Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å bli gravide har prøvd i 1,5 år😢 han er 43 og jeg 36.. 

vi har begge barn fra før men ikke med hverandre da. Vi får d bare ikke til å så lurer jeg på disse EL testene, er d slik at man HAR eggløsning når man ser en økning fra dag 11-14 og en sterkere strek på 14 som da er svakere på dag 15 osv.. regner da med jeg HAR eggløsning dag 14?! Eller kanskje ikke selvom streken er sterk(est) den dagen? Skal til lege å måle hormon nivåer etc om ett par uker. Kan ikke skjønne d skal være ett problem egentlig .. 

Anonymkode: b81ec...b29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsning vil antageligvis ha skjedd ila tidsrommet mellom den positive testen, og den negative du fikk dagen etter. Mest sannsynlig skjedde den dagen etter (15.april), men det kan hende du har en kort LH-topp, så du kan ha hatt EL på kvelden den 14. også. 

Håper det klaffer for dere snart 🤗🌸

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men d vil da si at jeg har EL, og det ikke er «problemet»? Eller kan El tester være positive uten at egget slipper ?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men d vil da si at jeg har EL, og det ikke er «problemet»? Eller kan El tester være positive uten at egget slipper ?

Ofte ser man hos de med uregelmessig syklus at kroppen har problemer med å slippe egget. De får vanligvis positiv EL-test flere ganger ila en syklus, og dermed også vanskelig å se på forhånd når de får mensen. Jeg vet ikke om du har en regelmessig syklus? Om du pleier å ligge på f.eks 28 dager hver måned, kan du anta at EL skjer når du har positiv test, som da vil være på ca dag 14 i dette eksemplet 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner.. jeg ligger på 26-29 dager .. men varierer alltid bare med en dag til neste syklus.. forrige mnd hadde jeg 26 dager denne mnd 27. Så er vel ganske forutsigbar. 

AnonymBruker
Skrevet

El-tester kan blir positive og så negative uten at egget løsner. 

Anonymkode: ebb39...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...