blasfeminist Skrevet 18. mai 2020 #261 Skrevet 18. mai 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo ikke slik at det er mer smittsomt å stå ved siden av en smittet i 15 minutter enn i 13,5 minutter.... Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #262 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, blasfeminist skrev: Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke tror de resterende 1,5 minuttene har så voldsomt mye å si. Det må settes en målingsgrense, og den er satt til 15 minutter uten at det betyr at man ikke kan smittes etter 7,11, og 14 minutter. Anonymkode: 7f930...d60 3
blasfeminist Skrevet 18. mai 2020 #263 Skrevet 18. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Fordi jeg ikke tror de resterende 1,5 minuttene har så voldsomt mye å si. Nei, men jo lengre tid man er med en smittet, jo større sjanse er det for å få smitten selv, i motsetning til det du skrev.
Galanga Skrevet 18. mai 2020 #264 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, blasfeminist skrev: Nei, men jo lengre tid man er med en smittet, jo større sjanse er det for å få smitten selv, i motsetning til det du skrev. Ja, der er selvsagt helt sant. Men nettopp derfor tror jeg dette fører til falsk trygghet, fordi man nettopp IKKE får beskjed når man har vært med en smittet i 14 minutter i steder for 15. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #265 Skrevet 20. mai 2020 Rapport: Sikkerhet og personvern ikke godt nok ivaretatt i Smittestopp-appen Gransket: – Ivaretar ikke personvernet ansvarlig Få det bort. Anonymkode: 0f320...776 1
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #266 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rapport: Sikkerhet og personvern ikke godt nok ivaretatt i Smittestopp-appen Gransket: – Ivaretar ikke personvernet ansvarlig Få det bort. Anonymkode: 0f320...776 Jeg lurer på om noen ble overrasket 🙄 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #267 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, edwardnigma skrev: Jeg lurer på om noen ble overrasket 🙄 😂😂😂 helt som forventet! Anonymkode: cb359...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #268 Skrevet 5. juni 2020 Mer kvalitetsarbeid fra de samme utviklerne: Rema-app kan misbrukes til overvåking Anonymkode: 0f320...776 1
blasfeminist Skrevet 5. juni 2020 #269 Skrevet 5. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Mer kvalitetsarbeid fra de samme utviklerne: Rema-app kan misbrukes til overvåking Anonymkode: 0f320...776 Er det Simula som står bak den også? Ser ikke noe om det i artikkelen.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #270 Skrevet 5. juni 2020 Kanskje en litt gammel tråd men hvordan mente TS at dette skulle la seg gjennomføre at det ble påbudt? Akkurat nå har jeg en mobil som ikke har plass til flere apper fordi jeg ikke har minnekort til den. (Og selv da måtte jeg jo ha overført apper til SD kortet og selv om det er mulig så klusser det ofte til ting) Men hva skulle "staten" gjort da? Krevd at jeg kjøper minnekort eller ny mobil? Hva om jeg ikke har råd? Skal staten sponse meg med ny telefon da? Hva om mobilen min er ødelagt og jeg må ta i bruk en gammel mobil med androd 4.1? Så fungerer kanskje ikke appen, for eksempel så langt bak. Det er jo uansett helt pling at det skal være "påbudt" med en app på folks egne digitale eiendeler. Men det er ikke alle som flyr rundt med nymotens mobiler heller, så hva skal man da gjøre? Skal regelen bare gjelde "de med nyeste mobil" eller? Hvordan skal det la seg gjennomføre? "Jasså, du går rundt uten smitteappen? Aha du har en eldre mobil. Ja men da så." "Jasså, du går rundt uten smitteappen? Og du har en nyere iphone? Blir nok bot da ja." Anonymkode: 0b9c0...094
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #271 Skrevet 5. juni 2020 Leste at appen har rapportert om under 10 smittetilfeller. Må nok vente på eksplosjonen alle har varslet siden før påske om det skal bli noe greie på det. Anonymkode: 2e8b2...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #272 Skrevet 5. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste at appen har rapportert om under 10 smittetilfeller. Må nok vente på eksplosjonen alle har varslet siden før påske om det skal bli noe greie på det. Anonymkode: 2e8b2...2c0 En feil ved appen er at den bare varsler opphold nør smittede på minst 15 minutter. Det riktige ville være om den varslet et hvert nærvær av smittede, selv om det bare dreide seg om brøkdelen av et sekund. Anonymkode: 0f3e5...8ca 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #273 Skrevet 5. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Leste at appen har rapportert om under 10 smittetilfeller. Må nok vente på eksplosjonen alle har varslet siden før påske om det skal bli noe greie på det. Anonymkode: 2e8b2...2c0 Den kommer nok snart, som du sier, den ble varslet - og det var ikke akkurat snakk om at den kasnkje kom - eksplosjonen kommer den. Et par uker, er det ikke så? Anonymkode: e3730...f9e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #274 Skrevet 5. juni 2020 Håper alle som demonstrerte i dag har lastet ned Smittestopp appen. Anonymkode: 07d05...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #275 Skrevet 5. juni 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: En feil ved appen er at den bare varsler opphold nør smittede på minst 15 minutter. Det riktige ville være om den varslet et hvert nærvær av smittede, selv om det bare dreide seg om brøkdelen av et sekund. Anonymkode: 0f3e5...8ca Ja har personen bak meg på bussen som jeg står for nærme i 10 minutter hostet så vil jeg kunne bli smittet, men appen vil ikke fange det opp. Anonymkode: 07d05...e3a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #276 Skrevet 15. juni 2020 BAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! For et gedigent magaplask dette ble. Samtlige bes om å deaktivere smitteappen. Akkurat slik de fleste oppegående mente da den ble lansert. https://www.vg.no/nyheter/i/QoG3rq/fhi-stopper-all-innsamling-av-data-i-smittestopp-appen Anonymkode: 8c5bf...e33 6
parmanoia Skrevet 15. juni 2020 #277 Skrevet 15. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: BAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! For et gedigent magaplask dette ble. Samtlige bes om å deaktivere smitteappen. Akkurat slik de fleste oppegående mente da den ble lansert. https://www.vg.no/nyheter/i/QoG3rq/fhi-stopper-all-innsamling-av-data-i-smittestopp-appen Anonymkode: 8c5bf...e33 Jaja. Tenker på alle som lo av meg da jeg nektet å installere smitteappen. 🤣 4
Galanga Skrevet 15. juni 2020 #278 Skrevet 15. juni 2020 8 minutter siden, parmanoia skrev: Jaja. Tenker på alle som lo av meg da jeg nektet å installere smitteappen. 🤣 Jepp, akkurat det jeg skulle skrive også 😂 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #279 Skrevet 15. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: BAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! For et gedigent magaplask dette ble. Samtlige bes om å deaktivere smitteappen. Akkurat slik de fleste oppegående mente da den ble lansert. https://www.vg.no/nyheter/i/QoG3rq/fhi-stopper-all-innsamling-av-data-i-smittestopp-appen Anonymkode: 8c5bf...e33 Hahaha tenkte det samme... nordmenn er på toppen av lista når det gjelder å være hjernedøde. Kunne like godt spurt google om de ville overvåke deg mot 10.000 kroner. skjønner ikke at de gir fra seg informasjon andre betaler for gratis. Har blitt påpekt i snart et tiår. Det samme er med facebook og lignende sider. Nrk tok nylig å gjorde en test der de fant ut bevegelsene til en person, jobben, hvor han bodde ++ hadde til og med sett han var hos legen. Overvåkningen i det norske samfunnet og flere land i vesten er verre en hva hitler drev med... tror ikke mange skjønner det. Anonymkode: 2d2cf...584 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #280 Skrevet 15. juni 2020 I det minste kom det en god ting ut av denne appen, selv om smitten har vært for lav til at den har hatt så mye for seg ellers. De har registrert at folk begynte å omgås mye tettere fra ca 10. mai. Noe som er en meget god nyhet, da smittetallene bare har fortsatt nedover. Noe som igjen tyder på at man ikke trenger være like streng fremover som i den perioden vi har lagt bak oss. Men dette kunne vi nok etter alt å dømme funnet ut uten appen også, man ser jo at folk begynner å omgås mer normalt. Anonymkode: 2e8b2...2c0 2
Anbefalte innlegg