Gå til innhold

5 år og ipad/spill

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Vi har en gutt som pr. dags dato aldri har spilt spill på mobil eller iPad. Han er 5 år. Han får se på barnetv, men kun på TV, ikke nettbrett eller telefon. Han elsker å se på tv og vi har derfor restriksjoner på det. Jeg er ganske skikket på spill på nettbrett og mobil er noe som han fort kan bli avhengig av og som kan bli en kilde til konflikt. Vi har tenkt å holde han unna det så lenge det lar seg gjøre. Har fått en del kommentarer på at han fort kan falle utenfor når han skal begynne på skolen om et år hvis han ikke kan å bruke nettbrett. Jeg tenker at det kommer han sikkert til å lære på null komma niks, og såfremt han ikke spør eller føler seg utenfor på noe vis frem til da, så fortsetter vi bare slik som vi har gjort?

Eller er jeg helt på vidda?

Anonymkode: aa474...946

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syntes du er super fornuftig som ikke faller for denne "ipad oppdragelsen" de fleste virker til å oppdra ungen sin med disse dager.

Jeg hadde fortsatt som deg. DVS Jeg kommer til å fortsette som deg. Tekonologi kommer fort nok inn, og det tar virkelig ikke ingenting å lære sånt for et barn. Da jeg var 6 år fikk jeg min første mobil, og jeg lærte samme uke som jeg fikk den. På den tiden hadde ingen andre enn jeg det. Så ja. Barn lærer fort! Vennene kan vise han hvis han lurer på noe, den dagen han får! 

Jeg også tenker ofte på at han blir litt utenfor, men samtidig gidder jeg ikke ha et barn som ikke vet hvordan man leker...  Jeg vil heller ha et barn som kan tegne, skrive og leke med ting å ikke konstant må stimuleres med en skjerm som gjør de halvveis hjernedød. 

❤️ 

Anonymkode: 85b04...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Tja, min har brukt iPad siden han var rundt 2 år. Vi har lastet ned apper som går på pedagogiske ting. Ikke type spill apper. Med appen har han med tiden lært seg nesten alle dyrearter og lydene de lager, alfabetet, telle, stave, skrive, lese og matematikk. Han er 5 år.

Han kan sitte for seg selv og har hjemmeskolen med iPaden der jeg hører han holde på med matematikk(pluss og minus), staver, pusler puslespill, bildelotteri etc. Han snakker, leser og kan skrive engelsk også. Han er 5 år. 

Jeg har ingenting imot at han kommer til å game heller i fremtiden. 

Men jeg bruker ikke iPaden som barnevakt. Vi er ute hele dagen i full aktivitet og vi leker og tuller. Men på morgenen og på kvelden så får han gjøre som han vil. Han regulerer seg selv greit mht bruk.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...