AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #41 Skrevet 17. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere med gammel telefon pålegges selvsagt å kjøpe oppdatert utstyr som kan installere appen. Det er ingen unnskyldning å unngå å skaffe seg utstyr som gjør at dere går under radaren. Kina og Sør-Korea fikk kontroll fordi de sporet mennesker og drev aktiv isolering. Da kan vi ikke ha en gjeng med hodeløse høns med gamle Nokia-telefoner eller trassmentalitet ovenfor myndighetene. Nå dere ta skjeen i en annen hånd og begynne å handle i tråd med myndighetene. Anonymkode: 56a25...43d Vel mine foreldre kan neppe betjene en smartphone og vet knapt hva en app er. Dessuten kan man jo la telefonen ligge hjemme når man går ut. Anonymkode: 9bbfc...b7e 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #42 Skrevet 17. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel mine foreldre kan neppe betjene en smartphone og vet knapt hva en app er. Dessuten kan man jo la telefonen ligge hjemme når man går ut. Anonymkode: 9bbfc...b7e Nettopp. Det kan være så enkelt at man har glemt telefonen hjemme og ikke forlatt den der med vilje. For øvrig, hvem skal finansiere en svindyr smarttelefon til minstepensjonister? Anonymkode: a0b26...9b1 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #43 Skrevet 17. april 2020 Jeg tar gjerne ett slag for dugnaden, men å laste ned appen nei. Blir det påbud noe der kan bli for helsepersonell (som meg) så skal jeg gjøre det. Men, det blir nok ikke noe påbud om å ta med mobilen overalt. Anonymkode: 06aba...750 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #44 Skrevet 17. april 2020 Ordet dugnad har totalt mistet sin mening den siste måneden. Anonymkode: d0060...157 16
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #45 Skrevet 17. april 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Nå har appen kommet. Nå må alle gjøre sitt for å stoppe smitten. Det bør bli strengt forbudt å ikke laste ned denne appen, myndighetene bør få tilgang til aktiviteten i google play eller app store for å kontrollere at alle tar del i dette aktive forebyggende og smittesporende arbeidet for å hindre videre spredning av viruset. Det nytter ikke med oppmodninger, alle må laste ned appen for å ta del i dette viktige dugnadsarbeidet der mye viktig kan gjøres gratis, men folk ikke gidder å ta del i arbeidet. Det bør få strenge konsekvenser å ikke laste ned appen, først ved bot og i ytterste fall forelegg. Nå er vi i krisetider, det nytter ikke å oppfordre folk, laste ned appen nå hvis du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 56a25...43d Jammen, jeg har som regel aldri mobilen med meg. Hvorfor skal jeg da få en bot for å ikke ha appen? Joda, jeg kan godt laste ned appen jeg, på en telefon som konstant ligger på "hjemmekontoret". Eller skal det være påbudt å ha med mobilen også? Da velger jeg muligens å kaste den, skal det også være forbudt? Anonymkode: e3730...f9e 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #46 Skrevet 17. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har appen kommet. Nå må alle gjøre sitt for å stoppe smitten. Det bør bli strengt forbudt å ikke laste ned denne appen, myndighetene bør få tilgang til aktiviteten i google play eller app store for å kontrollere at alle tar del i dette aktive forebyggende og smittesporende arbeidet for å hindre videre spredning av viruset. Det nytter ikke med oppmodninger, alle må laste ned appen for å ta del i dette viktige dugnadsarbeidet der mye viktig kan gjøres gratis, men folk ikke gidder å ta del i arbeidet. Det bør få strenge konsekvenser å ikke laste ned appen, først ved bot og i ytterste fall forelegg. Nå er vi i krisetider, det nytter ikke å oppfordre folk, laste ned appen nå hvis du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 56a25...43d Hva med alle dem som ikke har smart telefon? Anonymkode: 0492a...b1b 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #47 Skrevet 17. april 2020 Jeg liker ikke å bli sporet, og derfor har jeg ikke med meg mobilen. Fordi den sporer deg, noe den gjorde lenge før smittevernappen. Google og Apple sporer så mye de kan fra telefonen, og det er til og med bevist, og innrømmet, at de har gjort opptak av samtaler uten samtykke. Så, hvis du har android eller apple-telefon med deg rundt, trenger du ikke være redd for denne appen og sporing av FHI, fordi det du gjør blir allerede grundig loggført. For mitt vedkommende har telefonen en fast plass i hjemmet, hvor den blir liggende. På den måten kan jeg også spille "Alle mot 1" på lørdagene. Anonymkode: e3730...f9e 5
poli10 Skrevet 17. april 2020 #48 Skrevet 17. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har appen kommet. Nå må alle gjøre sitt for å stoppe smitten. Det bør bli strengt forbudt å ikke laste ned denne appen, myndighetene bør få tilgang til aktiviteten i google play eller app store for å kontrollere at alle tar del i dette aktive forebyggende og smittesporende arbeidet for å hindre videre spredning av viruset. Det nytter ikke med oppmodninger, alle må laste ned appen for å ta del i dette viktige dugnadsarbeidet der mye viktig kan gjøres gratis, men folk ikke gidder å ta del i arbeidet. Det bør få strenge konsekvenser å ikke laste ned appen, først ved bot og i ytterste fall forelegg. Nå er vi i krisetider, det nytter ikke å oppfordre folk, laste ned appen nå hvis du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 56a25...43d Absolutt ikke. Om det blir påbudt, sier jeg opp jobben og flytter til en rettsstat. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #49 Skrevet 17. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med alle dem som ikke har smart telefon? Anonymkode: 0492a...b1b Det er ikke så mange av dem, du... Anonymkode: c5ec2...3b3 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #50 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jammen, jeg har som regel aldri mobilen med meg. Hvorfor skal jeg da få en bot for å ikke ha appen? Joda, jeg kan godt laste ned appen jeg, på en telefon som konstant ligger på "hjemmekontoret". Eller skal det være påbudt å ha med mobilen også? Da velger jeg muligens å kaste den, skal det også være forbudt? Anonymkode: e3730...f9e Det må påbys alltid å bære en smarttelefon med appen på seg. Manglende smarttelefon og/eller app ved kontroll må anses som en alvorlig forbrytelse og straffeforfølges rettslig. Anonymkode: 0f3e5...8ca 2
Fuglemor Skrevet 17. april 2020 #51 Skrevet 17. april 2020 8 timer siden, abc123detvardet skrev: Appen kan skape en falsk trygghet. Når man tester få vil ikke appen fungere veldig optimalt, og hvis man faktisk er smittet skal man holde seg hjemme. Gi heller bot til dem som bryter isolasjon. Men det er jo sikkert det den er til, de som har planlagt denne appen skjønner jo at det ikke vil fungere når få testes, og at det blir langt færre treff enn hva virkeligheten tilsier (hvor mange som har registrert seg, hvor mange som har skrudd på posisjon på telefon, hvor mange som faktisk er smittet.. Altså stor feilmargin). Kan det være at de bruker data til å finne ut om noen bryter retningslinjene? En som er bekreftet smittet med viruset oppholder seg feks et sted han ikke skal være, altså alt dette kan bli brukt mot deg senere. "hvorfor dro du dit om du er i karantene?" "du som er smittet, hvorfor dro du til butikken" osv.. 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #52 Skrevet 17. april 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så mange av dem, du... Anonymkode: c5ec2...3b3 Kanskje ikke, men jeg kjenner i hvert fall mange. Og det gjør nok oddsmessig du også, hvis du tenker deg om. Anonymkode: 2acf7...9f9 5
OPIgirl Skrevet 17. april 2020 #53 Skrevet 17. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Svar på trådtittelen din: VI LEVER IKKE I ET DIKTATUR! Anonymkode: e34a4...3fe Men vi nærmer oss stygt. 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #54 Skrevet 17. april 2020 Jeg er vanligvis veldig imot ting som dette, men hvis denne appen kan gjør at ting åpner opp mye fortere så laster jeg den veldig gjerne ned! Anonymkode: 36627...8db 3
Bix Skrevet 17. april 2020 #55 Skrevet 17. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Det må påbys alltid å bære en smarttelefon med appen på seg. Manglende smarttelefon og/eller app ved kontroll må anses som en alvorlig forbrytelse og straffeforfølges rettslig. Anonymkode: 0f3e5...8ca Så skriver Osloposten: Jørgen X. (83), som ikke kunne fremvise gyldig app fordi han påstod at batteriet i mobiltelefonen hans var utladet, ble i Oslo tingrett dømt til 18 års sikring. Forsvareren argumenterte for at tiltaltes teknologiske innsikt knapt omfatter det å sende SMS, for ikke å snakke om å betjene en smarttelefon, noe retten ikke tok til følge. Man ser på dette som en svært alvorlig forbrytelse, som må håndheves strengt. Hvis det er slik fremtidens norske samfunn skal se ut, kan man vel like gjerne bestille noen elektroniske giljotiner som er produsert i Kina, der de har erfaring med det ene og det andre. 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #56 Skrevet 17. april 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vanligvis veldig imot ting som dette, men hvis denne appen kan gjør at ting åpner opp mye fortere så laster jeg den veldig gjerne ned! Anonymkode: 36627...8db Ingen som har lovet at noe åpnes. Anonymkode: a0b26...9b1 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #57 Skrevet 17. april 2020 Over syv hundre tusen har allerede lastet den ned. Selv om de kun tester tre kommuner og appen er for dårlig. Anonymkode: 74c95...03f 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #58 Skrevet 17. april 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Nå har appen kommet. Nå må alle gjøre sitt for å stoppe smitten. Det bør bli strengt forbudt å ikke laste ned denne appen, myndighetene bør få tilgang til aktiviteten i google play eller app store for å kontrollere at alle tar del i dette aktive forebyggende og smittesporende arbeidet for å hindre videre spredning av viruset. Det nytter ikke med oppmodninger, alle må laste ned appen for å ta del i dette viktige dugnadsarbeidet der mye viktig kan gjøres gratis, men folk ikke gidder å ta del i arbeidet. Det bør få strenge konsekvenser å ikke laste ned appen, først ved bot og i ytterste fall forelegg. Nå er vi i krisetider, det nytter ikke å oppfordre folk, laste ned appen nå hvis du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 56a25...43d Om du synes "myndighetene" bør gis enda mer makt er du ikke opplyst i det hele tatt. https://mm.aftenposten.no/stortinget-og-statsministeren-overvakes/ Anonymkode: a3c6d...b65 1
Krantz95 Skrevet 17. april 2020 #59 Skrevet 17. april 2020 Hele denne krisen har til nå vært en selsom opplevelse. Folk elsker å marsjere i takt, gjentar ukritisk alt myndighetene sier, selv om det er kritikkverdig, støtter blindt nødfullmakter som undergraver demokratiet og har en nedlatende og aggressiv tone overfor alle som måtte mene noe annet enn dem, særlig dersom de skulle eie en hytte og en Tesla. Nå vil myndighetene på toppen av alt spore alle innbyggerne, noe som åpner for alle slags typer misbruk. Jeg driter i umoralske lover, reiser til min egen eiendom som det passer meg, og dropper spionappen deres. 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #60 Skrevet 17. april 2020 Hvis staten kjøper inn en dedikert iphone 10 med medfølgende data abb. så skal jeg vurdere det. Så har jeg en backup tlf. Anonymkode: 8868b...743 4
Anbefalte innlegg