Gå til innhold

Det bør bli påbudt å laste ned appen «Smittestopp» fra FHI.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Da bør  de lage en APP som  de fleste m/ mobil kan laste ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Atomlynet skrev:

Hva? At corona er en konspirasjonsteori? Corona epidemien er jo ekte. 

Pandemien er ekte, men det har ingenting med 5G.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kom gjerne med konkrete situasjoner hvor du kan tenke deg at å ha en overvåkningsapp vil være til vesentlig ulempe for deg. 

Anonymkode: 72f93...6bc

Den tømmer mobilen for strøm på kort tid, det er en ulempe enten den spionerer eller ei.

1 hour ago, Krantz95 said:

Den har blitt snekret sammen i hui og hast:

"Smittestopp på iPhone fungerer bare skikkelig når appen er åpen

Det betyr at når telefonen for eksempel ligger i lommen, med skjermen av, vil den ikke kunne snakke med andre telefoner i nærheten som har bluetooth, slik noe av meningen med sporingsappene er."

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Vb8vep/smittestopp-pa-iphone-fungerer-bare-skikkelig-nar-appen-er-apen

TS har sikkert løsningen klar, det blir påbudt å ha skjermen på og mobilen i hånden til enhver tid. De fleste har jo det allerede uansett.

Anonymkode: 2e8b2...2c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hell no....!

Anonymkode: 2a852...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En slik lovbestemmelse kan ikke innføres. Det ville være i strid med både Grunnloven og Norges folkerettslige forpliktelser i blant annet EMK. 

Anonymkode: 1a9a6...832

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor nøyaktig er denne appen? Om man er hjemme, vil den slå ut kun hjemme eller andre steder rundt omkring? Hva er rekkevidden der?

Regner med den er avhengig av at man har på noe gps eller noe, min mobil har dårlig batteri fra før av, 3 år gammel mobil, så den dør rimelig kjapt om jeg har på gps så den er alltid av. Hvordan fungerer den? Hvor mye strøm bruker den osv?

Anonymkode: 03fe5...f76

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det paradoksale er at de som er mest hysteriske med korona er de som ikke vil installere appen... "Korona er livsfarlig og alle vil dø, men nei appen skal jeg ikke ha".

Anonymkode: 931cb...4b6

Jeg er ikke redd viruset, men nekter å laste ned appen.

Endret av wintergirl
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nekter. Tilfeldig at 5g og appen kommer samtidig?

Anonymkode: 04746...f4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter. Tilfeldig at 5g og appen kommer samtidig?

Anonymkode: 04746...f4f

Ja...!

Anonymkode: b8f74...018

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i IT, og laster ned appen. Dataene tas vare på i 30 dager, jeg blir allerede overvåket mer av Google og Facebook, og synes faktisk samfunnssikkerheten må trumfe her. Om PST vil så kan de også overvåke mer, uten å måtte si ifra. Dersom jeg minker antallet som blir smitta pga denne appen, vil den være verdt det.

Anonymkode: 52c87...ded

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor nøyaktig er denne appen? Om man er hjemme, vil den slå ut kun hjemme eller andre steder rundt omkring? Hva er rekkevidden der?

Anonymkode: 03fe5...f76

Rekkevidden er to meter. Jeg regner med den ville slått inn her hjemme. Naboen har korona, så hvis vi sitter på do og spiller candy crush samtidig, vil den sikkert varsle til tross for at hverken jeg eller samboeren har vært utenfor døra på snart to måneder. Jeg ser ikke helt hva nytten er i det. Det ville vært en million ganger større sjanse for å bli smittet hvis noen hostet på meg på butikken selv om hele forbipasseringen hadde vært over 10 sekunder, enn om naboen sitter på do i 15 minutter samtidig som meg i to adskilte boliger. 

Anonymkode: 2acf7...9f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan mener appen å løse ansamlingen mennesker på et avgrenset området som oppstår i boligblokker....?

Anonymkode: c5ec2...3b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rekkevidden er to meter. Jeg regner med den ville slått inn her hjemme. Naboen har korona, så hvis vi sitter på do og spiller candy crush samtidig, vil den sikkert varsle til tross for at hverken jeg eller samboeren har vært utenfor døra på snart to måneder. Jeg ser ikke helt hva nytten er i det. Det ville vært en million ganger større sjanse for å bli smittet hvis noen hostet på meg på butikken selv om hele forbipasseringen hadde vært over 10 sekunder, enn om naboen sitter på do i 15 minutter samtidig som meg i to adskilte boliger. 

Men skjønner du ikke at denne appen ER IKKE FOR SÅNNE SOM DEG??? Hvis du allikevel ikke går ut av huset mer enn én gang annenhver måned, så er det ikke det at du har appen som gjør en forskjell. Den er beregnet for folk som faktisk er ute blant folk av og til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mange av dem, du...

Eg har ikkje smarttelefon. Kjenner fleire som ikkje har. 

Folk med smarttelefon må da få bestemme kva for app dei vil eller ikkje vil laste ned. 

Anonymkode: 00a21...c24

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i IT, og laster ned appen. Dataene tas vare på i 30 dager, jeg blir allerede overvåket mer av Google og Facebook, og synes faktisk samfunnssikkerheten må trumfe her. Om PST vil så kan de også overvåke mer, uten å måtte si ifra. Dersom jeg minker antallet som blir smitta pga denne appen, vil den være verdt det.

Anonymkode: 52c87...ded

Jeg jobber også i IT og jeg lastet ned appen så fort den kom ut. Anbefaler alle å gjøre det samme. 

Anonymkode: 0eafe...5f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men skjønner du ikke at denne appen ER IKKE FOR SÅNNE SOM DEG??? Hvis du allikevel ikke går ut av huset mer enn én gang annenhver måned, så er det ikke det at du har appen som gjør en forskjell. Den er beregnet for folk som faktisk er ute blant folk av og til. 

Så hvorfor vil dere påby appen da, hvis den ikke er for alle? Det begynner nemlig å bli mange den ikke er for. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener appen å løse ansamlingen mennesker på et avgrenset området som oppstår i boligblokker....?

Det sier seg selv at det ikke vil fungere i tettbygde strøk. Eller kanskje det vil, siden den uansett ikke fungerer når man ikke har selve appen liggende oppe på mobilen (og det vil jo ytterst få ha), men da vil den jo heller ikke fungere utendørs eller andre steder (siden like få vil ha appen åpen da), så man er uansett like langt. Eller rettere sagt kort. Og når folk attpåtil ikke testes...? 

Skrevet
12 timer siden, abc123detvardet skrev:

Pandemien er ekte, men det har ingenting med 5G.

Konsekvensene av 5G har vært brutale hittil. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor vil dere påby appen da, hvis den ikke er for alle? Det begynner nemlig å bli mange den ikke er for. 

Fordi den fungerer bedre jo flere som bruker den. Og det er åpenbart at apellering til dugnadsånd ikke er nok når det finnes så mange paranoiabefengte egoister der ute.

• Liker 1
  • Opprett ny...