Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med å finne en neglelakk som er lett å legge... synes de fleste klumper seg litt, og at overflaten blir ru..

jeg er nok ikke så flink til å lakkere, men kanskje dere har noen tips til lakker som selv jeg kan få til å bruke?

er det best med hurtigtørkende eller vanlig?? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at neglene er helt rene og tørre før du begynner. Og bruk en god neglelakk som er tyntflytende. Jeg liker best Diors neglelakk. Den krever 3 tynne lag for å dekke.

Pass på at du ikke "fikser" for mye etter at du har lakkert en negl. Det skal ikke være mye lakk på kosten og det er best om du ikke overlapper for mye.

Vent til første strøk er helt tørt før du begynner på neste.

Bruk gjerne en base under det første strøket. Det jevner ut neglen og får lakken til å sitte bedre. Men jeg har opplevd at enkelte baser gjør neglen litt for ru. Det finnes også "filer" som skal brukes på neglen for å gi bedre feste til lakk, men den vil jo gjøre neglene tynnere på sikt.

Det meste av dette visste du sikkert fra før...

Gjest Gjesta
Skrevet
Pass på at neglene er helt rene og tørre før du begynner. Og bruk en god neglelakk som er tyntflytende. Jeg liker best Diors neglelakk. Den krever 3 tynne lag for å dekke.

Pass på at du ikke "fikser" for mye etter at du har lakkert en negl. Det skal ikke være mye lakk på kosten og det er best om du ikke overlapper for mye.

Vent til første strøk er helt tørt før du begynner på neste.

Bruk gjerne en base under det første strøket. Det jevner ut neglen og får lakken til å sitte bedre. Men jeg har opplevd at enkelte baser gjør neglen litt for ru. Det finnes også "filer" som skal brukes på neglen for å gi bedre feste til lakk, men den vil jo gjøre neglene tynnere på sikt.

Det meste av dette visste du sikkert fra før...

Sitter neglelakke til Dior lenge? :)

Gjest Daniella_
Skrevet

Den beste jeg har prøvd er Depend sin.

Den holder veldig lenge, den er drøy, og den gir en fin glans.

Kjøper på Esthetique. :)

Gjest banana fan
Skrevet

OPI som du bestiller fra lookfantastic.

Dior's er også veldig bra.

Skrevet

Jeg var en gang en negelakk freak og prøvde alle mulige med alle mulige og umulige farger...

Men jeg har en som jeg kommer tilbake til, og det er den eneste jeg bruker nå. Det er maybelline sin, som heter diamond dust eller noe sånt. Tror den finnes i tre farger. Bruker den samme fargen hele tiden, den er meg. Den henger lenge. Og er pen og enkel og ren. Synes jeg.

Jeg legger ny maks to ganger i uken, som oftest en. Men grunnarbeid er viktig. Fil neglene først i ønsket form og lengde. Bruk noe til å dytte ned neglebåndet med. Bruk etter dette en bufferkloss. Den er super. Bruk neglefilen til å ta bort tuppen av neglen om den ikke forsvinner helt om du skjønner hva jeg mener. Så kan du legge neglelakken. Jeg har ikke tålmodighet til å vente til første strøket er tørt før jeg legger neste. Det holder med to strøk av denne. Pleier å gjøre dette som siste ting før jeg legger meg. Legger meg da med hendene oppå dynen og vips, så har jeg en helt natt til tørking. Fungerer supert på meg iallefall :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker Isadora sin veldig godt :)

Med rene negler og underlakk, så varer denne ofte i 1 uke før den begynner å flasse. Jeg påfører som regel en eller to strøk (pluss underlaget).

Kjøpte forresten Depend (19 kroner eller liknende på Vita). Den virker god...men har bare brukt den på tåneglene.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg var en gang en negelakk freak og prøvde alle mulige med alle mulige og umulige farger...

Men jeg har en som jeg kommer tilbake til, og det er den eneste jeg bruker nå. Det er maybelline sin, som heter diamond dust eller noe sånt. Tror den finnes i tre farger. Bruker den samme fargen hele tiden, den er meg. Den henger lenge. Og er pen og enkel og ren. Synes jeg.

Jeg legger ny maks to ganger i uken, som oftest en. Men grunnarbeid er viktig. Fil neglene først i ønsket form og lengde. Bruk noe til å dytte ned neglebåndet med. Bruk etter dette en bufferkloss. Den er super. Bruk neglefilen til å ta bort tuppen av neglen om den ikke forsvinner helt om du skjønner hva jeg mener. Så kan du legge neglelakken. Jeg har ikke tålmodighet til å vente til første strøket er tørt før jeg legger neste. Det holder med to strøk av denne. Pleier å gjøre dette som siste ting før jeg legger meg. Legger meg da med hendene oppå dynen og vips, så har jeg en helt natt til tørking. Fungerer supert på meg iallefall :)

Fikk akutt dårlig samvittighet for neglene mine, skjønner at jeg må ha en Plei-Meg-Selv kveld :ler:

Gjest Daniella_
Skrevet

Kjøpte forresten Depend (19 kroner eller liknende på Vita). Den virker god...men har bare brukt den på tåneglene.

Har den selv, eller...jeg lurer på om dette er den samme depend som man får kjøpt på esthetique?

Flaskene til esthetiques Depend er helt annerledes enn de man får kjøpt på vita, og de er dyrere.

har to forskjellige type produsenter lov til å kalle da i dette tilfellet neglelakken sin det samme?

For jeg tror ikke de er de samme.. :-?

Skrevet

Sitter neglelakke til Dior lenge? :)

Ja, jeg synes i alle fall det. Ettersom den er så tyntflytende, så setter den seg liksom bedre på neglen og tørker fortere enn tyktflytende lakk.

Desverre er det litt dårlig utvalg av farger der jeg har kjøpt.

Skrevet

Den bruker jeg og og, og det er den beste jeg har prøvd faktisk :-)

Skrevet

Jeg bruker vanligvis å legge fransk manikyr og da funker Lancomes sett utrolig bra!

Rimlige og gode er også Maybellines Longlasting og Loreal Ceramide Resist. Og masse farger å velge mellom! :-)

Topplakk er viktig, og da liker jeg Seche Vite som gjør at lakken sitter lengre uten å flasse. Makeuplakken til Depend er også bra-praktisk om man har dårlig tid til for eks fransk manikyr,samtidig som den styrker neglene litt!

Gjest gjest1
Skrevet

Har den selv, eller...jeg lurer på om dette er den samme depend som man får kjøpt på esthetique?

Flaskene til esthetiques Depend er helt annerledes enn de man får kjøpt på vita, og de er dyrere.

har to forskjellige type produsenter lov til å kalle da i dette tilfellet neglelakken sin det samme?

For jeg tror ikke de er de samme.. :-?

De på vita er på 5 ml. Det er nok helt sikkert samme merke. Estetique selger jo mye ræl de også ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kjøpte to sånne 19-kronerslakker fra Depend, i neonrosa (BAD CHOICE) og mørk turkis, til å ha på tærne, og de sitter knallbra, i hvertfall.

Fingerneglene lakker jeg ca hvert skuddår, og da bruker jeg en rosa lakk fra OPI.

Skrevet

oi! dette var mange tips og triks - tusen takk jenter!! :bukke:

jeg er som lilith; lakkerer neglene en gang hvert skuddår, men nå skal det jammen bli andre boller! Tenker jeg springer på Vita og ser etter Depend i morgen - og så skal jeg følge "oppskriftene".

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg elsker Verscaes neglelakker. Gode lipglosser også

Skrevet

Jeg synes Lancome har gode neglelakker.

Skrevet

Fikk akutt dårlig samvittighet for neglene mine, skjønner at jeg må ha en Plei-Meg-Selv kveld :ler:

Hehe, det er deilig med det en gang i ny og ne. Og jeg kan legge til at jeg HATER å stelle negler, det er kjedelig. Men det er nå verdt det.

Glemte å få med at denne neglelakken ikke flasser. Det er utrolig deilig. Den blir liksom litt mer diskre borte om man kan si det. Og den fargen jeg bruker er også diskre, så det synes ikke så godt når den mangler noe sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...