Gå til innhold

Er joikakaker rasisitisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såkalte antirasister må jo være noe av de blodfattigste som finnes. Blir som at en med downs syndrom skal sjefe over alle og tvinge alle til å fokusere 24/7 på bløtekake.. lurer på om de gjør det for å slite ut folk. Akkurat som å gå bort til naboen og mase på at han skal bruke dopapir. Det er jo ikke sunt.. 

Anonymkode: 4fb43...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sokkar skrev (På 17.4.2020 den 15.23):

Men hvorfor er det helt feil å sammenligne det? 

Hvorfor er joikakakene verre? Vi får matinspirasjon fra hele verden, men samene skal vi ikke få inspirasjon fra? 

548131-950-100000.jpg

shopping.jpeg

Oiii... Italienere...- SÅ enkle...😏🤣

Anonymkode: 0e24f...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2020 den 18.21):

Ser ut som noe nazi-plakat ja.

image.png.aa555be10970f88f0a667c70df4eb784.png

Anonymkode: 0063b...9c6

Hufffa meg!!!  Det er sikkert og visst at det gjør!!!  Kan noen fjerne bildet? Pleeaaasse.... Blir seriøst krenka!! 🥺🤣🤣

Anonymkode: 0e24f...5d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Jeg tror jeg har spist joikakaker to ganger de siste tjue årene, men så vidt jeg husker er de gode! Tror jamen jeg skal ha det til middag neste uke!

Anonymkode: 9a5d8...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (17 timer siden):

Synes det var en god løsning. Det nye navnet er mer beskrivende for innholdet.

Nei det er det absolutt ikke. Det er under 20% vilt. fåri hadde vært mer korrekt

 

Anonymkode: 514f9...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke opp til oss hvite og priviligerte å bestemme hva minoriteter "får lov" til å reagere på. Det i seg selv er en imperialistisk tankegang.

Anonymkode: 1eed2...8e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er riktig å fjerne logoen og navnet også her, når man allerede har gjort det med Black Boy og Diplom-Is sin eskimonika. 

Anonymkode: ddd16...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (14 timer siden):

Krenke festen lenge leve...

Det er virkelig ingen som blir mer krenka enn hvite mennesker i førtiårene når de får beskjed om å kutte ut ord som er rasistiske eller diskirriminerende.

Anonymkode: 13a32...57e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke opp til oss hvite og priviligerte å bestemme hva minoriteter "får lov" til å reagere på. Det i seg selv er en imperialistisk tankegang.

Anonymkode: 1eed2...8e8

Helt enig med deg. At folk kan bli så krenka over at navn byttes ut til noe mer passelig anno 2021.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er virkelig ingen som blir mer krenka enn hvite mennesker i førtiårene når de får beskjed om å kutte ut ord som er rasistiske eller diskirriminerende.

Anonymkode: 13a32...57e

Ok. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke opp til oss hvite og priviligerte å bestemme hva minoriteter "får lov" til å reagere på. Det i seg selv er en imperialistisk tankegang.

Anonymkode: 1eed2...8e8

Det er ikke opp til noen å bestemme hva andre mennesker har lov til å reagere på, uavhengig av rasetilhørighet eller eventuelle særretter man ellers er gitt på rettslig grunnlag. Akkurat som hvem som helst har lov til å argumentere for endringer av navn og emballasje på matprodukter, har hvem som helst lov til å argumentere mot det.

I forhold til denne debatten gir det ingen mening å framstille hvit og privilegert som en motsats til minoritet. Samer er jo selv hvite og nyter visse privilegier resten av befolkningen ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (20 timer siden):

Det er ikke opp til noen å bestemme hva andre mennesker har lov til å reagere på, uavhengig av rasetilhørighet eller eventuelle særretter man ellers er gitt på rettslig grunnlag. Akkurat som hvem som helst har lov til å argumentere for endringer av navn og emballasje på matprodukter, har hvem som helst lov til å argumentere mot det.

I forhold til denne debatten gir det ingen mening å framstille hvit og privilegert som en motsats til minoritet. Samer er jo selv hvite og nyter visse privilegier resten av befolkningen ikke gjør.

Kan du opplyse om hvilke privilegier samer har? Som same er dette noe som har gått meg hus forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oida skrev (42 minutter siden):

Kan du opplyse om hvilke privilegier samer har? Som same er dette noe som har gått meg hus forbi.

At samer kan gis særrett til reindrift innenfor bestemte områder er et privilegium i ordets rette forstand.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så lenge det ikke er samer i ingrediensene bør det gå fint tenker jeg.

Anonymkode: 10148...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...