Gå til innhold

Hvor lenge gidder du dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nok bare å bite det i seg. Så lenge vi ikke har vaksine, og med dagens smitterate så tar det 20 - 30 år før vi er i nærheten av å få gruppeimmunitet.... 

Nedstengningen er en vits. Flere kommer til å dø av tiltakene enn sykdommen. 

Anonymkode: 87090...4c8

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som syns dette er morsomt egentlig? Men det er bare sånn det er! Skulle gjerne vært på kino, på restaurant og på konsert.. men det går jo ikke. Skulle gjerne sittet rundt et bord og drukket kaffe og skravla masse, men det går jo ikke. Har ikke lyst å gå på butikken når det er minst mulig folk for jeg liker å treffe kjentfolk og prate, men DET går jo ikke. Jg liker nærhet og ikke avstand men det hjelper så lite. 

Nei, her må man holde ut, helt ut. Jeg akter ikke å bli smitta eller bringe smitte videre og da lever jeg i selvpålagt portforbud med kun 3 nærkontakter da. Samme hvor deppa det gjør meg. 

Anonymkode: 010e8...7ec

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri vårt tilhenger av dette???

Anonymkode: b67a5...c36

Det har ikke jeg heller vært! Dette er ekstremt belastende for veldig veldig mange. De som er syke og gamle kan vær hjemme, og på eget ansvar gå ut!

Anonymkode: 5ddad...ada

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en "case av" demotivasjon og fortvilelse fordi jeg ikke forstår hvordan jeg skal klare å beskytte meg selv i det arbeidsmiljøet jeg er tvunget til å være i hver eneste dag, som ikke en gang er et samfunnskritisk yrke. Hadde det vært opp til meg hadde vi stengt hele butikken, men det er ikke opp til meg, og jeg kan ikke ha hjemmekontor. Alle syter fordi de må sitter hjemme å kjede seg med lønn. De er i alle fall trygge og kan ha en viss kontroll over situasjonen og egen helse, og jobber man i helsevesenet så vet man i det minste at man gjør en viktig jobb. Jeg går på jobb for å betjene idioter som ikke bryr seg, som drar hjemmefra for å møte venninnene sine i grupper og dra på shopping. Når vi åpner dørene kommer de som et lite 17-mai-tog inn i butikken for å slå ihjel tid og handle unødvendig nips. Herregud så lei jeg er av dem, og av moraliserende folk som deg som tror det er så sabla enkelt å opprettholde restriksjonene i enhver situasjon.

Newsflash: Det er ikke det. Ikke i det hele tatt. Jeg er drittlei.

Anonymkode: 30a45...cf0

Ok, men dette var mye mer nyansert og forståelig. Du burde ha startet med dette. 

Jeg har selv hjemmekontor, men har empati for arbeidssituasjoner som din hvor du faktisk må oppholde deg i folkemengder. Håper arbeidsplassen din sørger for at du holder deg relativt trygg. Dere har krav på det ift arbeidsmiljøloven. Kanskje dere burde bruke masker? Politiet gjør det nå.

Anonymkode: 9841c...5a4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker da på alle smitteverntiltakene som er implementert. Hvor lenge gidder du dette? Vaske hender og hoste i abluen kan jeg nok godta i lang tid, men nedstengt samfunn, reiserestriksjoner, hjemmekontor osv gidder jeg ikke så veldig lenge. Maks til og med sommeren. Fortsetter tiltakene etter det kommer jeg til å gi pokker i så mange av reglene jeg kan, uten at det går ut over meg (bøter og slikt). 

Anonymkode: b3bf4...18c

Jeg tenker at jo flere som tenker som deg, jo strengere og merlangvarigblir tiltakene. så jeg håper du skjerper deg så vi andre også kan få tilbake livene våre! 

(Og å hoste i albuen og vaske hender er da strengt tatt verken nytt eller noe du godtar - det er sånn det ALLTID skal gjøres..)

Anonymkode: b5439...25b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at noen sier at de ikke "gidder mer" under 2. Verdenskrig. Da måtte de bare gidde siden man i grunn kan se, høre og føle bombene. Dette viruset er ikke synlig for det blotte øyet, og da virker det plutselig mindre farlig fordi man ikke kan se det. 

For meg handler det ikke om å gidde eller ikke. Det er ikke et alternativ å ikke "gidde". Dette viruset må vi forholde oss til selv om det er kjipt. Jeg skal fint greie å stå i det ut året, og jeg må holde ut betydelig mye mer enn folk som har hjemmekontor. 

Anonymkode: c9b6e...e45

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder så lenge jeg ser en grunn til å opprettholde restriksjonene. Så langt har jeg godtatt det.

Men jeg bor i et fylke som i løpet av den siste uken har fått påvist kun to nye smittetilfeller. To tilfeller i hele føkkings fylket! Og det er langt fra der jeg bor. Så nå begynner jeg å bli litt irritert. Greit nok at man må holde seg hjemme (og gå arbeidsledig for min del) hvis det florer med smitte av et falig virus der ute. Men nå gjør det jo faktisk ikke det... Jeg håper mediene begynner å stille litt kritiske spørsmål til regjeringens håndtering av dette snart. Jeg mener for mange avgjørelser blir tatt med grunnlag i politikk fremfor fagkunnskap. Det virker som om politikerne er livredde og har tatt på seg skylapper i stedet for å bruke sunn fornuft.

De må i hvert fall se til å få på plass til stedspesifikke restriksjoner. Det er helt LATTERLIG at kommuner uten påvist smitte (100 i Norge!!) også må holde skolene stengt. 

Anonymkode: 65c2a...d1c

• Liker 5
Skrevet

Jeg gadd ikke lenger når jeg la merke til at regjeringen ikke gadd å følge fagfolkenes råd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder så lenge jeg ser en grunn til å opprettholde restriksjonene. Så langt har jeg godtatt det.

Men jeg bor i et fylke som i løpet av den siste uken har fått påvist kun to nye smittetilfeller. To tilfeller i hele føkkings fylket! Og det er langt fra der jeg bor. Så nå begynner jeg å bli litt irritert. Greit nok at man må holde seg hjemme (og gå arbeidsledig for min del) hvis det florer med smitte av et falig virus der ute. Men nå gjør det jo faktisk ikke det... Jeg håper mediene begynner å stille litt kritiske spørsmål til regjeringens håndtering av dette snart. Jeg mener for mange avgjørelser blir tatt med grunnlag i politikk fremfor fagkunnskap. Det virker som om politikerne er livredde og har tatt på seg skylapper i stedet for å bruke sunn fornuft.

De må i hvert fall se til å få på plass til stedspesifikke restriksjoner. Det er helt LATTERLIG at kommuner uten påvist smitte (100 i Norge!!) også må holde skolene stengt. 

Anonymkode: 65c2a...d1c

For det første: Det er STORE mørketall. De fleste jeg kjenner som er syke får ikke testet seg, men får beskjed om å holde seg hjemme til de er symptomfri. Enkelte har så milde symptomer at de beveger seg ute.

For det andre: Skoler åpner nå snart. Samfunnet åpner seg litt etter litt. 

Politikerne veier folkehelse opp mot økonomiske konsekvenser. Det er en vanskelig balansegang, men det er fint å stole på at de rette valgene blir tatt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri vårt tilhenger av dette???

Anonymkode: b67a5...c36

Jeg tror tiltakene er verre enn viruset, på lang sikt er konsekvensene verre. 

Anonymkode: e12f0...e6a

• Liker 5
Skrevet

At folk ikke klarer å innrette seg fører bare til at dette tar enda lengre tid, og dessuten at flere legges i respirator, flere dør. Det er fint å ha på samvittigheten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Frem til nå har jeg kun vært på matbutikker, sammen med noen familiemedlemmer og på jobb.  Er piss lei! Blir nok snart en tur til byen eller på kjøpesentre (Ikke at det er ulovlig) Merker det godt på andre også. De av vennene mine som har vært ekstremt hysteriske i mine øyne, begynner å hinte frem om at vi kanskje skal møtes utendørs for et par pils eller noe. De har isolert seg totalt(Er ikke i noen risikogruppe)  Så merker at folk rundt meg begynner å slippe opp nå,  har endelig  skjønt at Norge ikke blir som Italia.

Anonymkode: 401e8...5e0

• Liker 2
Skrevet

Hadde noen fortalt meg for ca et år siden at den største katastrofen (til nå) i vår/min tid skulle løses med å sitte inne og se på serier og spise godteri, med fri fra både skole og jobb og trene minst mulig.. jeg hadde jubla så høyt. Jeg har det helt fint til nå, og kommer til å klare meg lenge ennå. Frem til vi vet mer om senskader og eventuell manglende imnunitet har jeg masse motivasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror tiltakene er verre enn viruset, på lang sikt er konsekvensene verre. 

Anonymkode: e12f0...e6a

Det blir konsekvenser uansett. Et mer åpent samfunn som Sverige opplever større økonomiske konsekvenser enn oss. I tillegg så har de rundt 90% flere dødsfall enn oss. 

Det blir ikke som før i Norge uansett hvor mye samfunnet åpner opp. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir konsekvenser uansett. Et mer åpent samfunn som Sverige opplever større økonomiske konsekvenser enn oss.

Har du en kilde til dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Har du en kilde til dette?

En måte å sammenligne er krisepakkene som er delt ut til næringslivet. Krisefondet i Norge er på 100 mld mens i Sverige er det på 300 mld

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg "gidder" helt til vi får beskjed om noe annet. Men jeg er vanvittig skuffet over dere som ikke gidder. Dere er skikkelig egoistisk og jeg kjenner jeg ikke liker dere som mennesker.

Anonymkode: 43386...410

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var i mars. Mulig høyere nå: https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/AdMgbz/svensk-krisepakke-paa-300-milliarder-kroner

Sverige har ca dobbelt så stor befolkning som Norge. Norge har ifølge Debatten på NRK i kveld hittil brukt 400 milliarder kroner.

Tilsvarende kostnad for Sverige ville da vært nesten 800 milliarder og i linken din står det bare 300.

Du påstod Sverige opplever større økonomiske konsekvenser enn Norge. Da må jeg spørre enda en gang om kilden til din påstand.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "gidder" helt til vi får beskjed om noe annet. Men jeg er vanvittig skuffet over dere som ikke gidder. Dere er skikkelig egoistisk og jeg kjenner jeg ikke liker dere som mennesker.

Anonymkode: 43386...410

Jeg synes regjeringen er egoististisk som bruker unødvendig mye av min del av statens penger når de ikke følger fagmyndighetenes råd.

• Liker 4
  • Opprett ny...