AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Noen tips til gode selvhjelpsbøker? Stort sett hvordan tenke mer positivt, styrke selvbilde, føle mer ro. Føle seg trygg og fornøyd. Anonymkode: cd40b...1cd
Anonymburker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Mia Törnblom- Selvfølelse nå Erik Bertrand Larsen- Bli best med mental trening
MollyJones Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Selvhjelpstriologien til Ingvard Willhelsen. Konge i eget liv. Kongen anbefaler. Det er ikke noe mer synd på deg enn noen andre. Alle tre bøkene er gode på sitt, men skal du bare lese en ville jeg lest konge i eget liv.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Tusen takk for svar 😊 Føler dere at det er bare er en veldig god bok, eller at det faktisk har hjulpet til å endre tankegang? Jeg må ha en ganske god bok for at det skal skje noe, så bestemt og låst jeg er på mine tanker for tiden. Om det gir mening? Anonymkode: cd40b...1cd
Gjest førstedamen Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Finn en nok som ikke bare gir deg det som står, men får deg til å tenke selv. Det er da forandring skjer. Mitt liv ble totalt forandret av en kombinasjon av mindfulness (finnes masse bøker om tema) men også dagbøkene fra daily greatness. Skjekk ut spesielt sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar 😊 Føler dere at det er bare er en veldig god bok, eller at det faktisk har hjulpet til å endre tankegang? Jeg må ha en ganske god bok for at det skal skje noe, så bestemt og låst jeg er på mine tanker for tiden. Om det gir mening? Anonymkode: cd40b...1cd Soul Gps på youtube har mye bra, Inner integration også. De hjelper folk som har vert gjennom narsisstisk misbruk, men de lærer oss også mye om å endre tankegang, "selflove" og det å kommer seg videre med positive tankemønstre. Anonymkode: fc2da...569
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 13 timer siden, førstedamen skrev: Finn en nok som ikke bare gir deg det som står, men får deg til å tenke selv. Det er da forandring skjer. Mitt liv ble totalt forandret av en kombinasjon av mindfulness (finnes masse bøker om tema) men også dagbøkene fra daily greatness. Skjekk ut spesielt sistnevnte. Det er klart. Er jo det som skal til, og det jeg leter etter 😊 Vil du fortelle litt om det som hjalp deg? Hva de fokuserer på osv? Anonymkode: cd40b...1cd
Gjest førstedamen Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 Mindfulness fikk skiftet perspektivet mitt til det meste egentlig. Jeg har en annen to idag. Jeg er ikke så glad i å trene så nå går jeg lange turer med hund og barn og gjør yoga istedet. Alt dette bidrar til en per positiv hverdag og jeg er roligere og mer tilstedet. Det er en sakte prosess, men gjør man små ting hver dag vil man merke stor endring på kort tid. Jeg fokuserer på her og nå, og det er det mindfulness handler om. Da kan jeg reagere anderledes på feks stress og andre følelser. Jeg reflekterer mer enn før. Å peke på akkurat hva som funket er vanskelig men konstant påminnelse om hva du ønsker er viktig. Hva med å begynne å finne ditt hovedfokus for 2020. Noe du skal ha fokus på daglig ut året. Feks å bevege deg eller meditere ti minutter hver dag. Headspace er en app du burde prøve. Den er gull. Se også på vanene dine. Hva gjør du hver dag og hvordan ser en vanlig dag ut for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå