Gå til innhold

Har forholdet vårt en sjangse?  

131 stemmer

1. 1. Har forholdet vårt en sjangse?

• Ja
      21
    • Nei
      110

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og dama har vært sammen i over 15 år.

For 3 år siden fant jeg ut at hun hadde vært utro, 2 ganger i løpet av et par uker. 

Jeg sa til henne "dersom du er utro en gang til, så er det slutt". 

Siden september i fjor har jeg blitt mer og mer usikker/paranoid og sikker på at hun skal være utro. Det har vært ganske ille, og jeg har gått til psykolog for å forsøke å få kontroll på følelsene mine.

Det ble så ille at dama krevde en pause i forholdet (samlivsterapeuten vi hadde vært hos hadde foreslått dette). 

Så hun leide en leilighet i sentrum i 3 dager, og avsluttet oppholdet med overnatting med spa på Farris bad.

Men hun var ikke fornøyd, hun følte fortsatt at hun trengte litt fri fra forholdet, hun var i en dyp depresjon, og hun var helt knust da hun ba meg forstå henne. Hun skrev til og med et kjærlighetsbrev hvor hun ba meg forstå at hun trengte fri, men at hun elsker meg. Jeg sa "hvis dette gjør at du blir frisk fra depresjonen så gjør du det du må".

Hun leide en leilighet i 5 uker. Vi var der annenhver uke for å kunne få like mye fri og like mye tid med sønnen vår som var hjemme.

Etter oppholdet hennes konfronterte jeg henne. Jeg visste hun hadde vært utro imens hun var der. Hun innrømmet det, og etter vi hadde pratet litt fant jeg ut at hun hadde møtt fyren før hun leide leiligheten. Når de møttes vet jeg ikke. Men jeg begynner å lure på om hun møtte han også før oppholdet på farris bad.

Er jeg verdens meg naive person? Jeg føler meg lurt trill rundt. 

Da jeg spurte hvorfor hun gjorde det, sa hun "vi hadde jo en pause i forholdet". 

Dette knuste meg enda mer. Hun rettferdiggjorde utroskapet med at vi hadde en pause.i forholdet. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lengre. Kan jeg stole på henne? Jeg ser bare for meg at dette kommer til å skje igjen, og jeg kommer ti å bli knust igjen og igjen helt til jeg velger å gå, Er hun notorisk utro? Kan dere gi meg tilbakemelding om hva dere synes? 

Anonymkode: b0971...afe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei herregud, det der er dødfødt. Sorry. 

At hun er deprimert unnskylder ikke at hun gjentatte ganger er utro. Ser du ikke at hun legger det på deg? Det er ikke fair. 

Anonymkode: 82e53...5c3

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan selvsagt ikke stole på henne. Hun tenker kun på seg selv dessverre.

Anonymkode: 5d504...eb1

• Liker 5
Skrevet

Forholdet deres har en sjanse dersom du godtar å leve i et forhold der hun også har sex med andre menn. Kan du det?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Se disse, og ta det til deg:

Kvinnene her vil hate at jeg poster disse, men det er fordi det her snakkes om ting som ikke er i deres interesse at du er klar over.

Dump henne, og gjør det nå med en gang.

Anonymkode: 173e8...340

• Liker 5
Skrevet

Det er opp til deg om du vil bli i forholdet. Men hva føler du egentlig? For oss som leser dette utenfra virker det åpenbart helt håpløst, men det er jo bare du her som kjenner dere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke med deg, men om man har en pause i ett forhold, så er jo man egentlig sammen man har bare pause fra hverandre. Om man ønsker å treffe andre så ender man forholdet og ser om man evt kan finne tilbake til hverandre. Å ha sex med andre når man har en pause er for meg utroskap. Slik tenker jeg ihvertfall.
Jeg hadde ikke klart å stole på en mann som hadde oppført seg slik.

Tenk også over om denne kvinnen gjør deg lykkelig, om du kan være sammen med henne og gå videre og stole på henne.
Hva med neste gang hun er så nedfor at du må ta hensyn til henne og hun ønsker å bo for seg selv litt? Vil det samme skje igjen?

Hun var utro, du slet med det deg selv etter hva HUN gjorde mot deg, hun følte det var så synd på henne at hun måtte ha pause, pga din oppførsel som er pga hennes valg, og hun "hjelper" din selvfølelse og trygghet i forholdet med å gå og pule noen andre...
Høres hun ut som en bra dame for deg?
I min verden skulle hun snudd oppned på alt for at HUN skal fortjene din tillit igjen, for å bygge opp deres forhold igjen. Å pule andre selv om man har pause er så feilt i mitt hode som det kan bli i en slik situasjon.

Hadde du vært en kompis av meg hadde jeg sagt dump henne. 

Hilsen kvinne 40.

Anonymkode: 9d662...616

• Liker 12
Skrevet

Gå i fra hun, en gang utro alltid utro... Du kan jo ikke stole på henne, hun valgte åpenbart å forlenge pausen sin fordi da kunne hun være med han andre, så mye var 15år forhold verdt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg får ut av det du skriver:

* Du blir syk og får ditt liv ødelagt av å være sammen med henne.

* Hun bruker et uangripelig argument som 'dyp depresjon' for å kunne være utro. Hvis det du skriver er helt riktig gjengitt, så leide hun leilighet for å være utro, ikke for å bli frisk. De hadde jo allerede møtt hverandre før hun leide leiligheten. At hun trengte pause var vel kun for å kunne 'forsvare' utroskapen. Selv om det egentlig ikke var noe pause i forholdet.

Jeg synes du skal være dønn ærlig med deg selv - vil du kunne klare å leve med dette her uten å utslette deg selv? Når man står midt oppi noe med begge beina, så er det ofte vanskelig å se realitetene, men kom deg vekk snarest mulig. Og når du ser deg tilbake om 1-2 år og har litt perspektiv på ting, så vil du være enig med alle de andre her som ber deg komme deg vekk.

Din samboer har brutt noen grenser som ikke skal brytes i et forhold, og jeg tror nok det er slik at har man gjort det en gang, så er det lettere å gjøre flere ganger. Ikke la deg lure av snakk om depresjoner og alt annet hun sier, men spør deg selv om du har det bra. Ut fra det du skriver er svaret gitt allerede.

Lykke til med å finne nytt sted å bo og ellers ei dame det går an å stole på. Det finnes mange av dem.

M47  

Anonymkode: cafa8...954

• Liker 9
Skrevet

Helt enig akk utroskap er noe jeg rett og slett ikke har respekt for

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kast bort livet ditt på den dama der.. Du har prøvd men hun tråkker på deg som ei dørmatte..

Jeg synes du skal sette en stopper for at hun skal få behandle deg på denne måten og bare gå fra henne. Finn deg ei trofast dame som ikke gjør deg syk og ulykkelig.

Anonymkode: 8f035...bf7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La hun leve ut fantasien sin. Så kan hun bare sitte der mutters alene når hun innser at det ikke var så spennende som hun trodde. Du skal finne deg ei ny, starte på nytt uten bekymringer.  Hun vil ikke gjør deg lykkelig lenger. Du vil alltid vere redd. Livet er for kort!

Anonymkode: e7d58...049

• Liker 4
Skrevet

Ikke kast bort tid på hun.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 3 år siden fant jeg ut at hun hadde vært utro, 2 ganger i løpet av et par uker. 

Siden september i fjor har jeg blitt mer og mer usikker/paranoid og sikker på at hun skal være utro. Det har vært ganske ille, og jeg har gått til psykolog for å forsøke å få kontroll på følelsene mine.

Det ble så ille at dama krevde en pause i forholdet (samlivsterapeuten vi hadde vært hos hadde foreslått dette). 

Så hun leide en leilighet i sentrum i 3 dager, og avsluttet oppholdet med overnatting med spa på Farris bad.

Men hun var ikke fornøyd, hun følte fortsatt at hun trengte litt fri fra forholdet, hun var i en dyp depresjon, og hun var helt knust da hun ba meg forstå henne. Hun skrev til og med et kjærlighetsbrev hvor hun ba meg forstå at hun trengte fri, men at hun elsker meg. Jeg sa "hvis dette gjør at du blir frisk fra depresjonen så gjør du det du må".

Hun leide en leilighet i 5 uker. Vi var der annenhver uke for å kunne få like mye fri og like mye tid med sønnen vår som var hjemme.

Etter oppholdet hennes konfronterte jeg henne. Jeg visste hun hadde vært utro imens hun var der. Hun innrømmet det, og etter vi hadde pratet litt fant jeg ut at hun hadde møtt fyren før hun leide leiligheten. Når de møttes vet jeg ikke. Men jeg begynner å lure på om hun møtte han også før oppholdet på farris bad.

Er jeg verdens meg naive person? Jeg føler meg lurt trill rundt. 

Da jeg spurte hvorfor hun gjorde det, sa hun "vi hadde jo en pause i forholdet". 

Dette knuste meg enda mer. Hun rettferdiggjorde utroskapet med at vi hadde en pause.i forholdet. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lengre. Kan jeg stole på henne? Jeg ser bare for meg at dette kommer til å skje igjen, og jeg kommer ti å bli knust igjen og igjen helt til jeg velger å gå, Er hun notorisk utro? Kan dere gi meg tilbakemelding om hva dere synes? 

Anonymkode: b0971...afe

Hun har vært utro flere ganger og du tilga mot at det aldri skulle skje igjen. 

Så var du usikker fordi du sikkert kjente igjen noen tegn og da var du problemet. Du var et så stort problem at hun ba deg om å skaffe deg selv hjelp. Du var et så stort problem at hun måtte ut fra huset en stund. 

Så ber hun om pause fordi hun er deprimert og du tilpasser deg slik at dere skal klare å finne ut av problemene deres. Dere har pausen og hun ligger med en igjen, en hun ble kjent med før leiligheten. 

Er det noe å lure på her da? En gang utro, alltid utro. Hun bryr seg jo bare om seg selv. 

Anonymkode: 921c8...d8f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke med deg, men om man har en pause i ett forhold, så er jo man egentlig sammen man har bare pause fra hverandre. Om man ønsker å treffe andre så ender man forholdet og ser om man evt kan finne tilbake til hverandre. Å ha sex med andre når man har en pause er for meg utroskap. Slik tenker jeg ihvertfall.
Jeg hadde ikke klart å stole på en mann som hadde oppført seg slik.

Tenk også over om denne kvinnen gjør deg lykkelig, om du kan være sammen med henne og gå videre og stole på henne.
Hva med neste gang hun er så nedfor at du må ta hensyn til henne og hun ønsker å bo for seg selv litt? Vil det samme skje igjen?

Hun var utro, du slet med det deg selv etter hva HUN gjorde mot deg, hun følte det var så synd på henne at hun måtte ha pause, pga din oppførsel som er pga hennes valg, og hun "hjelper" din selvfølelse og trygghet i forholdet med å gå og pule noen andre...
Høres hun ut som en bra dame for deg?
I min verden skulle hun snudd oppned på alt for at HUN skal fortjene din tillit igjen, for å bygge opp deres forhold igjen. Å pule andre selv om man har pause er så feilt i mitt hode som det kan bli i en slik situasjon.

Hadde du vært en kompis av meg hadde jeg sagt dump henne. 

Hilsen kvinne 40.

Anonymkode: 9d662...616

Enig!! Jeg hadde tatt dette som om at mannen ville ha litt tid for seg selv og tenke gjennom ting. Hadde det vært slutt, tror jeg ikke at jeg hadde involvert meg med en annen i denne perioden uansett. 

Her hadde jeg ikke stolt mer på henne. På tide du viser selvrespekt. 

Anonymkode: f89d8...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vært utro flere ganger og du tilga mot at det aldri skulle skje igjen. 

Så var du usikker fordi du sikkert kjente igjen noen tegn og da var du problemet. Du var et så stort problem at hun ba deg om å skaffe deg selv hjelp. Du var et så stort problem at hun måtte ut fra huset en stund. 

Så ber hun om pause fordi hun er deprimert og du tilpasser deg slik at dere skal klare å finne ut av problemene deres. Dere har pausen og hun ligger med en igjen, en hun ble kjent med før leiligheten. 

Er det noe å lure på her da? En gang utro, alltid utro. Hun bryr seg jo bare om seg selv. 

Anonymkode: 921c8...d8f

Signerer! 

Anonymkode: f89d8...336

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Dere har åpenbart ikke diskutert hva «pause i forholdet» innebærer. Tabbe.

Skrevet

Jeg synes du burde stille 100% opp for sønnen deg. Selv om du har følelser for henne, så går jeg ut fra du har mistet ALL tillit til henne. Det er sikkert hardt for deg, men tenk på deg selv, kommer du noen gang til å stole på henne, kjenne deg trygg? Gjentatte ganger med utroskap ødelegger så mye at det ikke blir igjen noen tillit å bygge opp igjen. Kutt all kontakt med henne utenom når det gjelder sønnen, så kommer du deg fortere over henne. Finn deg gjerne en ny dame raskt, men ikke bland inn sønnen før du vet at du har noe holdbart. Det viktigste her er deg og sønnen.

• Liker 3
Gjest Bohrman
Skrevet (endret)
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tabbe nummer 1.

Det har garantert vært mange tegn opp igjennom årene som vitnet om at hun egentlig ikke var så fornøyd med det hun hadde, og at du har vært "det trygge alternativet". La meg gjette: Mye mas? Mange krav? Mye ego-tripping fra hennes side? En viss underforstått dynamikk hvor hun er "premien", og din oppgave er å gjøre henne lykkelig?

Du skulle bedt henne ta rennfart og sykle rake veien inn i helvete lenge før hun i det hele tatt var utro.

Tabbe nummer 2. Du skulle ha dumpet henne der og da.

Konsekvensen av tabbe nummer 2. I stedet for å gå ut av det med hodet hevet, har du krympet ned til en pudding og en skygge av ditt egentlige selv. Du har rett og slett visket deg selv ut.

Tabbe nummer 3. Aldri gå i samlivsterapi. Det er "snake oil" og svindel på lik linje med "varme hender", spåkoner og energisteiner. Det eneste riktige rådet en samlivsterapeut kunne gitt deg var å dumpe dråget. Men da ville det ikke vært noe marked for samlivsterapi. Ser du hvordan det her fungerer?

Se punktet over, og se hva dette har gjort med deg. Slår det deg som at samlivsterapeuten har gitt deg gode råd man kan forvente av noen som virkelig har peiling på menneskenaturen, og hvordan vi er skrudd sammen?

I det øyeblikket du gikk inn på samlivsterapeutens kontor tredde du inn i et kvinnesentrisk presskammer, hvor alt handler om å få deg til å yte mer, hva du kan gjøre for at ting skal bli bedre og bla bla bla. Bare enda mer av akkurat det som gjør at hun ikke er tent på deg i utgangspunktet, enda mer fortøfling og enda mer puddingifisering. Og totalt uten forståelse og empati for hva dette ville gjøre med deg, hva dette ville gjøre med din psyke. Samlivsterapeuter skulle det vært skuddpremie på.

Selvfølgelig gjorde hun det. Hun var på jakt, ute på oppgraderingstokt.

Det kan godt hende hun var deprimert. Det oppleves nok følelsesmessig forstyrrende på et veldig dypt nivå for en kvinne å leve med følelsen av at hun ikke har fått utløp for sine hypergamiske instinkter. En slags eksistensiell krise, kan du si. Så akkurat det er nok sant, men samtidig er det en total ansvarsfraskrivelse for måten hun har behandlet deg på. Og det er det ingen grunn til at du skulle respektere, samme hvor deppa hun måtte være.

Er jeg verdens mest naive person? 

Nei, det du på ingen måte. Det er helt vanlig for menn å tro at kvinner opererer slik du trodde de opererer. Du er et godt menneske, et idealistisk menneske, en mann med en veloppdratt mannehjerne. Så for deg har det vært helt utenkelig at kvinnen du elsker skulle kunne behandle deg på den måten.

Men i et feministisk samfunn er det ekstremt selvutslettende for en mann å tenke på den måten. Det kunne vi gjøre i 1920 - ikke i 2020. Rammene for forhold mellom mann og kvinne er ikke lenger trygge for mannens del, og i dag går alt på kvinners premisser. Derfor må man være skeptisk, dømmende og ytterst forsiktig med hva man begir seg ut på - og med hvem. Det finnes fortsatt "gode kvinner" der ute, men de blir sjeldnere og sjeldnere. Og det er fordi de ikke lenger blir oppdratt til å være "gode kvinner" - i dag blir de oppdratt til å være komplette narsissister. 

I et mannlig psykisk helse - perspektiv er dette enormt viktig å være klar over i dagens samfunn. Ikke se det som din plikt å hedre din del av en utdatert samfunnskontrakt som kvinner for lengst har gitt slipp på. For sannsynligheten taler for at du vil ikke få din del av belønningen for å hedre den kontrakten. Din rolle som forsørger, beskytter og "gentleman" er for lengst over, og kommer ikke tilbake igjen med det første. Så aldri lev for kvinner, og ikke bygg din identitet og selvfølelse rundt hva de måtte tenke, mene og ønske. For i dagens samfunn er det oppskriften på selvmord (*host host* Ari Behn).

Jeg håper forresten psykologen din er en mann. Hvis ikke, bytt psykolog.

Ønsker deg alt det beste. Dette kommer du deg igjennom. Bare ta tiden til hjelp, fokuser på deg selv, ditt liv og hva du vil for en gangs skyld. Du er ikke alene, det er så mange menn i dag som går igjennom det du har gått igjennom. Så bygg relasjoner med andre menn, og snakk med dem. Det er kanskje det sunneste du kan gjøre akkurat nå. Du trenger å bli sett for deg, og ikke bare i lys av hvordan du kan ha størst mulig nytteverdi for en kvinne eller for kvinner generelt. Og akkurat det er det primært bare andre menn som kan tilby deg. Så kan du heller slenge deg utpå kvinne-kjøret igjen på et seinere tidspunkt, når du har bygget deg opp og er sterk igjen, og har fått stablet på beina en selvfølelse som kommer innenfra, og ikke utenfra via kvinners "stamp of approval".

Endret av Bohrman
AnonymBruker
Skrevet

Du lever i et forhold som allerede var usunt for deg. Tilliten var allerede på bunn og du ble paranoid. Så forverrer det seg vet at hun gir deg enda mindre grunn til tillit. 

Ingen skal tåle dette. Å leve slik i enda flere år vil gi deg elendig livskvalitet, og i verste fall ødelegge deg psykisk. 

Her er det ikke håp. 

Anonymkode: a60c2...b10

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...