Gjest Høstbrud ikke pålogget Skrevet 12. september 2002 #1 Skrevet 12. september 2002 Hei Jeg vet det har blitt skrevet om denne før.....men jeg tror aldri det har kommet frem hvem som spiller den, tekst, melodi, cd innspilling etc. Dersom noen har noen opplysninger om denne ville jeg bli veldi glad :blunke: :blunke: Hilsen høstbrud
coda Skrevet 13. september 2002 #2 Skrevet 13. september 2002 Det spørs litt hvilken Ekteskapsbønn du tenker på. Jeg kjenner i alle fall til tre varianter...som alle heter Ekteskapsbønn eller Bønn for ekteskapet. En av dem har Rune Larsen spilt inn, og jeg tror det også er ham som har skrevet den. Den finnes på en gammel innspilling ("Flammen"). Teksten på denne begynner "Han vil vera med dykk alltid..." Den andre ("Ved alteret i kirken står en kvinne og en mann. De gir hverandre løfter om troskap livet ut...") kjenner jeg ikke opprinnelsen til her og nå, men det er vel denne som er mest brukt. Kjenner heller ikke til noen innspillinger. Den tredje er skrevet av en dansk sangerinne som jeg akkurat nå har glemt navnet på. Den kom ut på en plate for noen få år siden, og burde være mulig å få tak i på kristne bok- og musikkforhandlere. Den er også oversatt til norsk. ("Kjære Far, hør vår bønn, (.....), vi legger dem i dine hender, Herre du dem begge kjenner...). Håper dette var litt til hjelp. Har spilt alle tre i utallige bryllup, og det er like koselig hver gang. Hadde faktisk den siste i vår egen vielse. coda
Gjest R Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Den siste ekteskapsbønn-sangen som er oversatt fra dansk til norsk skulle jeg gjerne hatt... :-) Kan du, coda, si hvor jeg kan finne den? Ha en fin dag!! R
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå