Gå til innhold

Det bør bli påbudt å laste ned appen «Smittestopp» fra FHI.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt lanserte Apple og Google et API på dette en uke før Smittestopp ble lansert, men det ville ikke FHI bruke.

Anonymkode: 7631a...e0a

Norge i et nøtteskall. Samme greie når Ruter absolutt skulle utvikle sitt eget billettsystem kontra å kjøpe et som fungerer fra et annet land. Millionsluk som endte i ingenting.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som Norge alltid må finne opp kruttet på nytt. Norge settes i bås med land som Kuwait, mens mange andre land da tydeligvis har fått til bedre apper som ivaretar personvernet bedre. Hvorfor prøver vi ikke heller å lære av de som lykkes? Dette er jo ikke første gang, noen som husker Flexus? Noen som smøg seg gjennom de automatene som sto klare i mange år og ventet på et system som aldri fungerte som det skulle? Eller hva med nasjonale ID-kort, hvor mange år har vi ventet på det? Selv om andre land har løsninger vi kunne brukt? Men nei, vi må lage noe eget og "bedre", ellers blir det vel for mange arbeidsledige byråkrater.

Anonymkode: 2e8b2...2c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, maskinisten said:

Norge i et nøtteskall. Samme greie når Ruter absolutt skulle utvikle sitt eget billettsystem kontra å kjøpe et som fungerer fra et annet land. Millionsluk som endte i ingenting.

Hehe, her tenkte vi likt i samme sekund. Kanskje Ruter burde leid oss inn som konsulenter?

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, her tenkte vi likt i samme sekund. Kanskje Ruter burde leid oss inn som konsulenter?

Humret godt da jeg leste innlegget ditt ja.

Problematikken er dog åpenbar. At vi fortsatt ikke har et nasjonalt ID-kort på plass er helt krise, spesielt når man har fjernet mulighet for bilde fra bankkortet hos mange banker og myndighetene oppfordrer til å ikke gå rundt med passet sitt. Hva mener de folk uten førerkort skal gjøre for å legitimere seg da...?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Synd man ikke kan lage en app basert på oppdiktede fakta, ønsketenkning og totalt fravær av teknisk kunnskap. Da hadde dere gjort en kjempejobb. Smittestopp ble lagt ut for nedlasting 16. april, mens første demonstrasjon av teknologien og vilkårene for bruk av Apple/Googles system ble lagt ut rundt 4. mai.

Anonymkode: 8c984...5ba

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd man ikke kan lage en app basert på oppdiktede fakta, ønsketenkning og totalt fravær av teknisk kunnskap. Da hadde dere gjort en kjempejobb. Smittestopp ble lagt ut for nedlasting 16. april, mens første demonstrasjon av teknologien og vilkårene for bruk av Apple/Googles system ble lagt ut rundt 4. mai.

Anonymkode: 8c984...5ba

Vel, de som lagde appen driter totalt i både lovverk og personvern. Er det noe bedre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, maskinisten skrev:

Vel, de som lagde appen driter totalt i både lovverk og personvern. Er det noe bedre?

Politiet vil uansett ha nytte av full overvåking av alle personer. Hvorfor ikke innføre dette umiddelbart, da ville appen ikke lenger være kontroversiell.

Anonymkode: 0f3e5...8ca

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet vil uansett ha nytte av full overvåking av alle personer. Hvorfor ikke innføre dette umiddelbart, da ville appen ikke lenger være kontroversiell.

Selvfølgelig har de nytte av det. Jeg har også nytte av at du gir all lønnen din til meg. Hvorfor det skulle være ukontroversielt forstår jeg ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, maskinisten skrev:

Selvfølgelig har de nytte av det. Jeg har også nytte av at du gir all lønnen din til meg. Hvorfor det skulle være ukontroversielt forstår jeg ikke.

Forskjellen er at den som gir bort lønnen sin, blir fattig (ufortjent) , men den som gir all informasjon til politiet, har intet å frykte om hen ikke holder noe skjult som burde åpenbares.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at den som gir bort lønnen sin, blir fattig (ufortjent) , men den som gir all informasjon til politiet, har intet å frykte om hen ikke holder noe skjult som burde åpenbares.

Hva gjør du når det vedtas lover som kriminaliserer adferd noen med myndighet ikke liker da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne appen er strider mot personvernet som er forankret i Grunnloven. Det er en skam at de som styrer dette landet oppfordrer oss til å laste ned noe som strider med grunnloven. Først koronaloven og nå dette. Flaut!

Anonymkode: f1f4f...153

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle laste ned denne suksess-appen (??), men den ser ut til å være fjernet fra både App Store og Google Play. Merkelig at de fortsatt viser linker til begge disse stedene på alle informasjonssider som omhandler denne fantastiske appen ...  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎21‎.‎06‎.‎2020 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Denne appen er strider mot personvernet som er forankret i Grunnloven. Det er en skam at de som styrer dette landet oppfordrer oss til å laste ned noe som strider med grunnloven. Først koronaloven og nå dette. Flaut!

Anonymkode: f1f4f...153

I så fall er grunnloven håpløst foreldet. Det er på tide at alle menneskers bevegelser og all aktivitet registreres sentralt, myndighetene og politiet bør ha full kjennskap til alt. Det er mer betenkelig om det samme skal gjelde kommersielle foretak.

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden har eldes som melk i solskinn 

Anonymkode: 3ed03...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall er grunnloven håpløst foreldet. Det er på tide at alle menneskers bevegelser og all aktivitet registreres sentralt, myndighetene og politiet bør ha full kjennskap til alt.

Dette kommer før du aner det.

Venstresiden er i full sving med å ødelegge det vestlige levesettet og de vestlige verdiene.

Snart lever vi alle sammen under autoritære kommunistiske regimer. Akkurat som Kina.

Anonymkode: 8f787...262

AnonymBruker
Skrevet

Kina kjøper opp verden bit for bit og er enda mere aktive i sør-øst Asias farvann, i tilegg har de nå så smått begynt en militær landbasert konflikt med India, mens den vestlige verden er okkupert med viruset de og WHO slapp ut av landet..

Norge er Kinas bitch, og vil snikende adoptere deres totalitære verdier med tiden er jeg redd..

Anonymkode: 3b29e...41b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Oneabee skrev:

Tenkte jeg skulle laste ned denne suksess-appen (??), men den ser ut til å være fjernet fra både App Store og Google Play. Merkelig at de fortsatt viser linker til begge disse stedene på alle informasjonssider som omhandler denne fantastiske appen ...  

https://www.nrk.no/norge/fhi-far-ikke-behandle-personopplysninger-i-smittestopp-1.15081791

Anonymkode: aa7db...5e6

AnonymBruker
Skrevet
På 17.6.2020 den 16.03, maskinisten skrev:

Hvis du ikke forstår det kan du gjerne gi meg lønnen din. Da vil du nok snart forstå.

Anonymkode: 04746...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Det var forbudt du mente, ikke sant, TS? Damn you autocorrect? 😊

• Liker 2
  • Opprett ny...