AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #161 Skrevet 19. april 2020 Påbudt? Da må den nesten ha åpen kildekode. Laster ikke ned hva som helst, spesielt ikke fra kilder som dette. Anonymkode: 5aae4...3d1 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #162 Skrevet 19. april 2020 Jeg har jo Vipps for eksempel, er det også overvåking? Anonymkode: a1c68...6ef
Alice123 Skrevet 19. april 2020 #163 Skrevet 19. april 2020 På 17.4.2020 den 10.05, AnonymBruker skrev: Det må påbys alltid å bære en smarttelefon med appen på seg. Manglende smarttelefon og/eller app ved kontroll må anses som en alvorlig forbrytelse og straffeforfølges rettslig. Anonymkode: 0f3e5...8ca Straffen kan være 5 puskeslag for hver time man har vært uten telefon. For å spare tid kan politiet være både dommer, jury og bøddel. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #164 Skrevet 19. april 2020 3 minutter siden, Alice123 skrev: Straffen kan være 5 puskeslag for hver time man har vært uten telefon. For å spare tid kan politiet være både dommer, jury og bøddel. Ja, elle eg kan pusa dei litegranne på armen. Vil du da? Vil du? Pusa litt? Anonymkode: a1c68...6ef 4
Alice123 Skrevet 19. april 2020 #165 Skrevet 19. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, elle eg kan pusa dei litegranne på armen. Vil du da? Vil du? Pusa litt? Anonymkode: a1c68...6ef Du kan puse men da med trygge to meters avstand og i friluft
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #166 Skrevet 19. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, elle eg kan pusa dei litegranne på armen. Vil du da? Vil du? Pusa litt? Anonymkode: a1c68...6ef Koffor ikkje pusa litt på nussane? Anonymkode: 50a0b...452 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #167 Skrevet 19. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koffor ikkje pusa litt på nussane? Anonymkode: 50a0b...452 Kan puse på nussane, men ikkje kalle puppane for nussane Anonymkode: a1c68...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #168 Skrevet 19. april 2020 1 time siden, stan skrev: Jeg har uansett bestandig gps sporing på mobilen Om norske myndigheter i tillegg til Google, Facebook, CIA og kineserne vet hvor jeg befinner meg gjør det ikke mye forskjell. Og selv uten gps sporing har mobiloperatøren full oversikt over hvor mobilen er. Hvis jeg skal gjøre noe suspekt. Besøke elskeren min, rane en bank og slikt, tar jeg uansett ikke med mobilen. Ser du virkelig ikke forskjellene på hva en privat, kommersiell aktør lagrer om deg, og det myndighetene gjør? Ser du ikke de potensielle problemene myndighetene kan skape for deg, som private, kommersielle aktører aldri kan?! Anonymkode: c5ec2...3b3 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #169 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du virkelig ikke forskjellene på hva en privat, kommersiell aktør lagrer om deg, og det myndighetene gjør? Ser du ikke de potensielle problemene myndighetene kan skape for deg, som private, kommersielle aktører aldri kan?! Anonymkode: c5ec2...3b3 Jeg ser ikke det, jeg vil forstå, kan du forklare? Anonymkode: a1c68...6ef
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #170 Skrevet 19. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du virkelig ikke forskjellene på hva en privat, kommersiell aktør lagrer om deg, og det myndighetene gjør? Ser du ikke de potensielle problemene myndighetene kan skape for deg, som private, kommersielle aktører aldri kan?! Anonymkode: c5ec2...3b3 Enig. Den overvåkningen private, store og seriøse aktører som Facebook, Google osv driver med er jeg mindre bekymret for enn myndighetens "hjemmelaget" sporingsenhet som ikke engang offentlige ansatte får bruke av personvernmessige grunner. Anonymkode: 15e1e...d30 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #171 Skrevet 19. april 2020 Minner om at denne appen aldri ville blitt godkjent i "fredstid". Fornuften sier seg selv. Anonymkode: 15e1e...d30 2
Krantz95 Skrevet 19. april 2020 #172 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Minner om at denne appen aldri ville blitt godkjent i "fredstid". Fornuften sier seg selv. Anonymkode: 15e1e...d30 Haha! Noen tror vi er i en krig. Mot et virus som mer og mer viser seg har en dødelighet som nærmer seg influensa 🙂 "Den store influensakrigen" har startet... 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #173 Skrevet 19. april 2020 På 17.4.2020 den 2.48, Expandable86 skrev: Du må synge Smittestopp-sangen "Ups, app, app, app, app" mens du danser rundt din Nokia 3330. 2 minutter med den, så skal appen være installert. Må huske å klappe på rumpa og puppen, sånn som Erna gjorde, ellers nullstilles hele greia og appen nekter å la seg installere. Anonymkode: 2ddce...4b9
Coronas Skrevet 19. april 2020 #174 Skrevet 19. april 2020 Så lenge den spiser opp batteriet mitt så laster jeg den ikke ned. Jeg er ALDRI 15 min i nærheten av andre folk en de på jobben. Og de skal ikke være syke på jobb. Helsevesenet. Vi blir testet hvis vi får symptomer eller blir eksponert for mulig smitte 1
stan Skrevet 19. april 2020 #175 Skrevet 19. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du virkelig ikke forskjellene på hva en privat, kommersiell aktør lagrer om deg, og det myndighetene gjør? Ser du ikke de potensielle problemene myndighetene kan skape for deg, som private, kommersielle aktører aldri kan?! Anonymkode: c5ec2...3b3 Norske myndigheter er jo underlagt norsk lov, det er ikke Google, Facebook, CIA, Huawei. Norske myndigheter har så langt gitt meg gratis utdanning, fri helsehjelp for meg og familien min. Politiet har stilt opp ved behov. Fine veier er det også her jeg bor. Ok jeg må betale skatt, men ellers har det vært svært lite problemer med myndighetene. Kanskje jeg har et såpass kjedelig liv at det egentlig ikke er noe å skjule. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #176 Skrevet 19. april 2020 24 minutter siden, Krantz95 skrev: Haha! Noen tror vi er i en krig. Mot et virus som mer og mer viser seg har en dødelighet som nærmer seg influensa 🙂 "Den store influensakrigen" har startet... Ikke mitt innlegg - men - ordbruken er en referanse til datatilsynets uttalelse om appen. Mer eller mindre direkte sitat, ‘ville aldri blitt godkjent i fredstid’. Tydelig ordspill brukt for å understreke at dette er en unntakstilstand, hvor nå også Datatilsynet gir tillatelser de ellers ikke ville godkjent. Datatilsynet: - Vi ville aldri godkjent en slik app i «fredstid». https://www.tv2.no/a/11382741/ – Vi ville aldri godkjent en slik applikasjon om vi var i «fredstid». I en annen situasjon ville det aldri vært lov å kartlegge befolkningen på en slik måte, sier Bjørn Erik Thon, direktør i Datatilsynet, til TV 2. – Vi hadde et krav, og det var at nedlastningen av appen skal være helt frivllig. Anonymkode: 11f7f...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #177 Skrevet 19. april 2020 44 minutter siden, stan skrev: Norske myndigheter er jo underlagt norsk lov, det er ikke Google, Facebook, CIA, Huawei. Norske myndigheter har så langt gitt meg gratis utdanning, fri helsehjelp for meg og familien min. Politiet har stilt opp ved behov. Fine veier er det også her jeg bor. Ok jeg må betale skatt, men ellers har det vært svært lite problemer med myndighetene. Kanskje jeg har et såpass kjedelig liv at det egentlig ikke er noe å skjule. Ja, en lov de har laget der regjeringen kan vedta hva som helst når som helst med tilbakevirkende kraft. Veldig betryggende. Anonymkode: a0b26...9b1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #178 Skrevet 19. april 2020 Andre land har klart å lage snedige apper som varsler om smitte uten at man deler posisjonsdata. Hvorfor kunne ikke Norge gjort det samme? Hvorfor måtte vi gå for en kontroversiell løsning som fører til at færre laster den ned? Anonymkode: f36b8...471 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #179 Skrevet 19. april 2020 Nope. Niks. Njet! Anonymkode: d0060...157
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #180 Skrevet 19. april 2020 Nå har jeg hatt appen noen dager. Ikke fordi jeg treffer folk, men fordi jeg ønsker å være med på å lage store tall slik at det vil funke. Men nå tror jeg snart jeg må skru den av. Telefonen min har ikke godt nok batteri til å være mange timer uten lading etter jeg lastet ned denne appen, og det er så tungvindt å måtte gå inn til et sted jeg kan legge telefonen til lading, og da vil ingen kunne få tak i meg. Mens jeg jobber hjemmekontor er det greit at den ligger til lading, men når jeg er ute i hagen, i skogen eller på båten eller på tur, så hadde det vært fint å kunne ha med seg telefonen. Før jeg lastet ned appen holdt det å lade en gang om dagen. Er det noen som har hørt noe om den kommer til å bruke mindre strøm snart? Anonymkode: 2560c...6af
Anbefalte innlegg