AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #61 Skrevet 16. april 2020 Noen som vet når utelivet åpner igjen? Anonymkode: a7bcc...b5b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #62 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi det var nærmest 30 ledige seter rundt meg, så jeg hadde aldeles ingen anelse om at hun kom til å velge plassen ved meg som var langt bort fra dørene. Hun måtte selvfølgelig reise seg slik at jeg kunne bytte plass da jeg satt innerst. Jeg har overhodet ingen interesse av å ha folk nærmere enn 1 meter unna meg. Anonymkode: e25ad...331 Ta med en stor veske og ha i setet ved siden av, for en gangs skyld er det kanskje innafor i hvert fall så lenge det er ledige seter til de eldre. Anonymkode: 23bce...f3d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #63 Skrevet 16. april 2020 Jeg kjenner mer enn en person som har eller har hatt smitten, så jeg gidder så lenge vi må. Ikke eldre mennesker, men yngre. Anonymkode: ec012...da4 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #64 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta med en stor veske og ha i setet ved siden av, for en gangs skyld er det kanskje innafor i hvert fall så lenge det er ledige seter til de eldre. Anonymkode: 23bce...f3d Ingen problem med at folk er nærme meg til vanlig altså og prioriterer alltid seteplass til de eldre og andre generelt, men nå om dagen kan folk beholde 1 meters avstand. 😂Synes det virker som om folk gir mer og mer blaffen. Blir overrasket over de eldre menneskene som flyr rundt som om de immune. Stor veske var ingen dum idé! Likevel synd at man er nødt til å ty til visse tiltak for at folk skal holde seg unna .. Anonymkode: e25ad...331
Zienna Skrevet 16. april 2020 #65 Skrevet 16. april 2020 Må man. så må man innrette seg som best en kan etter det. Er heldig som har familien rundt meg. Det er verre for dem som er alene og som har sine kjære langt unna. Det er nå at data og internett viser sin betydning! 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #66 Skrevet 16. april 2020 Så lenge jeg må!! Har hjemmeskole på dagen og jobber på sykehuset om kvelden. Anonymkode: 28592...889 1
_popcorn_ Skrevet 16. april 2020 #67 Skrevet 16. april 2020 Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og nedsettende innlegg, og svar til det. _popcorn_, mod
GammelKaktus Skrevet 16. april 2020 #68 Skrevet 16. april 2020 Jeg gjør det selvsagt så lenge jeg må. 2
Gjest Raptuza Skrevet 16. april 2020 #69 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg gjør det selvsagt så lenge jeg må. Dette.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #70 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes jeg ser for meg TS ombord på Titanic rett etter at skipet traff isfjellet; "Nei, det her gidder jeg ikke altså" 😂 Takk for dagens latter TS. Du kan trøste deg med at vi i Norge har det desidert BEST nå oppe i alt dette, og om du så bestemte deg for å drite i det og fortsette som før, så er altså nå hele verden snudd på hodet av dette viruset. Anonymkode: dc2ff...d65 Hehe ja dette var dagens. Gidde og gidde. Må man så må man. Vi bor her og slik er det. Det kjipe er at jeg savner kos og klem. Det må jeg nå leve lenge uten. Anonymkode: 160f1...368 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #71 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Jeg gadd ikke lenger når jeg la merke til at regjeringen ikke gadd å følge fagfolkenes råd. Selvfølgelig følger de fagfolkenes råd. Ingen regjering ville brukt flere milliarder enn nødvendig hvis fagfolkene var samstemte i at dette var tøys, særlig når det er et enormt press fra store deler av både næringslivet og befolkningen forøvrig på å åpne opp. "Samstemt" er nøkkelord her. Fagfolk er på ingen måte bare FHI. Anonymkode: c5b7c...5ef 4
tussi84 Skrevet 16. april 2020 #72 Skrevet 16. april 2020 Skjønner godt at noen snart ikke orker mer. Å være isolert fra omverden og sine kjære påvirker psyken enormt. Flere sliter med depresjon fra før, og flere blir det når man omtrent er innelåst i sin egen leilighet. Over tid er ikke tlf kontakt/facebook etc nok. Mennesker trenger fysisk kontakt i ulik grad. Mennesker trenger å bli sett og hørt, og føle at de er en del av noe. Den psykiske helsen er like viktig som den fysiske. Neste år vil vi se at statistikken for selvmord i 2020 økte kraftig iht år 2019. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #73 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig følger de fagfolkenes råd. Ingen regjering ville brukt flere milliarder enn nødvendig hvis fagfolkene var samstemte i at dette var tøys, særlig når det er et enormt press fra store deler av både næringslivet og befolkningen forøvrig på å åpne opp. "Samstemt" er nøkkelord her. Fagfolk er på ingen måte bare FHI. Anonymkode: c5b7c...5ef Jaha, så følger de altså noen fagfolks råd, men ikke andres, som f.eks FHI. Så hvem er da disse noen som gir rådene regjeringen følger og hvorfor legges det mer vekt på deres mening enn på den instansen som tydeligvis har jobben med å formidle informasjon om koronavirus til folket? Anonymkode: dd956...d5d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #74 Skrevet 16. april 2020 Jeg gidder fordi jeg har en besteforelder som er smittet og på sykehus. H*n kan ha smittet mine foreldre, der pappaen min er i risikogruppa (Så noen over her skrev "redde noen gamlinger" - og joda, mange har levd et langt og innholdsrikt liv, men er fremdeles noens ektefeller, foreldre eller besteforeldre som en ikke ønsker å miste...). For meg er det ikke noe alternativ å "ikke gidde" eller "ikke orke". Det er sånn ting er akkurat nå. Samtidig registrerer jeg at folk begynner å bli slepphente. Nå er jeg bare på butikken og jobber hjemme ellers, men på butikken kliner folk seg oppå hverandre, stopper for å skravle med kjentfolk på 20 cm avstand og virker rett og slett som de ikke bryr seg noe særlig. Anonymkode: 9486c...d4e 3
Jegern Puahate Skrevet 16. april 2020 #75 Skrevet 16. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Selv om du har lyst å gå rundt og ta på folk, så ønsker ikke folk å bli tatt på av deg. Anonymkode: 9841c...5a4 Velkommen til Incelvete. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #76 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Jegern Puahate skrev: Velkommen til Incelvete. 😅 Anonymkode: 9841c...5a4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #77 Skrevet 17. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir konsekvenser uansett. Et mer åpent samfunn som Sverige opplever større økonomiske konsekvenser enn oss. I tillegg så har de rundt 90% flere dødsfall enn oss. Det blir ikke som før i Norge uansett hvor mye samfunnet åpner opp. Anonymkode: 9841c...5a4 Det blir konsekvenser fordi alle stenger ned. På sikt vil mange flere dø av tiltakene på verdensbasis. Massehysteri. Anonymkode: e12f0...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #78 Skrevet 17. april 2020 Var ute i dag, og ser positive endringer, flere folk, litt mindre redde folk, god stemning. Det er håp. Vær kritisk, ikke la skremselpropeganda og forsøk på overkontroll styre, nei til smitteapper. Anonymkode: 9a979...9b7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #79 Skrevet 17. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir konsekvenser fordi alle stenger ned. På sikt vil mange flere dø av tiltakene på verdensbasis. Massehysteri. Anonymkode: e12f0...e6a Vi lar de ikke vinne, vi får kjempe rett og slett. Anonymkode: 9a979...9b7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #80 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gidder fordi jeg har en besteforelder som er smittet og på sykehus. H*n kan ha smittet mine foreldre, der pappaen min er i risikogruppa (Så noen over her skrev "redde noen gamlinger" - og joda, mange har levd et langt og innholdsrikt liv, men er fremdeles noens ektefeller, foreldre eller besteforeldre som en ikke ønsker å miste...). For meg er det ikke noe alternativ å "ikke gidde" eller "ikke orke". Det er sånn ting er akkurat nå. Samtidig registrerer jeg at folk begynner å bli slepphente. Nå er jeg bare på butikken og jobber hjemme ellers, men på butikken kliner folk seg oppå hverandre, stopper for å skravle med kjentfolk på 20 cm avstand og virker rett og slett som de ikke bryr seg noe særlig. Anonymkode: 9486c...d4e De eldre har ikke vært prioritert av regjeringen, de har også fratatt det de kaller "svakere grupper" en del rettigheter.. Ringer det en bjelle? de sprer unøvendig frykt, søker makt og kontroll, nå vil de spore oss med smitte app. Anonymkode: 9a979...9b7
Fremhevede innlegg