Gå til innhold

Hostekule i butikken...

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ville jeg murt meg inne om jeg hadde reell mistanke om smitte. Jeg er imidlertid svært opptatt av smittefare så jeg holder meg inne eller i skogen mesteparten av tiden, men jeg må jo ha matvarer som alle andre... :( 

- ts 

Anonymkode: 53c20...274

Ja, så klart. Men mener bare at du ikke må ta det personlig. Folk blir og er sure om dagen. Det er synd, men det er sånn det blir under en pandemi.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var og er ikke syk. Jeg fikk et hosteanfall på butikken pga tørr luft og klorlukt. Vanskelig å lese? 

Anonymkode: f4c1c...6c1

Du skrev du følte deg reelt syk. Vanskelig å skrive? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Rant skrev:

Ja, så klart. Men mener bare at du ikke må ta det personlig. Folk blir og er sure om dagen. Det er synd, men det er sånn det blir under en pandemi.

Men tenk om ts holdt på å kveles av noe? Det kunne vært farlig da folk bare hadde styrt unna... 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rant skrev:

Du skrev du følte deg reelt syk. Vanskelig å skrive? 

Ja, jeg følte meg reelt syk etter hostekulen. Som jeg skrev opphørte dette da jeg gikk ut av butikken. 

Om det er mer betryggende for deg så har jeg hatt korona og er ferdig med min isolasjon, og er friskmeldt. 

Merkelig av deg å anta at jeg var syk og gikk på butikken, når jeg påpekte tørr luft og klor som årsak. Men men. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Men tenk om ts holdt på å kveles av noe? Det kunne vært farlig da folk bare hadde styrt unna... 

Det er dette som er skummelt med folk nå om dagen. De blir sinte istedet for å bry seg. Alt er et slags blamegame. Får du korona er du dum, hoster du offentlig er du en smittespreder, har du vært i utlandet bør du bøtelegges osv. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg følte meg reelt syk etter hostekulen. Som jeg skrev opphørte dette da jeg gikk ut av butikken. 

Om det er mer betryggende for deg så har jeg hatt korona og er ferdig med min isolasjon, og er friskmeldt. 

Merkelig av deg å anta at jeg var syk og gikk på butikken, når jeg påpekte tørr luft og klor som årsak. Men men. 

Kanskje greit å passe på formuleringen. Man blir ikke syk av å hoste. Man hoster om man er syk. 

Det er ikke merkelig av meg å anta at du er syk da mange bryter karantene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rant skrev:

Kanskje greit å passe på formuleringen. Man blir ikke syk av å hoste. Man hoster om man er syk. 

Det er ikke merkelig av meg å anta at du er syk da mange bryter karantene. 

Man kan hoste av utrolig mange andre årsaker enn sykdom. Feks dårlig luft, pollen, at man svelger feil. Så det er på din kappe. 

Og jeg tror ikke det er så mange som bryter karantene, mulig du mener isolasjon? Folk i karantene har lov å handle. 

• Liker 4
Skrevet

Folk som er ute å handler og er livredde for at andre skal komme med et host får handle enten grytidlig eller den siste halvtimen før de stenger.  De som er i risikogruppen burde jo forholde seg til å handle enten veldig tidlig eller veldig sent uansett.  Hvis jeg kommer med et host eller et nys i butikken så driter jeg egentlig i det, er selv allergisk.  Folk får bare gi meg stygge blikk så mye de gidder når de selv ikke klarer å handle utenom kjernetiden!

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan hoste av utrolig mange andre årsaker enn sykdom. Feks dårlig luft, pollen, at man svelger feil. Så det er på din kappe. 

Og jeg tror ikke det er så mange som bryter karantene, mulig du mener isolasjon? Folk i karantene har lov å handle. 

Ingen vits å gripe etter halmstrå. Jeg har ikke skrevet noe om årsaken til hoste. Du skrev du følte deg reelt syk. Man blir ikke syk av å hoste. 

Nei, folk i karantene skal holde seg hjemme om man mistenker coronaviruset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rant skrev:

Ingen vits å gripe etter halmstrå. Jeg har ikke skrevet noe om årsaken til hoste. Du skrev du følte deg reelt syk. Man blir ikke syk av å hoste. 

Nei, folk i karantene skal holde seg hjemme om man mistenker coronaviruset. 

• Bør som hovedregel ikke oppsøke offentlige steder, slik som butikker og kaféer. Ved mangel på alternativer, kan du gå ut for å gjennomføre nødvendige ærend i butikk eller apotek, men sørg for å holde tilstrekkelig avstand (det vil si 1-2 meter) til andre og unngå kø.
  • Kan gå tur ute, men hold minst 1, og helst 2 meters avstand til andre.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør som hovedregel ikke oppsøke offentlige steder, slik som butikker og kaféer.

Riktig. 😊

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå fremsto jo sikkert min hostekule som suspekt ettersom at jeg hostet VELDIG intenst! Synes likevel at man skal kan være mer vennlig. Greit at man flytter seg 5 meter unna når det står på, men kommentarer og stygge blikk gjør noe med oss. 

Altså jeg forstår de som reagerte. Jeg ønsker heller ikke Corona annet enn i kjøleskapet, men det får da være grenser! Om jeg var smittet ville jo uhellet allerede ha skjedd uansett :( 

Norge har alltid vært et kaldt drittsamfunn, men med Coronautbrudd blir vi om mulig enda verre! Dette var det siste samfunnet vårt trengte.

- ts

Anonymkode: 53c20...274

Uff ❤️ Men du. Norge er jo ikke et drittsamfunn. Men folk klikker i disse tider. Jeg vet godt hvordan du føler det altså. 

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, SoWhat? skrev:

Uff ❤️ Men du. Norge er jo ikke et drittsamfunn. Men folk klikker i disse tider. Jeg vet godt hvordan du føler det altså. 

Enig. Er like ille overalt dette. Folk blir redde og redsel gjør noe med folk

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Enig. Er like ille overalt dette. Folk blir redde og redsel gjør noe med folk

Ja, der er sikkert også. Syns det er utrolig slitsomt nå jeg, men jeg vet godt at vi ikke bør klage heller. Selv om jeg skjønner de som "får det ut" også. Vi er bare ulike. Håper det kommer noe godt ut av dette jeg altså ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjipt at folk sender stygge blikk: Men til dere som ikke klarer å gå ut uten å hoste eller nyse, dere har vel med papir som dere kan bruke? 

Anonymkode: de162...c29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg, og stakkars dem rundt. 

Anonymkode: 052ae...d05

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt at folk sender stygge blikk: Men til dere som ikke klarer å gå ut uten å hoste eller nyse, dere har vel med papir som dere kan bruke? 

Hæ? KLARER å gå ut uten å hoste eller nyse? Det er da ikke noe en VELGER å gjøre 😄

hvis du brekker beinet, så håper jeg ikke at du VELGER å halte. Hallo!! Fader så mye dumt en skal lese! 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hæ? KLARER å gå ut uten å hoste eller nyse? Det er da ikke noe en VELGER å gjøre 😄

hvis du brekker beinet, så håper jeg ikke at du VELGER å halte. Hallo!! Fader så mye dumt en skal lese! 

Her har mange svart at de har astma eller allergi derfor hoster de mye. Så ikke dumt å be dem å minne på å ta med seg papir. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har mange svart at de har astma eller allergi derfor hoster de mye. Så ikke dumt å be dem å minne på å ta med seg papir. 

Tror nok vi tenker på det du.wtf 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hostet på flere i dag som tydelig tenker at vi er helt kvitt corona og kan bare gå rundt som vanlig disse dagene. Holder ikke avstand i det hele tatt.   

Anonymkode: 6d45f...d62

• Opprett ny...