Gå til innhold

Dere "hysteriske"... hvorfor spriter dere av alt som er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forklar meg gjerne for jeg ønsker virkelig å forstå. Hvorfor spriter dere av ting og tang som blir tatt på, bruker hansker osv?

Jeg klarer ikke sette meg inn i smitten som "liksom skal spre seg" via ting vi tar på....

Anonymkode: 67147...fd4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Du forstår ikke det? Du tuller nå ikke sant?

Anonymkode: e4a42...d7e

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Korona setter seg på ting. Jeg spriter ikke av alt, men er allikevel forsiktig. Ser mange på butikken som har hansker, skinnhansker som de føler seg trygge med.  Jeg jobber selv på sykehus tett på korona pasienter, men bruker aldri hansker på butikken. God håndvask er tingen.

Anonymkode: 1874f...b60

• Liker 10
Skrevet

Hva er det du ikke forstår? At vi gidder? Eller hvorfor vi gjør det? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å ta på ting som smittede har tatt på og så klø deg rundt munnen, nesa eller øynene regnes som en av de mest sannsynlige smitteveiene. Det gjelder for mange slags sykdommer, også influensa og forkjølelse.

Anonymkode: b4771...27c

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

🙄Ok, skal gjøre et forsøk: Når vi er ute og tar på ting andre har tatt på, det være seg betalingsterminaler, dørhåndtak, adgangskoder ect så bør man la være å ta seg til ansiktet før man kommer hjem og vasker hendene. Dersom du MÅ ta deg til ansiktet ute, så vil spriting av hender for hver gang du har tatt på noe som andre har tatt på hjelpe.

Fordi smittede personer tar på de tingene du tar på. 

Anonymkode: 7e7b2...7ff

• Liker 9
Skrevet

Jeg har en hel liter med antibac som jeg var så heldig å få tak i på apoteket etter å ha letet etter det i et par uker. Den dagen spritet jeg alle håndtaker i huset osv. Ikke fordi jeg er hysterisk. Spriter hendene hver eneste gang jeg kommer hjem også, før jeg går inn i huset. Ber min sønn om å gjøre det samme. Det er opp til enhver. Men føler vi alle har et ansvar for å bekjempe dette faenskapet. Og om det så måtte virke for mye for deg eller andre, spiller ingen rolle for meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sitronterte said:

Jeg har en hel liter med antibac som jeg var så heldig å få tak i på apoteket etter å ha letet etter det i et par uker. Den dagen spritet jeg alle håndtaker i huset osv.

Det er sløsing med sprit. Hjemme hos deg selv bør du heller bruke varmt vann med såpe.

Anonymkode: b4771...27c

• Liker 30
Skrevet

Jeg sløser ikke, fordi jeg mener det er verdt bruken. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen helse og har heller ikke brukt en dråpe sprit i huset.  Vann og såpe fjerner virus bedre enn sprit.  Sprit er bare en erstatter når en f.eks ska ut av butikk og inn i en ny butikk eller setter seg i bilen osv.

Anonymkode: 0431e...80e

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Bor med en i risikosonen, og har vært i jobb, tatt kollektivtrafikk.

Vel hjemme har jeg byttet alle klær, rett i maskinen på vask og gått rett i dusjen.

I tilegg har jeg spritet dørhåndtak, flater og matvarer som er kjøpt. Anticab brukt ute.

Er ikke hysterisk, sunne forhåndsregler og det har virket.

Anonymkode: 29e67...688

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber innen helse og har heller ikke brukt en dråpe sprit i huset.  Vann og såpe fjerner virus bedre enn sprit.  Sprit er bare en erstatter når en f.eks ska ut av butikk og inn i en ny butikk eller setter seg i bilen osv.

Det har jeg også hørt, likevel har jeg brukt klor blandet med vann.

Såpe til håndvask da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg også hørt, likevel har jeg brukt klor blandet med vann.

Såpe til håndvask da.

Hvis du tenker at såpe holder til håndvask, hvorfor tror du ikke såpe holder til vask av resten av huset?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Sitronterte skrev:

Jeg sløser ikke, fordi jeg mener det er verdt bruken. 

Da går jeg ut i fra at du bruker den typen sprit som virker på overflater, og ikke på huden? Hvis ikke så er det faktisk sløsing.

Anonymkode: e4a42...d7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tenker at såpe holder til håndvask, hvorfor tror du ikke såpe holder til vask av resten av huset?

Har vasket ned og desinfisert et oppholdsted i karonatiden, brukte såpe og vann men også helt spesielle midler som skulle fjerne alt av bakterier, sporer og sopp. Det var langt sterkere saker.:surprised:

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor med en i risikosonen, og har vært i jobb, tatt kollektivtrafikk.

Vel hjemme har jeg byttet alle klær, rett i maskinen på vask og gått rett i dusjen.

I tilegg har jeg spritet dørhåndtak, flater og matvarer som er kjøpt. Anticab brukt ute.

Er ikke hysterisk, sunne forhåndsregler og det har virket.

Jeg har ei venninne som ikke har tatt kollektivtrafikk, som og har byttet klær og vasket alt etter bruk. Hun har og vasket dørhåndat, og alt som vaskes kan men allikevel har hun fått corona. Så hun har tatt de samme forholdsreglene som deg, helst flere siden hun har brukt sin egen bil og ikke brukt offentlig transport. Og hun hadde ikke vært i rom med noen eller i nærkontakt med noen siden 28 mars, allikevel fikk hun påvist corona i går... Så du har vært heldig, er ikke bare å ta forhåndsregler.

Anonymkode: 40635...e33

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei venninne som ikke har tatt kollektivtrafikk, som og har byttet klær og vasket alt etter bruk. Hun har og vasket dørhåndat, og alt som vaskes kan men allikevel har hun fått corona. Så hun har tatt de samme forholdsreglene som deg, helst flere siden hun har brukt sin egen bil og ikke brukt offentlig transport. Og hun hadde ikke vært i rom med noen eller i nærkontakt med noen siden 28 mars, allikevel fikk hun påvist corona i går... Så du har vært heldig, er ikke bare å ta forhåndsregler.

Anonymkode: 40635...e33

Nei, det er sunne forhåndsregler.

Skrevet

Må da være NOEN hysteriske mennesker som tømmer apotekene for sprit, går jeg ut ifra?

tumblr_ns5suorqYu1szok8ro1_500.gif

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hadley skrev:

Må da være NOEN hysteriske mennesker som tømmer apotekene for sprit, går jeg ut ifra?

tumblr_ns5suorqYu1szok8ro1_500.gif

Prøvde meg på å kjøpe 2 små antibac, fikk bare kjøpe 1.:alice::ohmy::sprettoy::sFun_sleeping::sjokkbla:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1 time siden, Sitronterte skrev:

Jeg har en hel liter med antibac som jeg var så heldig å få tak i på apoteket etter å ha letet etter det i et par uker. Den dagen spritet jeg alle håndtaker i huset osv. Ikke fordi jeg er hysterisk. Spriter hendene hver eneste gang jeg kommer hjem også, før jeg går inn i huset. Ber min sønn om å gjøre det samme. Det er opp til enhver. Men føler vi alle har et ansvar for å bekjempe dette faenskapet. Og om det så måtte virke for mye for deg eller andre, spiller ingen rolle for meg. 

Hva er poenget med det? Dere tar jo på håndtakene igjen og viruset overlever noen timer? Skulle det hatt noen hensikt måtte du gjort det hele tiden.

Anonymkode: b80a4...fc8

• Liker 2
  • Opprett ny...