klarer å handle uten kjæresten. De klarer å handle uten å dra på snørrete unger. Fordi de må. Anonymkode: 816aa...bac 2
mmd Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 3 timer siden, tussi84 skrev: Kan ikke si jeg har så mye mage enda, men det strekker ned i der/støl så ikke så veldig godt å bøye seg. Men slike ting synes ikke. Skrive handleliste og sende mannen på handling alene?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #16 Skrevet 17. april 2020 Snart åpner skoler og barnehager, da er det umulig å opprettholde 2-meters avstand. Anonymkode: 968bd...c15
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #17 Skrevet 17. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er ikke det. I hardt rammede land er det ikke lov at mer enn 1 person handler. Altså ingen barn. Ingen samboer/ektefelle/kjæreste. Kun 1 person slipper inn. Og vet du hva? Hundrevis av millioner av mennesker fikser det helt fint. De klarer å handle uten kjæresten. De klarer å handle uten å dra på snørrete unger. Fordi de må. Anonymkode: 816aa...bac Men nå er det ikke noe forbud mot å ha handle to stk. Vi er mer effektive når vi handler sammen. Plukking av varer, pakking og betaling går i en fei. I tillegg slipper vi at noe blir glemt og vi slipper flere turer til butikken. Anonymkode: 35b16...408 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #18 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det ikke noe forbud mot å ha handle to stk. Vi er mer effektive når vi handler sammen. Plukking av varer, pakking og betaling går i en fei. I tillegg slipper vi at noe blir glemt og vi slipper flere turer til butikken. Anonymkode: 35b16...408 Hos oss har vi ikke handlet sammen på 1 måned (vi bor i et hardt rammet land). Og tro meg, det går helt fint. Vi klarer å handle alene. Ingen barn har vært innom et supermarked her på over 4 uker. Og det går helt fint. Jeg håper inderlig at Norge ikke havner i samme situasjon. Men det er kjipt å lese om alle i Norge som synes det er såååå vanskelig å få hverdagen til å fungere - når man egentlig aldri har vært utsatt for virkelig tøffe restriksjoner. Anonymkode: 816aa...bac 2
Marwel Skrevet 17. april 2020 #19 Skrevet 17. april 2020 Jeg var på butikken i dag. En butikk med i utgangspunktet en stor inngang, men de har kø på ene siden til posten. Da jeg skulle gå inn så sto det et par med barnevogn og sperret såpass at man ikke kunne gå forbi uten å være borti dem. Der sto de i det som for meg føltes som en evighet og styrte med å pakke fra kurva til vogna osv. Ikke gikk de til side eller flyttet seg for folk heller. Blir mektig irritert av slike. Av alle episoder der jeg har opplevd at fremmede ikke tar hensyn så har det konsekvent vært par, og da typisk de med små barn i vogn. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #20 Skrevet 17. april 2020 Jeg var også på Kiwi i dag. Så en dame der inne og holdt på å klikke. Ropte til henne at hun måtte se til helvete å komme seg ut av butikken. Anonymkode: c9c99...e00 1
Anbefalte innlegg