AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Har en 12-13 år gammel schæfer. I dag oppdaget jeg at kjellerdøren sto åpen. Vi andre lukker alltid dørene etter oss, så skjønte at det måtte være hunden... Det var det.. Han har tisset og bæsjet nede. Har dette noe med alderdommen å gjøre? Før har han bare tisset når han har blitt ivrig når vi har kommet hjem, men det har han ikke gjort på en god stund siden jeg har vært en del mer hjemme. Og vi alle har vært mye hjemme pga Corona. Anonymkode: 926f7...3f9
Troyamin Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Det første du må gjøre, er å kontakte veterinæren din. Å gjøre fra seg inne er gjerne det første symptomet på at hunden er ved veis ende. Gamle hunder kan bli senile og gjøre fra seg inne. Men dersom den har gjort fra seg inne ene og alene fordi den ikke har klart å holde seg, så går det også på hundens psyke. Det kan selvsagt være bakenforliggende sykdom, men behandling av en så gammel schæfer er kanskje ikke det beste bestandig. Som hundeeier har vi desverre det ansvaret at det er vi som må se når tiden er inne for avliving. Dette er ikke alltid like lett. Så rådfør deg med din veterinær. 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Time bestilt. Blir helt på gråten av dette... Ts Anonymkode: 926f7...3f9 1
Iia Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Hvis hunden er i fin form og dette var en engangshendelse, ville ikke jeg reagert så mye på det, annet enn å lufte den litt hyppigere enn før. Hvis hunden virker tydelig preget av alder, har vondt og/eller det skjer gjentatte ganger, ville jeg nok tenkt at det nærmer seg en avslutning. Fryktelig trist! Klem til deg 3
Troyamin Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Time bestilt. Blir helt på gråten av dette... Ts Anonymkode: 926f7...3f9 Sender deg varme tanker. ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 Eldre hunder har vanskeligere for å holde seg. Det kan også være at hunden er senil ja, eller nyresvikt/annet. Lykke til hos dyrlegen. Anonymkode: 09c28...843 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eldre hunder har vanskeligere for å holde seg. Det kan også være at hunden er senil ja, eller nyresvikt/annet. Lykke til hos dyrlegen. Anonymkode: 09c28...843 Tusen takk ❤ Anonymkode: 926f7...3f9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 4 timer siden, Troyamin skrev: Sender deg varme tanker. ❤️ Tusen takk ❤ Anonymkode: 926f7...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 5 timer siden, Iia skrev: Hvis hunden er i fin form og dette var en engangshendelse, ville ikke jeg reagert så mye på det, annet enn å lufte den litt hyppigere enn før. Hvis hunden virker tydelig preget av alder, har vondt og/eller det skjer gjentatte ganger, ville jeg nok tenkt at det nærmer seg en avslutning. Fryktelig trist! Klem til deg Han er ute, og fri hele dagen sammen med oss. Så han har liksom fritt frem til å gå på do når som helst.. Tusen takk ❤ Anonymkode: 926f7...3f9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 Jeg har ei tispe på snart 14 år, og da hun var litt over 13 begynte hun å tisse på gulvet når hun var alene åtte timer på dagen, og hun måtte ut på natten. Bestilte time hos dyrlegen, og fant ingenting galt bortsett fra dårligere blærekapasitet. Løsningen for oss var at min far henter hunden vær dag, og har henne til jeg er ferdig på jobb. Så nå har jeg ei glad og fornøyd jente som slipper å tisse på gulvet. Anonymkode: 08bc7...668 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 Hunder med demens kan leve noen år, med tilrettelegging og økt omsorg. Finnes spesialfor for dem. Men da må man ha tid til dem, ellers er det best å få lov å slippe. Anonymkode: 2faa8...226 2
Diamant20 Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 Jeg så at noen hadde strikket «bleiebukser» til hunden sin, som var blitt senil. Det funket supert for de.
Iia Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei tispe på snart 14 år, og da hun var litt over 13 begynte hun å tisse på gulvet når hun var alene åtte timer på dagen, og hun måtte ut på natten. Bestilte time hos dyrlegen, og fant ingenting galt bortsett fra dårligere blærekapasitet. Løsningen for oss var at min far henter hunden vær dag, og har henne til jeg er ferdig på jobb. Så nå har jeg ei glad og fornøyd jente som slipper å tisse på gulvet. Anonymkode: 08bc7...668 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er ute, og fri hele dagen sammen med oss. Så han har liksom fritt frem til å gå på do når som helst.. Tusen takk ❤ Anonymkode: 926f7...3f9 Spør dyrlegen da. Håper dere får ha ham en god stund til. Stor klem, vet hvor vondt det gjør ❤️ (det øverste sitatet var ikke ment å ha med, beklager) Endret 17. april 2020 av Iia
Siri_H Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 Vår hund begynte med noe lignende. Nyttet ikke hvor ofte vi tok han ut, uhellene kunne gjerne skje rett etter vi kom inn fra tur. han begynte også å vandre rundt i huset på en helt ny måte, særlig på nettene når han ikke så oss i nærheten. dyrlegen fant ingenting fysisk galt, så det ble konkludert med en demenstilstand. Vi valgte å avlive han noen uker etter, vi visste at det ville bli verre på sikt, men trengte å fordøye det en stund først før vi var klare til å ta steget. Veldig tungt å gjøre, men det var det rette i vår situasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå