Gå til innhold

Hva slags kreative, enkle og funksjonelle løsninger kan lages her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et hus bygd som generasjonsbolig. Nå ønsker jeg å gjøre noen endringer på det slik at inngangene slipper å være så tett opp mot hverandre . da jeg helst vil ha min side av huset i fred. Hvordan ville dere løst dette? Øverst er dagens planløsning - forøvrig ikke i proposjoner, tegnet i paint av meg selv. Under er et forslag til hvordan løse det. 

På baksiden av huset er det et langt, avlangt rom som ikke brukes til noen ting. Hvis jeg tar en del av rommet til entre til sideboligen, så får jeg flyttet inngangen på baksiden og tettet igjen inngang på framsiden. Dagens gang kan jeg da bruke som vaskerom uten at det koster en formue å lage et vaskerom. Man må da gå gjennom kjøkken for å komme til stue, men det får så være. Jeg tenkte litt over om jeg kunne flytte dørene fra dagens bod og vaskerom, slik at boden ble vaskerom og gangen ble bod. Har også lyst til å flytte vinduene i utleiedelen fra vegg med utgangsdør til vegg ved soverom for å privatisere utsynet.

Resten av det avlange rommet blir i utgangspunktet nok litt for lite til å lage hybel av, men om det nå gikk så vet jeg ikke om det er verdt å bruke penger på å lage et nytt bad i tilknytning, istede for å beholde boden og lage walk in closet av resten av rommet. Det må selvfølgelig lydisoleres godt mellom evt gang og walk in closet. Jeg har i utgangspunktet ikke behov for en stor bod da hele loftet er lagringsplass. 

I hoveddelen har jeg egentlig lyst på en litt større entre og har fundert på å lage vaskerommet litt mindre da det egentlig bare rommer en vaskemaskin og en tørketrommel. Kan evt sette det mot vegg på entre i utleieenhet og får da egentlig mer en god nok plass til en benk og vask med å halvere rommet. 

Ønsker gjerne forslag på løsninger . helst noen som ikke innebærer fullstendig renovering av hele huset :)

planløsning ny.jpg

plantegning.jpg

Anonymkode: a4125...531

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger dere leieinntektene fra hybelen? Hvis ikke, ville jeg heller laget gjesterom/kontor eller spisestue eller TV-stue der. 

Det er dyrt å gjøre om bod til vaskerom, så det hadde jeg droppet om jeg var deg. Er det et alternativ å bygge ut badet ditt slik at du får plass til vaskemaskinen der? Hvis du forlenger badet ditt og tar av dagens inngangsparti? Så får du en L-formet gang som går fra nytt inngangsparti og frem til mellom badet og kjøkkenet.

Anonymkode: 7bdef...364

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...