sommermor Skrevet 17. april 2020 #41 Skrevet 17. april 2020 Det er marerittet mitt nå for tiden, å svelge feil eller sette noe i halsen ute så jeg må hoste. Det er så mange grunner til at folk hoster, alt er faktisk ikke korona eller smittsomt. Noe er pga de to grunnene, og noe er faktisk på grunn av astma og allergi som kan gi snørrete nese og hoste.
WonderWomaan Skrevet 17. april 2020 #42 Skrevet 17. april 2020 (endret) 6 timer siden, Maleficenta skrev: Bare å si det ja til alle som ser stygt på henne og kommer med kommentarer? De hadde ikke trodd henne likevel Jeg gir vel blanke faen i om folk tror meg eller ei....jeg vet selv jeg har pollen allergi, om jeg starter å nyse og det renner fra øyne er deres problem de ikke tror meg om jeg sier ifra. De kan få se pollen medisinen min veska som bevis også... Endret 17. april 2020 av WonderWomaan
Sinnsity Skrevet 17. april 2020 #43 Skrevet 17. april 2020 (endret) Det var en som gikk en stykke foran meg og plutselig begynte med hoste anfall fra helvete. Jeg stoppet og bare frøys, han snudde seg mot meg, ble ferdi med hosting og jeg så at han hadde vannflaske i hånda, så vannen gikk feil vei for han. Stakkar. Men sånn e tider nu. Trenger ikke stygge blikk, det hjelper jo ikke en person som er faktisk syk, men driter i reglan og går på butikken. Da driter jo den personen i stygge blikker og. Jeg selv hold på å besvime en gang da det kom en hostanfall (har kronisk slimgreier i halsen) og jeg hold pusten til jeg var ute av butikken. Men klarte å skremte en forbi paserende unge ute, han krølla seg sammen nesten i fosterstilling. (hosta ikke på han, og han var flere meter unnå). Endret 17. april 2020 av Sinnsity
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #44 Skrevet 18. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå fremsto jo sikkert min hostekule som suspekt ettersom at jeg hostet VELDIG intenst! Synes likevel at man skal kan være mer vennlig. Greit at man flytter seg 5 meter unna når det står på, men kommentarer og stygge blikk gjør noe med oss. Altså jeg forstår de som reagerte. Jeg ønsker heller ikke Corona annet enn i kjøleskapet, men det får da være grenser! Om jeg var smittet ville jo uhellet allerede ha skjedd uansett Norge har alltid vært et kaldt drittsamfunn, men med Coronautbrudd blir vi om mulig enda verre! Dette var det siste samfunnet vårt trengte. - ts Anonymkode: 53c20...274 Men du må da forstå reaksjonene også? Det er mange som har underliggende sykdommer eller kjenner noen som har det, og folk er redde for å smitte og gjøre andre syke. Det er også mange som er i risikogruppen bare på grunn av alderen (65+). Det er ikke rart at folk reagerer. Jeg er også redd for å nyse/hoste i butikken og gjør jeg det, hoster/nyser jeg i albuen, men jeg blir da vel ikke personlig fornærmet om noen ser stygt eller skeptisk på meg. Jeg har sett litt stygt på en person som kom rett mot meg og var under én meter unna da hun begynte å hoste uten at hun sluttet å bevege seg mot meg. Det var frekt. Anonymkode: 9426e...c31
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #45 Skrevet 18. april 2020 19 timer siden, WonderWomaan skrev: Du må bare si at du er frisk og at du fikk pastill i vranga! Ikke verre enn det! Om jeg fremover kommer til å nyse som en demon pga snart starter allergi sesongen for meg så skal jeg si til alle som ser på meg at "sorry folkens, ikke min feil jeg har pollen allergi" Joda, flere har allergi, men de er vel også superspredere med nysingen sin? Har du viruset uten å være syk og går rundt og nyser, så er risikoen stor for at du smitter andre. Men altså, så lenge du tar forholdsregler (holder avstand, nyser i albuen) hadde jeg ikke brydd meg. Anonymkode: 9426e...c31
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #46 Skrevet 18. april 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hostet på flere i dag som tydelig tenker at vi er helt kvitt corona og kan bare gå rundt som vanlig disse dagene. Holder ikke avstand i det hele tatt. Anonymkode: 6d45f...d62 Håper du bare prøver å provosere i denne tråden. Anonymkode: 912a9...31c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #47 Skrevet 18. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Håper du bare prøver å provosere i denne tråden. Anonymkode: 912a9...31c Oops. Ser at jeg misforsto innlegget ditt litt. Anonymkode: 912a9...31c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #48 Skrevet 18. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan hoste av utrolig mange andre årsaker enn sykdom. Feks dårlig luft, pollen, at man svelger feil. Så det er på din kappe. Og jeg tror ikke det er så mange som bryter karantene, mulig du mener isolasjon? Folk i karantene har lov å handle. Anonymkode: f4c1c...6c1 Nei. Folk som er i karantene skal ikke oppholde seg i butikker. Skulle tro folk hadde fått dette med seg. Du er ikke i isolasjon, men du skal ikke gå i butikken. Ærlig talt. Anonymkode: 9426e...c31
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #49 Skrevet 18. april 2020 De verste folka er de som skal passe på alle andre. Anonymkode: 111eb...32a 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #50 Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Folk som er i karantene skal ikke oppholde seg i butikker. Skulle tro folk hadde fått dette med seg. Du er ikke i isolasjon, men du skal ikke gå i butikken. Ærlig talt. Anonymkode: 9426e...c31 Nei. Anonymkode: 111eb...32a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #51 Skrevet 18. april 2020 19 timer siden, Rant skrev: Du skal holde deg hjemme om du føler deg syk og hoster. 🙄 Om du føler deg syk fordi du reagerer på kloringen i butikken er det ikke nødvendig å holde seg hjemme. Anonymkode: 5ffff...18b 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #52 Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 111eb...32a At det er unntak på folk som ikke har noen til å handle for seg endrer ikke det faktum at folk i karantene ikke bør oppsøke butikker. Anonymkode: 9426e...c31
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #53 Skrevet 18. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Folk som er i karantene skal ikke oppholde seg i butikker. Skulle tro folk hadde fått dette med seg. Du er ikke i isolasjon, men du skal ikke gå i butikken. Ærlig talt. Anonymkode: 9426e...c31 Det du skriver stemmer ikke. «Skulle tro folk hadde fått dette med seg. Ærlig talt.» https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/ Anonymkode: 5ffff...18b
Djungelvrål Skrevet 18. april 2020 #54 Skrevet 18. april 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Folk som er i karantene skal ikke oppholde seg i butikker. Skulle tro folk hadde fått dette med seg. Du er ikke i isolasjon, men du skal ikke gå i butikken. Ærlig talt. Anonymkode: 9426e...c31 Folk i karantene kan gå i butikk, på apotek og gå tur. Les på FHI.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #55 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det du skriver stemmer ikke. «Skulle tro folk hadde fått dette med seg. Ærlig talt.» https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/ Anonymkode: 5ffff...18b Det anbefales ikke og bør unngåes, så nei, det er ikke greit, det er bare hvis du ikke har noe annet valg. Det er ikke vits å linke da jeg er fullt klar over det som står der. Anonymkode: 9426e...c31
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #56 Skrevet 18. april 2020 53 minutter siden, Apocalypte skrev: Folk i karantene kan gå i butikk, på apotek og gå tur. Les på FHI. Les nå hva jeg skriver. Butikker bør unngåes, men MÅ du så må du. Anonymkode: 9426e...c31
Fremhevede innlegg