Gå til innhold

Majones på pose eller i tube?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker såpass lite majones at jeg alltid går for tube. Posene blir kastet halvfulle før jeg får brukt dem opp, og den på glass har jeg aldri fått helt sansen for.

Anonymkode: 50793...e8b

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker så lite majones, at jeg kjøper tube. Innbiller meg at den har lengre holdbarhet enn pose? 🤔

Men, prisforskjellen er såpass stor at jeg godt kan kjøpe pose også, hvis jeg skal spise litt mer majones. Synes ikke pose er grisete, liker at man klipper hullet selv (akkurat passe tykk stripe) og har aldri opplevd "skorpe" som noen nevnte over her. Er selvsagt nøye med å samle majonesen i posen og å lukke den godt (det tar ikke lenger tid enn å skru på korken på tuben). Når jeg tenker over det, så vil jeg si at jeg liker full tube best, pose på andreplass og halvtom-til-tom tube desidert dårligst😂 Det er ganske tungvindt å få ut de siste 30% av tuben... 

Det går i Mills lettmajones, forresten. 

Anonymkode: 1fc21...58e

Dette kunne jeg ha skrevet selv, hvert eneste ord. :ler: 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når jeg tenker over det, så vil jeg si at jeg liker full tube best, pose på andreplass og halvtom-til-tom tube desidert dårligst😂 Det er ganske tungvindt å få ut de siste 30% av tuben... 

Det går i Mills lettmajones, forresten. 

Anonymkode: 1fc21...58e

Det er ikke vanskelig å få alt ut av en tube, enten det nå er majones, kaviar eller tubeost. Trikset er å IKKE rulle tuben, men å dra den over en kant med litt kraft, f.eks kanten på oppvaskkummen. Da blir alt innhold presset oppover i tuben og den tomme delen blir helt flat. Får lettere spader når jeg ser tuber som er klemt midt på.......

Skrevet

Kommer an på hva jeg skal bruke det til. Er det pålegg er tube det greieste, skal jeg lage potetsalat bruker jeg pose. 

• Liker 2
Skrevet

Hjemmelaget eller tube hvis jeg skal ha til reker eller krabber, pose hvis det er til salat. Jeg syns poser har lett for å bli grisete.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/17/2020 at 5:17 PM, AnonymBruker said:

Enig, men har ikke sett den i lett variant?

Anonymkode: 39315...1ba

Er den på Kiwi? Måha!

Anonymkode: 35a63...9b6

AnonymBruker
Skrevet

Den nye posen fra kavli. 

Tuber er stress å resirkulere

Anonymkode: f1a2f...479

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hva jeg skal bruke den til. Egentlig liker jeg best Hellmans på glass av kjøpemajonesene, men det hender det blir pose (hvis jeg f.eks. skal lage påleggsalat som eggesalat eller italiensk salat). Tube er praktisk når jeg vil ha en stripe eller to på en skive brød med friske tomatskiver og agurk.

Anonymkode: 2c6de...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2020 den 22.04, SoWhat? skrev:

Jeg foretrekker tube. Syns det blir mest "renslig" 

På glass blir det surret rundt, og på pose blir det "skorpe" på utsiden. Eller jeg syns det blir udelikat uansett. 

Den skorpa er så kvalm 🤮 også liker jeg ikke at posen er så gjennomsiktig, det føles ekkelt på hånda etter jeg har klemt ut majones. Har likevel kjøpt det et par ganger hvis jeg skal lage noe som trenger mye majones. 

Anonymkode: 90d1c...9d0

• Liker 1
Skrevet
På 17.4.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Enig, men har ikke sett den i lett variant?

Anonymkode: 39315...1ba

Lett majo smaker phy, ikke så mye sunnere heller.

Bruker majo men helst hjemmelaget og kun til fint eller som del i feks sauser til reker

• Liker 1
Skrevet
På 17.4.2020 den 21.09, Resignert skrev:

Det er ikke vanskelig å få alt ut av en tube, enten det nå er majones, kaviar eller tubeost. Trikset er å IKKE rulle tuben, men å dra den over en kant med litt kraft, f.eks kanten på oppvaskkummen. Da blir alt innhold presset oppover i tuben og den tomme delen blir helt flat. Får lettere spader når jeg ser tuber som er klemt midt på.......

En kan og bruke en smørkniv

• Liker 1
Skrevet

Bruker Mills Ekte på tube. Alltid gjort.  Og liker den "nye" korken.

Skrevet

Den siste jeg kjøpte var Coop sin med sitron og pepper i en liten plastboks. Jeg bruker så lite majones, og den var passe stor.

Skrevet

Mills Ekte. Pose. Alltid.

• Liker 2
Skrevet

Eneste gangene jeg bruker majones er til reker og loff, og knekkebrød med egg.

Kjøper tube, mills lett 

AnonymBruker
Skrevet

Varierer. Men liker best den på pose. Da kan jeg klippe til et miniatyrhull slik at jeg ikke "kalori-fiserer" brødskiven. 

Anonymkode: 9decb...2b3

Skrevet
På 16.4.2020 den 22.03, Anonymus Notarius skrev:

Majones på glass synes jeg blir for grisete.

Det blir litt annerledes bare; man tager ei spiseskje nedi og fisker opp rikelig med majo til brødskiva. :spise: 
Hellmanns er den aller beste voksenmajonesen jeg har funnet, for den smaker litt mere. Nydelig er den! 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det blir litt annerledes bare; man tager ei spiseskje nedi og fisker opp rikelig med majo til brødskiva. :spise: 
Hellmanns er den aller beste voksenmajonesen jeg har funnet, for den smaker litt mere. Nydelig er den! 

100% enig! Nam! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns Heinz majones er best, men den er det lenge siden jeg har funnet i butikk. Den var vel i en plasttube. Ellers er Hellmanns på glass også veldig god. Ellers bruker jeg lite majones på brødskiven, det er mest for å lage dressinger/dipper, så da syns jeg mills majones i pose er best å bruke.

Anonymkode: 30b80...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...