AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Hei. Lurer på om noen her har blitt gravid med hormonspiral? Bytter hormonspiral i desember. Hadde mensen regelmessig i to mnd etter d. Siste da i februar. Rundt mensentid i mars hadde jeg mye mensensmerter, og trodde jeg skulle få mensen hele tiden. Men så kom den aldri. Nå har jeg fått veldig ømme brystvorter, er en del svimmel (første tegnet med mine forrige svangerskap), mye hodepine, veldig trøtt og tisser ofte. Vet at man kan få alle disse symptomene av spiral og føler jeg ikke orker å kjøpe test og være hysterisk uten grunn. Så derfor spør jeg her først om noen andre har blitt det. ved forrige spiral hadde jeg mensen ofte og 3 uker i slengen og hadde ingen av disse bivirkningene. Men det var en spiral med mindre hormoner. Håper på noen svar Anonymkode: f866c...711
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Ja, det fins kvinner som er blitt gravide med spiral (og det kan en sjelden gang hende at spiralen støtes ut uten at en merker det). Det er dog veldig, veldig liten risiko for å bli gravid med spiral. Det er en overhyppighet av ektopiske graviditeter med spiral, bare så det er nevnt, i fall du fortsetter å ha symptomer. Anonymkode: 84f11...55e 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Det er veldig sjeldent med hormonspiral hvis den ikke har falt ut og er korrekt satt inn... vet om et par tilfeller med kobberspiral. Men er det ikke bedre å teste så du er sikker? Mener det er 0-0,3% av alle de millionene som bruker hormonspiral som har blitt gravid så det er jo virkelig ikke vanlig. Kobber er 0,7-1%. Anonymkode: cb1a4...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 Jeg har blitt gravid på spiral to ganger og andre gang ble det tvillinger gitt😅 Ikke var de støtt ut heller. Jeg hadde regelmessig mensen som deg, frem til jeg plutselig ikke fikk. Tok da en test og den var positiv. Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre ei heller kan noen av oss vite om du er gravid eller ikke, så jeg ville tatt en test om du er usikker Anonymkode: 39009...56c 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 Jeg ble gravid på hormonspiral. Hadde ikke mensen, så tok en god stund før jeg merket det. Kan godt hende at den ikke satt riktig, det vet jeg jo ikke. Men den hadde ikke falt ut i hvertfall, ble fjernet når jeg oppdaget at jeg var gravid. Vil tro at den hadde noe effekt, for hadde regelmessig sex i tre år før jeg ble gravid. Et positivt uhell som resulterte i en nydelig liten jente❤️ Anonymkode: 3fd32...30b 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 Ja jeg må vel ta en test bare for å få det ut av verden. Ikke så veldig ønskelig å bli gravid nå, derfor jeg bruker spiral 🙈 Har to barn fra før, på 3 og 1 år. Og har ikke planer om å få flere barn. Så hvis jeg er gravid er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Er egentlig imot abort, selv om jeg ikke dømmer andre som gjør det. Hvis jeg er gravid, og jeg ble gravid før den mnd jeg mistet mensen, så er jeg allerede kanskje 9 uker på veg...Så jeg håper egentlig at jeg ikke er gravid. Skal kjøpe en test på mandag, så jeg får det ut av verden! ts Anonymkode: f866c...711 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble gravid på hormonspiral. Hadde ikke mensen, så tok en god stund før jeg merket det. Kan godt hende at den ikke satt riktig, det vet jeg jo ikke. Men den hadde ikke falt ut i hvertfall, ble fjernet når jeg oppdaget at jeg var gravid. Vil tro at den hadde noe effekt, for hadde regelmessig sex i tre år før jeg ble gravid. Et positivt uhell som resulterte i en nydelig liten jente❤️ Anonymkode: 3fd32...30b Hvor langt var du på vei før du fant det ut? Hadde du noen symptomer? ts Anonymkode: f866c...711
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt var du på vei før du fant det ut? Hadde du noen symptomer? ts Anonymkode: f866c...711 Var vel uke 16-17 når jeg merket det. Mistenkte noe når jeg fikk den «produsere melk» følelsen i brystene, om du forstår hva jeg mener? Hadde vært litt småuggen i magen, og mye luft (trodde jeg) men tenkte jo ikke noe videre over det. Ingen symptomer ellers. Anonymkode: 3fd32...30b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #10 Skrevet 18. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var vel uke 16-17 når jeg merket det. Mistenkte noe når jeg fikk den «produsere melk» følelsen i brystene, om du forstår hva jeg mener? Hadde vært litt småuggen i magen, og mye luft (trodde jeg) men tenkte jo ikke noe videre over det. Ingen symptomer ellers. Anonymkode: 3fd32...30b Ja skjønner va du mener! Jeg har kun ømme nippler. Men jeg ammer enda 1 åringen, så kjenner ikke noe ekstra uvanlig. Har ikke hatt noe ømme nippler før pga amming, så tror ikke det er derfor så du hadde ikke begynt å kjenne spark enda? ts Anonymkode: f866c...711
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #11 Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja skjønner va du mener! Jeg har kun ømme nippler. Men jeg ammer enda 1 åringen, så kjenner ikke noe ekstra uvanlig. Har ikke hatt noe ømme nippler før pga amming, så tror ikke det er derfor så du hadde ikke begynt å kjenne spark enda? ts Anonymkode: f866c...711 Ikke som jeg oppfattet da, til tross for at jeg hadde vært gjennom to svangerskap før. Jeg hadde en del «rumlende luft» følelse, som jeg virkelig trodde var luft som flyttet på seg, og det passet jo fint med at jeg følte meg litt uggen og oppblåst. Når jeg først fant ut at jeg var gravid, skjønte jeg jo at dette faktisk var bevegelsen fra babyen. Det er jo veldig liten sannsynlighet for å bli gravid med spiral etter hva jeg har skjønt, så hvis du ammer i tillegg skal det nok mye til vil jeg tro.. Ta en test Mandag morgen, så slipper du hvertfall å gruble 🙂 Anonymkode: 3fd32...30b
Rosatoast Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 På 17.4.2020 den 15.46, AnonymBruker skrev: Hei. Lurer på om noen her har blitt gravid med hormonspiral? Bytter hormonspiral i desember. Hadde mensen regelmessig i to mnd etter d. Siste da i februar. Rundt mensentid i mars hadde jeg mye mensensmerter, og trodde jeg skulle få mensen hele tiden. Men så kom den aldri. Nå har jeg fått veldig ømme brystvorter, er en del svimmel (første tegnet med mine forrige svangerskap), mye hodepine, veldig trøtt og tisser ofte. Vet at man kan få alle disse symptomene av spiral og føler jeg ikke orker å kjøpe test og være hysterisk uten grunn. Så derfor spør jeg her først om noen andre har blitt det. ved forrige spiral hadde jeg mensen ofte og 3 uker i slengen og hadde ingen av disse bivirkningene. Men det var en spiral med mindre hormoner. Håper på noen svar Anonymkode: f866c...711 Kvinneguiden kan ikke si hva problemet ditt er? Du er heller ikke "hysterisk" om du kjøper en test. Gå å kjøp en test, du.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #13 Skrevet 18. april 2020 På 17.4.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev: Ingen? Anonymkode: f866c...711 Jeg har selv lurt 2 ganger her inne. Første gang var jeg skråsikker helt til jeg begynte å fossblø med friskt blod. Det var så mye at jeg ble redd. Det viste seg at det kunne vært et foster. Nå føler jeg meg gravid... Igjen! Hadde for 2 uker siden brunlig utflod, noe jeg alltid har når jeg er gravid. Nå er jeg småkvalm, stor mage og kanskje litt i et innbilt svangerskap?!😫 Anonymkode: 4076f...cc3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #14 Skrevet 18. april 2020 Uansett ts, jeg føler med deg. Har selv vært itvil om jeg er gravid. Har hatt hormonspiralen i meg i over 3år, og er til tider så sliten og trøtt, humørsyk/gråter/irritert om hverandre. En øm pupp og en slags bul i høyre side av mage.....🤨 Anonymkode: 4076f...cc3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #15 Skrevet 18. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke som jeg oppfattet da, til tross for at jeg hadde vært gjennom to svangerskap før. Jeg hadde en del «rumlende luft» følelse, som jeg virkelig trodde var luft som flyttet på seg, og det passet jo fint med at jeg følte meg litt uggen og oppblåst. Når jeg først fant ut at jeg var gravid, skjønte jeg jo at dette faktisk var bevegelsen fra babyen. Det er jo veldig liten sannsynlighet for å bli gravid med spiral etter hva jeg har skjønt, så hvis du ammer i tillegg skal det nok mye til vil jeg tro.. Ta en test Mandag morgen, så slipper du hvertfall å gruble 🙂 Anonymkode: 3fd32...30b Ja man skyver det vel unna verden siden sjangsen for å bli gravid med spiral er så liten 🙊 Amming kan være «prevensjonsmiddel» ja, men det pga man som regel ikke får mens mens man fullammer. Jeg ammer bare litt, og hadde mensen med forrige spiral Men ja, skal kjøpe meg en test ts Anonymkode: f866c...711
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #16 Skrevet 18. april 2020 23 minutter siden, Rosatoast skrev: Kvinneguiden kan ikke si hva problemet ditt er? Du er heller ikke "hysterisk" om du kjøper en test. Gå å kjøp en test, du.. Ja jeg skal kjøpe meg en test på mandag. Selv om du var litt kvass, takker jeg for svar ts Anonymkode: f866c...711
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv lurt 2 ganger her inne. Første gang var jeg skråsikker helt til jeg begynte å fossblø med friskt blod. Det var så mye at jeg ble redd. Det viste seg at det kunne vært et foster. Nå føler jeg meg gravid... Igjen! Hadde for 2 uker siden brunlig utflod, noe jeg alltid har når jeg er gravid. Nå er jeg småkvalm, stor mage og kanskje litt i et innbilt svangerskap?!😫 Anonymkode: 4076f...cc3 Off...Hadde du regelmessig mensen før det eller? Kroppen er veldig flink å lure oss har jeg forstått🙊 Skal du ta en test for å sjekke? Er veldig glad for å slippe mensen. Men nesten som jeg heller vil ha regelmessig mensen, for å slippe å tro at jeg er gravid ts Anonymkode: f866c...711
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett ts, jeg føler med deg. Har selv vært itvil om jeg er gravid. Har hatt hormonspiralen i meg i over 3år, og er til tider så sliten og trøtt, humørsyk/gråter/irritert om hverandre. En øm pupp og en slags bul i høyre side av mage.....🤨 Anonymkode: 4076f...cc3 Har du regelmessig mensen da? Off er så slitsomt med alle disse kanskje falske symptomene. Kroppen spiller oss virkelig et puss. I tillegg kan man jo få en del bivirkninger av spiralen da. Jeg skal ta en test på mandag. Er den negativ skal jeg slutte å tenke at jeg kan være gravid. Er så slitsomt og skulle gå rundt å tro det hver mnd 🙈 ta Anonymkode: f866c...711
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #19 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg må vel ta en test bare for å få det ut av verden. Ikke så veldig ønskelig å bli gravid nå, derfor jeg bruker spiral 🙈 Har to barn fra før, på 3 og 1 år. Og har ikke planer om å få flere barn. Så hvis jeg er gravid er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Er egentlig imot abort, selv om jeg ikke dømmer andre som gjør det. Hvis jeg er gravid, og jeg ble gravid før den mnd jeg mistet mensen, så er jeg allerede kanskje 9 uker på veg...Så jeg håper egentlig at jeg ikke er gravid. Skal kjøpe en test på mandag, så jeg får det ut av verden! ts Anonymkode: f866c...711 Masse lykke til!❤️ Anonymkode: 39009...56c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #20 Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Masse lykke til!❤️ Anonymkode: 39009...56c Tusen takk! ❤️ Anonymkode: f866c...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå