AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Skal lage til en venninne som er travelt opptatt med hjemmekontor, barn og karantene. Anonymkode: f8ff3...8df
Aricia Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Disse er veldig gode: https://www.nigella.com/recipes/triple-chocolate-buckwheat-cookies 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Sjekk ut www.matmomsen.no, www.glutenogmelkefri.com og www.kristinkoker.com tre gode blogger med mange gode og gjennomprøvde oppskrifter Anonymkode: cc5a1...f40
Pås Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Det er lett å bake glutenfrie kaker og kjeks, problemet er når du skal bake boller eller rundstykker! Jeg baker alltid glutenfritt og jeg føler vanlige oppskrifter bare at jeg bytter ut hvetemel med glutenfritt mel! Aldri noen forskjell på smak.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 Enig med personen over, du er ganske trygg om du går for noen form for kake eller kjeks. IKKE gjærbakst. Om du vil gjøre det veldig enkelt for deg selv, er vanlig Toro langpanne sjokoladekake glutenfri, det samme med Toro muffinsmiks. Vil du lage noe fra bunn, vil jeg i tillegg til bloggene nevnt ovenfor anbefale pappautengluten.no og glutenfrihet.no Av meltyper vil jeg anbefale Semper Mix eller Toro fin kakemiks, står i allergihylla. Anonymkode: d2ad3...f67 1
skruf Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 Glutenfrie kaker er enkelt, men glutenfrie boller er ikke noe særlig. Har til dags dato ikke fått til å lage gode boller uten gluten. Rundstykker kan du enkelt lage ved å bake sunne proteinrundstykker. Husker ikke helt nøyaktig oppskrift, men du finner det lett ved å Google. Ingrediensene er egg, havregryn (glutenfrie) og cottage cheese. Og ei klype salt. De er veldig enkle å lage og veldig mettende Mange kaker er naturlig glutenfrie som f.eks pavlova. Du kan også lage kake med sukkerbrødbunn, der bruker du maisenna. Du kan også lage ostekake, lag bunnen av glutenfri digestivekjeks fra semper. Kaken som heter islandkake/himmelsk drøm er også naturlig glutenfri. Bunnen består av kokosmarengs, deretter et lag med sviskemos, et lag gulkrem og tilslutt et lag vanlig krem. Og litt revet sjokolade på toppen til pynt. Ellers kan du bake de kakene du bruker å bake, bytt bare melet ut med glutenfritt mel. Du kan f.eks lage ei enkel eplekake ved at du lager sukkerbrød, tømmer røren i ei lita langpanne, legger på tynne epleskiver tett i tett og strør over sukker og kanel Ikke kake, men jeg liker godt de glutenfrie vaflene fra Toro. Er en vaffelmix der du bare tilsetter vann og smeltet smør (men jeg jazzer den litt opp med noen skjeer rømme og kardemomme)
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 Suksessterte eller daim iskake fra det søte liv, laget på mandelbunn så er helt glutenfri 😄 kan eventuelt bruke gryr eller lignende i stede for fløte, så får du melkefri også 😊 Anonymkode: 95e29...c18 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 Hjemmelagde knekkebrød er digg 😋 evt hjemmelaget granola! De glutenfrie som er på butikken syns jeg ikke er så gode 🙈 Anonymkode: 0b70b...5bf
MarianneE Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 Jeg har cøliaki og når jeg baker kaker bytter jeg bare ut hvetemel med glutenfritt mel
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 Toros muffins blir utrolig gode. Frys ned og varm opp noen sekunder i mikroen når de skal spises, så blir de ikke tørre. Ellers er Safarikake helt vidunderlig! F.eks. her. Erstatt Safarikjeksen med glutenfrie kjeks og sjokolade hakket i biter. Anonymkode: 82acc...095
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 Sjokolademoussekaken «dur mou» fra søteliv! Anonymkode: 2c889...8d4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 Jeg bytter ut mel i kakeoppskrifter og muffins med semper "fin mix". Aldri hatt noe problem med å bytte til lik mengde av dette melet i forhold til det det skulle ha vært med hvetemel. Glutenfrie boller osv er mer utfordrende og det anbefaler jeg ikke. Jeg baker gjerne proteinrundstrykker om jeg skal bake noe sånt. Anonymkode: 75ada...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå