AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Tror dere det er mulig på en eller annen måte? Anonymkode: e53a1...834
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Hvis du sørger for å havne i fengsel, noe jeg ikke anbefaler, klarer du deg uten penger. Anonymkode: b749c...b76 2
Djungelvrål Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Nei, med mindre du kan bygge en hytte av grener i skogen og bo der året rundt og leve på bær og ville dyr. Klarer du sy deg klær uten nål og tråd av pels, klarer du å drepe et bytte uten gevær eller fange fisk uten fiskestang? Klarer du å overleve hvis du blir syk eller får en infeksjon uten sykehusinleggelse? Klarer du å opprettholde en varmekilde 9 mnd i året?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 15 minutter siden, Apocalypte said: Nei, med mindre du kan bygge en hytte av grener i skogen og bo der året rundt og leve på bær og ville dyr. Klarer du sy deg klær uten nål og tråd av pels, klarer du å drepe et bytte uten gevær eller fange fisk uten fiskestang? Klarer du å overleve hvis du blir syk eller får en infeksjon uten sykehusinleggelse? Klarer du å opprettholde en varmekilde 9 mnd i året? Jeg tviler på at grunneieren synes dette er ok. Anonymkode: b749c...b76
Djungelvrål Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler på at grunneieren synes dette er ok. Anonymkode: b749c...b76 Er ikke all skog i Norge som er eid, mye er allemannseie dvs man kan telte, sette opp en provisorisk hytte osv.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Er ikke all skog i Norge som er eid, mye er allemannseie dvs man kan telte, sette opp en provisorisk hytte osv. Jakt og fiske er ganske regulert da. Og fast bosetning tror jeg går på kanten av allemannsretten. Anonymkode: 52e81...85d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 Ja, jeg har klart det greit nok. Eller ikke helt uten penger, men lever nå og på relativt lite og har mye luksus så og si. Ikke i form av penger, men glede. Anonymkode: d4b2a...bf0
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har klart det greit nok. Eller ikke helt uten penger, men lever nå og på relativt lite og har mye luksus så og si. Ikke i form av penger, men glede. Anonymkode: d4b2a...bf0 Så svaret er altså "Nei". Relativt lite penger er ikke det samme som ingen penger. Anonymkode: f55ae...086 2
SoWhat? Skrevet 18. april 2020 #10 Skrevet 18. april 2020 Hvis du camper ved et vann med fisk. Og lærer hva som kan spises og oppbevares fra naturen? Jeg vet ikke. Men vlle savnet kaffe!
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #11 Skrevet 18. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Så svaret er altså "Nei". Relativt lite penger er ikke det samme som ingen penger. Anonymkode: f55ae...086 Det spør hvor TS skal bo. Har ikke TS behov for hus, bil og andre dyre gjenstander er det mulig. Mat kan finnes med dumpstring. Anonymkode: d4b2a...bf0
Nymerïa Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 Jeg så en dokumentar en gang om en tysk dame som kun brukte penger på kollektivtransport. Det er det nærmeste jeg har hørt om at noen kommer. Hun byttet tjenester, vasket huset osv til folk og fikk bo hos dem til gjengjeld mener jeg. Jeg klarer ikke å finne noe om dette, hvis noen får til å google det på tysk og lykkes bedre enn meg må de gjerne dele. Ellers så ser jeg at manger her skriver at for å bo noe sted må man ha penger, men det er ikke helt rett. Man kan godt ha et nedbetalt eller arvet hus. Faktisk så tror jeg at jeg skulle ha klart meg med forsvinnende lite penger hvis jeg ikke hadde barn.
Djungelvrål Skrevet 18. april 2020 #13 Skrevet 18. april 2020 4 timer siden, NymeriaRhoynar skrev: Jeg så en dokumentar en gang om en tysk dame som kun brukte penger på kollektivtransport. Det er det nærmeste jeg har hørt om at noen kommer. Hun byttet tjenester, vasket huset osv til folk og fikk bo hos dem til gjengjeld mener jeg. Jeg klarer ikke å finne noe om dette, hvis noen får til å google det på tysk og lykkes bedre enn meg må de gjerne dele. Ellers så ser jeg at manger her skriver at for å bo noe sted må man ha penger, men det er ikke helt rett. Man kan godt ha et nedbetalt eller arvet hus. Faktisk så tror jeg at jeg skulle ha klart meg med forsvinnende lite penger hvis jeg ikke hadde barn. Nedbetalte eller arvede hus koster penger de også, her betaler vi over 6000 kr i kvartalet i eiendomskatt, vann og renovasjon. Å forsikre et hus er ikke akkurat heller gratis også har man vedlikehold.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #14 Skrevet 19. april 2020 En verden uten penger hadde jo vært det beste, er jo penger alle krangler om. Jager etter. Skaffe mat i naturen som før, dyrke mat selv. Går fint ann å leve uten penger, tømmer kan du bygge hus av. Null problem, mennesket har levd på denne måten før. Livet vi lever i dag er superfalskt, oppkonstruert og helt ødelagt av teknologi og kapitalismen. Som igjen ødelegger oss mennesker. Vi lever i dag på en måte som ikke er naturlig for oss mennesker, dreper oss selv. Anonymkode: 08d0e...4b1
Gjest Alkoholist Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 Nei ikke helt, men man kan klare seg på overraskende lite av dem.
Honey Dew Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 På 17.4.2020 den 17.56, Apocalypte skrev: Nei, med mindre du kan bygge en hytte av grener i skogen og bo der året rundt og leve på bær og ville dyr. Klarer du sy deg klær uten nål og tråd av pels, klarer du å drepe et bytte uten gevær eller fange fisk uten fiskestang? Klarer du å overleve hvis du blir syk eller får en infeksjon uten sykehusinleggelse? Klarer du å opprettholde en varmekilde 9 mnd i året? Skal en ikke bruke penger, kan en heller ikke oppsøke lege/tannlege hvis behovet skulle være der.
kvinneguide Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 Jeg tror det er mulig, på denne måten: Mat: Du henvender deg til alle som har gått over til diett og overtar alt de skal kaste. Klær/ting: Finn gis bort Bo: Telt eller husokkupant Hvis det oppstår noe uforutsett: Spleis
Gjest Lasox Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 (endret) Det kan hende at du kan klare deg med minimalt av budsjett, men helt uten penger? Nei. Dessverre. Det beste jeg kan tenke meg det er om du finner noen gård slik at du kan: Mat: Dyrke mye av din egen mat på gården. Bo: Du må jobbe for noen på gården slik at du kan få et soveplass. De har ofte mange soveplasser så det er ikke umulig at du kan få til det. Klær/ting Gis bort på finn.no Du kan også bytte tjenester, ting og tang. Store problematikken vil jo være når du skal oppsøke tannlege/helse og annen helserelatert. For det koster jo penger, men om du klarer deg bare til de utgiftene. Da vil du ha ekstremt minimalt budsjett som jeg tror kan være mulig. Har lavt budsjett på alt allerede, men håper på å få satt opp solcelleproduksjonen når prisene på strømmen stiger igjen. Ingen vits med det nå. Da taper jeg jo bare penger på det. Slik at jeg blir helt selvforsynt med strøm om sommeren og kan til og med "tjene" penger på det. Bruker minimalt med strøm. Til vinteren så skal jeg kappe trær og vedkubber til å ha det klart til om vinteren til vedovnen. Har store mengder av trær. Det gir jo også god trening. Det er jo noen utgifter som jeg ikke kan unngå og det er selvfølgelig eiendomsskatten, helsetjenester, tlf, internett, strøm om vinteren (solcelleproduksjonen virker ikke om vinteren). Lave utgifter til kommunale avgifter siden jeg er selvforsynt med vann med brønnen jeg har. Skal også starte med å dyrke poteter, grønnsaker og ha et par høner til egg i hagen, men å gå noe lengre enn det i lille hagen min. Blir vanskelig. Satser på å ha et totalt forbruk på ca. 6-7,000,- i mnd. ligger fortiden på ca. 10,000,- som er uunngåelig nå alt-i-alt, men håper på å få det kuttet ned enda mere. Senere når jeg har bra med penger på kontoen så håper jeg kan tjene inn de 6-7,000,- gjennomsnittlig hver eneste måned på børsen slik at jeg ikke lengre vil være avhengig av å ha en inntekt. Covid-19 pandemien har gitt et ekstra kick for å få fart på prosjektet. Endret 15. mai 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #19 Skrevet 15. mai 2020 On 4/17/2020 at 11:25 PM, Apocalypte said: Er ikke all skog i Norge som er eid, mye er allemannseie dvs man kan telte, sette opp en provisorisk hytte osv. Alt er eid, men staten eier mye gjennom Statskog og litt gjennom Forsvarsbygg. Uansett er det ikke lov å sette opp hytte der, nesten uansett hvor provisorisk den er. Anonymkode: ede65...40f
Gjest Musculi Skrevet 15. mai 2020 #20 Skrevet 15. mai 2020 Tror det er litt vanskelig her til lands siden de ikke gir deg et gammelt, tørt brød engang hvis du er sulten i butikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå