Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er flere som er i min posisjon som meg, som er delvis permittert og som har en type jobb arbeidsoppgavene aldri tar slutt. Hvordan takler dere det med arbeidstiden og at det ikke er tid nok til å få gjort alt?

Jeg har selvfølgelig hjemmekontor.

Er dere konsekvente på timene eller jobber dere mer enn dere skal?

Jeg har en typisk kontorjobb der det renner inn e-poster. Er blitt permittert til 40% og selv om arbeidsoppgavene er noe mindre, så er det fremdeles mye. Vi er i en vanskelig situasjon og jeg vet at sjefen min selv jobber mye ekstra selv om hun også har permittert seg selv til 80%. 

2 dager i uker er latterlig lite å få gjort det jeg skal på.

Det har alltid vært sånn i jobben min at det er mange oppgaver og at man aldri kommer igjennom alt. Noen ting haster mer en annet. Alle tidene jeg har jobbet over før, fører jeg og tar som avspasering. Disse tar vi da ut når det passer etter avtale, men f.eks. har vi gjort det i påsken og jul da det er betydelig mindre å gjøre da. 

Nå har jeg i midlertid fått beskjed om at siden jeg er permittert så kan jeg ikke samle opp timer og ta de ut som avspasering senere.

Til nå har jeg jobbet ca. 10 timer over, som jeg sannsynligvis aldri får avspasert. Dermed gratis timer. Det jeg har tenkt er at jeg starter og slutter en halvtime senere noen av dagene for å få kortere dager og få spist opp disse timene med god samvittighet  men det har jeg ikke fått til da timene bare flyr av avgårde når jeg har så mye å gjøre.

Jeg har to faste dager jeg jobber på, men i neste uke må jeg dele opp dagene mine da jeg har blitt bedt om å delta på 3 ulike møter av sjefen, og disse er 3 forskjellige dager. Selv om jeg kan fordele timene på de 3 dagene så vet jeg allerede at jeg ender med å jobbe noen ekstra timer.

Jeg har en inntrykk av at mange gjør det samme i min bransje nå - som en slags dugnad for å komme igjennom krisen. Prinsipielt synest jeg ikke at det er greitt - det er jo ikke derfor man egentlig blir permittert.

Anonymkode: 19b13...b63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ringe sjefen din og høre hva hun tenker. Kan hende de må øke stillingsprosenten din? Og så må du ikke gå i fella med mål om tom innboks, det blir den aldri, og du må kunne koble ut selv om den ikke er det og pcen står fremme! Har du avtalt to dager på jobb i uka jobber du to dager i uken, har du avtalt 3-4 timer hver dag gjør du det. Få hjelp av sjefen ift prioriteringer - så får resten bare vente. Er kjempeviktig at man ikke permitterer ansatte for ar de skal jobbe gratis, og da må det nesten bli slik at det hoper seg opp.

Anonymkode: 5e693...f3f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skal ringe sjefen din og høre hva hun tenker. Kan hende de må øke stillingsprosenten din? Og så må du ikke gå i fella med mål om tom innboks, det blir den aldri, og du må kunne koble ut selv om den ikke er det og pcen står fremme! Har du avtalt to dager på jobb i uka jobber du to dager i uken, har du avtalt 3-4 timer hver dag gjør du det. Få hjelp av sjefen ift prioriteringer - så får resten bare vente. Er kjempeviktig at man ikke permitterer ansatte for ar de skal jobbe gratis, og da må det nesten bli slik at det hoper seg opp.

Hos oss er forresten over halvparten permittert, de fleste ca 50 %. Dette fordi det er mindre å gjøre. Alle har skrevet i mailsignaturene at det kan være lengre svartid en periode nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...