blasfeminist Skrevet 17. april 2020 #81 Skrevet 17. april 2020 33 minutter siden, Chroma said: Jeg har appen, men lurer på en ting. Hvis jeg går på butikken i dag og får symptomer på Covid-19 i morgen, hvor registreres det? Jeg får ikke teste meg heller. Om du ikke får testa deg hjelper din bruk av appen ingen andre, men du kan bli advart pga. andres tester. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #82 Skrevet 17. april 2020 Nei vet du hva, det bør ikke blir et påbud. Da må appen ha vært tryggere med tanke på sikkerhet. Jeg gir blanke fader i sporing/overvåking, fordi om myndighetene vil vite at jeg kjøpte en bolle på esso eller melk og sjokolade hos rema klokken 15;42 i dag, så kan de finne ut akkurat det ganske enkelt. Problemet mitt er at appen kan være usikker med tanke på hacking og lekkasje av annet info fra mobilen eller innbrudd i telefonen. Jeg er mer redd for at personnummer og bankkonto skal komme i gale hender enn at myndighetene vet at jeg har vært på narvesen på et ganske unødvendig kjøp av sjokolade en søndagskveld. Det at digital tyveri og innbrudd ikke taes seriøst av rettsvesenet er heller ingen trøst. Det siste jeg vil er at noen får tak i personnummeret mitt, for om det skjer, så er man mildt sagt fucked. Det er der mitt problem ligger og jeg kommer ikke til å laste ned appen. Fordi jeg anser den som utrygg, fordi den har blitt laget på 5 minutter og garantert full av små hull som hackere og kriminelle vil utnytte. Anonymkode: 8482e...667 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #84 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, Atomlynet skrev: Appen bekrefter at corona skyldes 5G. Jaha, å hvor har du fått den konspirasjonsteorien fra da? 4chan eller freakforum? Anonymkode: 8482e...667 2
Krantz95 Skrevet 17. april 2020 #85 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er der mitt problem ligger og jeg kommer ikke til å laste ned appen. Fordi jeg anser den som utrygg, fordi den har blitt laget på 5 minutter og garantert full av små hull som hackere og kriminelle vil utnytte. Anonymkode: 8482e...667 Den har blitt snekret sammen i hui og hast: "Smittestopp på iPhone fungerer bare skikkelig når appen er åpen Det betyr at når telefonen for eksempel ligger i lommen, med skjermen av, vil den ikke kunne snakke med andre telefoner i nærheten som har bluetooth, slik noe av meningen med sporingsappene er." https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Vb8vep/smittestopp-pa-iphone-fungerer-bare-skikkelig-nar-appen-er-apen 5
Atomlynet Skrevet 17. april 2020 #86 Skrevet 17. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha, å hvor har du fått den konspirasjonsteorien fra da? 4chan eller freakforum? Anonymkode: 8482e...667 Hva? At corona er en konspirasjonsteori? Corona epidemien er jo ekte. 1
Nikitaspin Skrevet 17. april 2020 #87 Skrevet 17. april 2020 8 minutter siden, Krantz95 skrev: Den har blitt snekret sammen i hui og hast: "Smittestopp på iPhone fungerer bare skikkelig når appen er åpen Det betyr at når telefonen for eksempel ligger i lommen, med skjermen av, vil den ikke kunne snakke med andre telefoner i nærheten som har bluetooth, slik noe av meningen med sporingsappene er." https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Vb8vep/smittestopp-pa-iphone-fungerer-bare-skikkelig-nar-appen-er-apen Da er det jo helt meningsløst.. 4
Maleficenta Skrevet 17. april 2020 #88 Skrevet 17. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har appen kommet. Nå må alle gjøre sitt for å stoppe smitten. Det bør bli strengt forbudt å ikke laste ned denne appen, myndighetene bør få tilgang til aktiviteten i google play eller app store for å kontrollere at alle tar del i dette aktive forebyggende og smittesporende arbeidet for å hindre videre spredning av viruset. Det nytter ikke med oppmodninger, alle må laste ned appen for å ta del i dette viktige dugnadsarbeidet der mye viktig kan gjøres gratis, men folk ikke gidder å ta del i arbeidet. Det bør få strenge konsekvenser å ikke laste ned appen, først ved bot og i ytterste fall forelegg. Nå er vi i krisetider, det nytter ikke å oppfordre folk, laste ned appen nå hvis du ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 56a25...43d Jeg har lasta den ned men skjønner ikke helt konkret hvordan den brukes. Kan du kanskje forklare? 1
OPIgirl Skrevet 17. april 2020 #89 Skrevet 17. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du synes "myndighetene" bør gis enda mer makt er du ikke opplyst i det hele tatt. https://mm.aftenposten.no/stortinget-og-statsministeren-overvakes/ Anonymkode: a3c6d...b65 Enig med deg. Myndighetene har altfor mye makt over en som det er. Vi er på god vei mot diktatur. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #90 Skrevet 17. april 2020 4 minutter siden, Atomlynet skrev: Hva? At corona er en konspirasjonsteori? Corona epidemien er jo ekte. At du blander inn 5G Anonymkode: 8482e...667 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #91 Skrevet 17. april 2020 Det paradoksale er at de som er mest hysteriske med korona er de som ikke vil installere appen... "Korona er livsfarlig og alle vil dø, men nei appen skal jeg ikke ha". Anonymkode: 931cb...4b6 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #92 Skrevet 17. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det paradoksale er at de som er mest hysteriske med korona er de som ikke vil installere appen... "Korona er livsfarlig og alle vil dø, men nei appen skal jeg ikke ha". Anonymkode: 931cb...4b6 Appen skal jeg ikke ha før den har en funkjson. Pr nå har den ikke det. man må teste folk først, og deretter kan man lage en app, som ikke suger batterier ut av telefonene våre. Og leser du litt mer, så ser du jo selv at den ikke vil være i funkjson i store deler av landet de neste ukene. Ergo har de god tid til å fikse den, testingen, kriteriene mm lenge før den har en funkjson for alle Anonymkode: 89b0f...b51 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #93 Skrevet 17. april 2020 Politidistriktet sørøst vil ikke laste ned appen https://www.sb.no Anonymkode: 74c95...03f 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #94 Skrevet 17. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politidistriktet sørøst vil ikke laste ned appen https://www.sb.no Anonymkode: 74c95...03f De nekter 1600 polititjenestefolk å laste den ned fordi de er strenge på sikkerheten. Anonymkode: 74c95...03f 3
Djungelvrål Skrevet 17. april 2020 #95 Skrevet 17. april 2020 Når bare noen få prosent av befolkningen er testet er denne appen selvsagt til ingen nytte. Kommer ikke til å laste den ned uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #96 Skrevet 17. april 2020 Hva slags nytte har DU av denne appen. Du må være i kontakt med andre i 15 minutter før det blir registrert. Hvis du er på butikken og du "gnur" deg mot andre eller får smitte gjennom luften, får du ikke vite det. Folk er så dumme i hue at de gladelig gir slipp sin egen personlige frihet for en app som knapt kommer de selv til nytte. Og dette gjelder selvfølgelig alle de "gøye" appene som registrerer så mye at du kan kartlegge og følge en person 24/7. Og dessuten; hvordan VET du at personvernet er ivaretatt!? Fordi du blir fortalt at det er det? Så lenge du ikke kan være sikker på det, er heller ikke personvernet ivaretatt. Anonymkode: b8f74...018 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #97 Skrevet 17. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De nekter 1600 polititjenestefolk å laste den ned fordi de er strenge på sikkerheten. Anonymkode: 74c95...03f Ikke bare politiet. Journalister også. Anonymkode: b8f74...018 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #98 Skrevet 17. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det paradoksale er at de som er mest hysteriske med korona er de som ikke vil installere appen... "Korona er livsfarlig og alle vil dø, men nei appen skal jeg ikke ha". Anonymkode: 931cb...4b6 Merkelig påståelse og uten fakta. Videre er ikke apper eller teknologi løsninger til alt i livet. Anonymkode: a3c6d...b65 5
Djungelvrål Skrevet 17. april 2020 #99 Skrevet 17. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel mine foreldre kan neppe betjene en smartphone og vet knapt hva en app er. Dessuten kan man jo la telefonen ligge hjemme når man går ut. Anonymkode: 9bbfc...b7e Jeg tar ikke med telefonen hvis jeg skal ut å handle mat, aldri skjønt hvorfor en skulle trenge en telefon om man skal kjøre 1 km for å handle mat. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #100 Skrevet 17. april 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvis staten kjøper inn en dedikert iphone 10 med medfølgende data abb. så skal jeg vurdere det. Så har jeg en backup tlf. Anonymkode: 8868b...743 Det er det Taiwan gjort. Anonymkode: a3c6d...b65 2
Anbefalte innlegg