Gå til innhold

Lungekreft - alltid dyster prognose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2020 den 22.38, AnonymBruker skrev:

Moren min har fått påvist lungekreft, er snart 70. Har røyket i 50 år, så ikke veldig sjokkerende. Men, jeg har googlet litt og mitt inntrykk er at lungekreft generelt har en dyster diagnose med tanke på levetid etter diagnose. Stemmer dette?

Så for eksempel at generell overlevelse (alle stadier) på 5 år er bare 26.2% for kvinner. Det virker skremmende lavt.

https://kreftlex.no/Lungekreft/BAKGRUNN/Prognose?CancerType=Lunge

Er det noen her som har noen erfaringer hvor noen har levd utover fem år, er det flere som kan oppleve det? Føles veldig trist og meningsløst dette :(

Anonymkode: 556ff...f5e

Dem gav farfar 1 mnd igjen å leve for noe over 15 år siden med lungekreft.  Han fikk strålebehandling, ble kurert for kreft og levde helt til i fjord. Han var godt over 70 når han fikk diagnosen og hadde gått med kreften alt for lenge. Så det er fullt mulig, men han var helt sikker på å bli frisk og tok seg en tur til snåsamannen

Anonymkode: 29242...299

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dem gav farfar 1 mnd igjen å leve for noe over 15 år siden med lungekreft.  Han fikk strålebehandling, ble kurert for kreft og levde helt til i fjord. Han var godt over 70 når han fikk diagnosen og hadde gått med kreften alt for lenge. Så det er fullt mulig, men han var helt sikker på å bli frisk og tok seg en tur til snåsamannen

Anonymkode: 29242...299

Det var en fin historie, dessverre så kommer ikke moren min til å engang få strålebehandling. Det er ikke noe å gjøre har jeg fått beskjed om, hun har også fått flere hjerneslag de siste dagene(sannsynligvis pga. kreften), men jeg håper selvsagt på et mirakel.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var en fin historie, dessverre så kommer ikke moren min til å engang få strålebehandling. Det er ikke noe å gjøre har jeg fått beskjed om, hun har også fått flere hjerneslag de siste dagene(sannsynligvis pga. kreften), men jeg håper selvsagt på et mirakel.

Ønsker dere et mirakel :hjerte:

Jeg opplevde et mirakel selv, selv om det var en annen type kreft.

Anonymkode: 1081d...6ee

AnonymBruker
Skrevet

😢❤❤❤ til deg TS

Anonymkode: 6f408...507

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk til alle som svarte i tråden. Jeg har nå blitt informert av sykehuset om at moren min har lungekreft med spredning, til lymfeknyter i halsen til og med. I kombinasjon med hjerneslag de siste dagene, og flere blodpropper, gir legen henne noen uker igjen å leve.

Håpet så veldig de hadde oppdaget det tidlig. :(

Så leit å høre!😭

Ikke så mye trøstende man kan si i en sådan stund, annet enn at jeg håper dere gjør det beste dere kan ut av den sisten tiden❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...