Gå til innhold

Ser mange på butikken med hansker handleliste og penn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Krysser av det de putter  i vogna. Tar av seg hanskene når handleturen er ferdig, men pennen går rett i lomma?

Blir litt oppgitt. 

Anonymkode: dd756...966

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

OK

Anonymkode: a266a...db2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De spriter vel pennen og vasker hendene når de kommer hjem. 

Anonymkode: 884d7...884

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De spriter vel pennen og vasker hendene når de kommer hjem. 

Anonymkode: 884d7...884

Tror du virkelig de spriter av pennen? Og hvordan tar de av seg hanskene?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig de spriter av pennen? Og hvordan tar de av seg hanskene?

1.  Se for deg at du bruker hendene dine til å ta i og plukke opp mange gjenstander, og alle er våte av sort maling. Til slutt så setter du deg i bilen. 

- Hvordan ser hendene dine ut? 

2.  Se for deg at du har engangshansker. Og så har du disse på mens du tar opp forskjellige gjenstander som er dyppet i  sort våt maling. Til slutt tar du av deg hanskene og setter deg i bilen. 

- Er hendene dine like sorte og sølete nå etter å tatt av deg hanskene, som om du hadde vært uten hansker? 

Anonymkode: 3cc4d...338

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1.  Se for deg at du bruker hendene dine til å ta i og plukke opp mange gjenstander, og alle er våte av sort maling. Til slutt så setter du deg i bilen. 

2.  Se for deg at du har engangshansker. Og så har du disse på mens du tar opp forskjellige gjenstander som er dyppet i  sort våt maling. Til slutt tar du av deg hanskene og setter deg i bilen. 

- Er hendene dine like sorte og sølete nå etter å tatt av deg hanskene, som om du hadde vært uten hansker? 

Så fort du tar i varene som du sier har maling på, så får du det på hendene når hanskene tas av.

Håndvask er det som gjelder!!

Husk også at enganshansker ikke er 100%tette.

• Liker 16
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å når du kommer hjem å tar i de samme varene som du tok i med hanskene med maling på? hva skjer da? å når tok du av deg hanskene? ved døra til butikken før du bærte ut posene? Vell, da fikk du maling (virus) på deg idet du tok i posene igjen... eller kanskje etter du hadde satt varene i bilen? vel da fikk du maling på deg når su åpnet/tok i dørhåndtaket når du kom hjem og skulle ta ut varene igjen!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Interessant å få innsikt i hvordan overnervøse mennesker resonnerer seg fram til sin merkelige adferd.

Anonymkode: 7819e...cf2

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant å få innsikt i hvordan overnervøse mennesker resonnerer seg fram til sin merkelige adferd.

Tja. Jeg er ekstremt var på håndhygiene selv. Og ville aldri vært i den pennesituasjonen som TS beskriver. Men syns likevel at det er litt rart at enkelte gidder å være så opphengt i sånne små greier som dette. Jeg liker ikke at andre klemmer seg på meg i butikken, men kunne aldri falt meg inn å bruke tid på å vurdere bruk av penn og handleliste hos random kunder. 

Anonymkode: 89fec...070

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det faktisk! God underholdning nå I disse dager 😅

Anonymkode: 01b9a...a7b

• Liker 6
Skrevet (endret)
2 timer siden, kalini skrev:

Å når du kommer hjem å tar i de samme varene som du tok i med hanskene med maling på? hva skjer da? å når tok du av deg hanskene? ved døra til butikken før du bærte ut posene? Vell, da fikk du maling (virus) på deg idet du tok i posene igjen... eller kanskje etter du hadde satt varene i bilen? vel da fikk du maling på deg når su åpnet/tok i dørhåndtaket når du kom hjem og skulle ta ut varene igjen!!

Med hansker så slipper jeg å ta på (over lengre tid) handlevognen, og slipper også å ta på kortautmat osv.  Ja, jeg skjønner at jeg tar på handlevognen med hansker og så på varen jeg skal ha, men det utsetter meg for mindre smittepotensiale enn om jeg fysisk gnir mine bare hender på den svette handlevogna i 20 minutter. Det kommer også mindre "smitte" over på bankkortet mitt, som uansett får seg en vask når det kommer hjem.

Når jeg går ut av butikken så tar jeg venstre hanske av (den kastes strategisk mot eventuelle personer jeg føler er for nære meg ) - ren hånd åpner og lukker bagasjerom, hanske- hånden setter posene inn, og siste hanske fjernes før jeg med to rene hender begynner å klå rundt og ta inne i min egen bil - ratt, girspak, klør meg i øyet osv osv.

Når jeg kommer hjem lukker jeg opp utgangsdør og bagasjerom , tar i handleposene (blir uren igjen 🤣 ) bærer de inn på gulvet på kjøkkenet og stabler de rett inn ( da er allerede kjøleskap og skap åpnet fra min første tur inn) , lukker skap og kjøleskap med albuen, og går så å vasker meg på hendene.

Selv om du finner et punkt på den lista hvor "ja, der får du også litt "maling" på blabla" så blir det i alle fall jævlig mye mindre "maling" enn om jeg går uten hansker og handler som jeg pleier.

At jeg føler meg relativt Elling får være en annen sak :ler: Jeg synes egentlig det funker overraskende bra og jeg elsker å slippe å ta på de handlevognene osv. Så det er mye mulig jeg kommer til å innføre dette som min faste handle policy, Korona eller ikke Korona :redd:

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 5
Skrevet

De bruker kanskje denne pennen kun i butikken? Og hva med varene, de går rett i posen vel? Betalingskort går også rett tilbake i lomma, har du tenkt på det? 

Merkelig hvor opphengt folk har blitt på andres mønster. Vanligvis er det ingen som et så besatt av andres valg. Og tenk hvor mange liv livsstilssykdommer normalt sett tar, men ingen får panikk når overvektige kjøper godteri, eller røykeren kjøper seg en pakke røyk. Kommer denne besettelsen av kjedsomhet, eller hva er det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nerine_ skrev:

De bruker kanskje denne pennen kun i butikken? Og hva med varene, de går rett i posen vel? Betalingskort går også rett tilbake i lomma, har du tenkt på det? 

Merkelig hvor opphengt folk har blitt på andres mønster. Vanligvis er det ingen som et så besatt av andres valg. Og tenk hvor mange liv livsstilssykdommer normalt sett tar, men ingen får panikk når overvektige kjøper godteri, eller røykeren kjøper seg en pakke røyk. Kommer denne besettelsen av kjedsomhet, eller hva er det? 

En blir mer obs i disse tider. Alle får gjøre det som får de til å gjøre seg trygg, men mange gjør det faktisk verre uten å skjønne det. Og ja bankkortet sprites av etter bruk før det går i lomma. Men, hansker bruker jeg ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Med hansker så slipper jeg å ta på (over lengre tid) handlevognen, og slipper også å ta på kortautmat osv.  Ja, jeg skjønner at jeg tar på handlevognen med hansker og så på varen jeg skal ha, men det utsetter meg for mindre smittepotensiale enn om jeg fysisk gnir mine bare hender på den svette handlevogna i 20 minutter. Det kommer også mindre "smitte" over på bankkortet mitt, som uansett får seg en vask når det kommer hjem.

Når jeg går ut av butikken så tar jeg venstre hanske av (den kastes strategisk mot eventuelle personer jeg føler er for nære meg ) - ren hånd åpner og lukker bagasjerom, hanske- hånden setter posene inn, og siste hanske fjernes før jeg med to rene hender begynner å klå rundt og ta inne i min egen bil - ratt, girspak, klør meg i øyet osv osv.

Når jeg kommer hjem lukker jeg opp utgangsdør og bagasjerom , tar i handleposene (blir uren igjen 🤣 ) bærer de inn på gulvet på kjøkkenet og stabler de rett inn ( da er allerede kjøleskap og skap åpnet fra min første tur inn) , lukker skap og kjøleskap med albuen, og går så å vasker meg på hendene.

Selv om du finner et punkt på den lista hvor "ja, der får du også litt "maling" på blabla" så blir det i alle fall jævlig mye mindre "maling" enn om jeg går uten hansker og handler som jeg pleier.

At jeg føler meg relativt Elling får være en annen sak :ler: Jeg synes egentlig det funker overraskende bra og jeg elsker å slippe å ta på de handlevognene osv. Så det er mye mulig jeg kommer til å innføre dette som min faste handle policy, Korona eller ikke Korona :redd:

Hvorfor spriter du ikke bare av håndtaket på handlevogna?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alt folk tenker over. Jeg bruker ikke hansker og krysser av på listen på mobilen etterhvert. 

Anonymkode: b8ff7...593

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt folk tenker over. Jeg bruker ikke hansker og krysser av på listen på mobilen etterhvert. 

Også stapper du den skittene mobilen oppi ansiktet etterpå?.. æsj

Anonymkode: 4ad6d...251

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også.

AnonymBruker
Skrevet

Du ser meg med hansker, og iPhone, da jeg har handlelista der. 

Lot være å ta på meg hansker da dette kom på matbutikken jeg bruker, men da fikk jeg tilsnakk. 

Så da gjør jeg det slik. 

Telefonen vaskes med vann og såpe når jeg kommer hjem, akkurat som hendene. 

Anonymkode: 996c9...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også stapper du den skittene mobilen oppi ansiktet etterpå?.. æsj

Anonymkode: 4ad6d...251

Kjører bil tur-retur butikk. Er det en samtale underveis styres jo det på dashboard, trenger ikke røre telefon. 

Hadde jeg gått bruker jeg airpods. 

Telefon oppi ansiktet synes jeg er ekkelt når man har tatt på alt og alle gjennom dagen, corona eller ikke. 

Så nå som ellers behandler jeg telefonen som jeg behandler hendene mine, med tanke på vask og renslighet. 

Anonymkode: 996c9...4b7

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg lager handleliste på papir før jeg går hjemmefra. Jeg vasker hendene også før jeg går hjemmefra. Så går jeg i 10 minutter eller tar kollektivtransport til butikk. Ved ankomst butikken vasker jeg hendene mine med såpe og vann (ikke sprit). I den butikken der det er tilbud om det spriter jeg handlevognens håndtak før jeg tar den i bruk. Jeg bruker tapping der jeg kan. Når jeg kommer hjem tar jeg av meg yttertøyet og vasker hendene før jeg gjør noe annet. Deretter plasserer jeg varene (som jeg har hatt i ryggsekk, ikke handlenett) i skap og kjøleskap. Ved behov vasker jeg hendene nok en gang.

Engangshansker bruker jeg ikke.

• Opprett ny...