Gå til innhold

Cannabis-røykere og FHIs sporingsapp

Kommer du til å laste ned FHIs sporingsapp?  

3 stemmer

1. 1. Kommer du til å laste ned FHIs sporingsapp?

• Ja, det gjør jeg uansett.
      0
    • Ja, hvis vi vår et hastevedtak på legalisering av cannabis.
      1
    • Nei, det gjør jeg uansett ikke.
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva andre cannabis-røykere tenker om Folkehelseinstituttet sin sporingsapp.

Personlig tenker jeg at jeg gjerne skulle vært med på dugnaden om å begrense spredningen, men samtidig kan jeg ikke ta sjansen på at myndighetene en eller annen gang kommer bruke disse dataene for litt sånn "under bordet" politi-arbeid.

Jeg tenker da ikke først og fremst for min egen del (røyker så lite at det neppe er noen som ville fatte interesse for meg), men jeg tenker på den stakkars dealeren min som allerede må ta en rekke med sikkerhetshensyn for ikke å bli tatt. Det kan jo fort bli veldig åpenbart dersom alle hennes kunder har denne appen, og man kan se at det er mye kortvarig trafikk inn og ut av hennes hjem.

Folk vil kanskje mene det er urealistisk at vi så fort skal få på plass cannabis-legalisering i Norge, men nå har det jo vært mange "haste-lover" man har klart å få igjennom i disse tider. Så jeg tenker at legalisering av cannabis kan vi også få til like kjapt. Det står egentlig bare på vilje.

Hva tenker dere?

P.S. Jeg tok bare med tilfellet "cannabis" i dette innlegget, fordi det er det mest "vanlige". Det er ikke fordi jeg mener folk med andre rusmidler av preferanse ikke har den samme menneskeretten til å råde over sin egen kropp. Om du har andre rusmidler av preferanse, må du gjerne svare allikevel. Prinsippet består nå uansett.

Anonymkode: a1f0d...907

• Opprett ny...