AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Jeg tenker da på alle smitteverntiltakene som er implementert. Hvor lenge gidder du dette? Vaske hender og hoste i abluen kan jeg nok godta i lang tid, men nedstengt samfunn, reiserestriksjoner, hjemmekontor osv gidder jeg ikke så veldig lenge. Maks til og med sommeren. Fortsetter tiltakene etter det kommer jeg til å gi pokker i så mange av reglene jeg kan, uten at det går ut over meg (bøter og slikt). Anonymkode: b3bf4...18c 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Jeg gidder egentlig ikke nå heller, men det er ikke så mye jeg kan gjøre. Treningssenteret er stengt, jeg kan ikke tvinger meg forbi køen på polet eller apoteket, og jeg kan ikke reise til utlandet hvis jeg blir stoppet på flyplassen når jeg lander. Så hva mener du egentlig meg "ikke gidde"? Snakker vi borgerkrig? For da er jeg kanskje med Anonymkode: 30a45...cf0 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Så lenge som myndighetene sier det er nødvendig. Jeg har ikke all nødvendig informasjon for å kunne vurdere situasjonen selv, dermed velger jeg å stole på at myndighetene som har informasjonen gjør gode vurderinger og tar grep og gir anbefalinger basert på hva som er vårt felles beste. Anonymkode: e4df7...e44 25
Miah Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Dette er jo ikke noe man velger å gidde, det er bare noe man må. Så får man heller prøve å gjøre det beste ut av det. 23
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Godt det ikke bare er opp til deg, da. Du kan slutte å "gidde" så mye du vil, men ingen land vil ta imot deg som reisende, arbeidsplassen din vil nok fortsette med hjemmekontor i lang tid, du vil ikke ha mulighet til å oppsøke store folkemengder uansett hvor mye du vil. Selv om du har lyst å gå rundt og ta på folk, så ønsker ikke folk å bli tatt på av deg. Anonymkode: 9841c...5a4 19
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Jeg bidrar med jeh kan så lenge det er nødvendig. Selvfølgelig! Anonymkode: 78a2e...e83 10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Godt det ikke bare er opp til deg, da. Du kan slutte å "gidde" så mye du vil, men ingen land vil ta imot deg som reisende, arbeidsplassen din vil nok fortsette med hjemmekontor i lang tid, du vil ikke ha mulighet til å oppsøke store folkemengder uansett hvor mye du vil. Selv om du har lyst å gå rundt og ta på folk, så ønsker ikke folk å bli tatt på av deg. Anonymkode: 9841c...5a4 Det er bare her på KG jeg ser folk snakke sånn som dette. Jeg beveger meg i stor folkemengder hver eneste dag. Jobber i varehus. Folk driter en lang marsj i "hold avstand" og "unngå grupper på mer en fem personer", og jeg merker at det fører til at jeg begynner å drite i det selv også, det blir vanskelig å ta tiltakene seriøst. Anonymkode: 30a45...cf0 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Jeg jobber i helsesektoren, og kan bare si at dette "gidder" jeg så lenge det trengs for at færrest mulig skal dø eller lide unødvendig. Dette "gidder" jeg så lenge vi må, for å holde situasjonen overkommelig for helsevesenet så vi ikke alle skal bli utbrente. Dette "gidder" jeg så lenge jeg må, hvis det bidrar til å holde besteforeldrene mine, eller fetteren min med leukemi trygg. Anonymkode: 63a6a...63e 27
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare her på KG jeg ser folk snakke sånn som dette. Jeg beveger meg i stor folkemengder hver eneste dag. Jobber i varehus. Folk driter en lang marsj i "hold avstand" og "unngå grupper på mer en fem personer", og jeg merker at det fører til at jeg begynner å drite i det selv også, det blir vanskelig å ta tiltakene seriøst. Anonymkode: 30a45...cf0 Hvorfor "driter" du i restriksjonene? Anonymkode: 9841c...5a4 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor "driter" du i restriksjonene? Anonymkode: 9841c...5a4 Det skrev jeg i samme setning. Rett før jeg skrev "og jeg merker at det fører til at jeg begynner å drite i det selv også". Du finner det sikkert hvis du leser innlegget en gang til, sakte. Anonymkode: 30a45...cf0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Jeg gidder iallefall så lenge pappa er i live, og er en av dem i risikogruppen jeg ønsker skal overleve. Mest sannsynlig orker jeg lengre enn det også, siden jeg selv vet hvor glad jeg er i pappa, og hvor mye jeg ønsker at han skal overleve. Hvordan skulle jeg klart å leve med meg selv hvis jeg tok fra andre sine kjære, bare fordi jeg ikke "gidder" mer. Toppen av egoisme. Vi lever SAMMEN, i et samfunn, folkens... Da må vi samarbeide. Med mindre du vil flytte til skogen og bli der. Men for all del, gjør gjerne det, da slipper du å opprettholde disse reglene. Husk bare at da må dere også holde dere unna lege, sykehus, butikker, og andre ting vi jobber sammen i samfunnet for å opprettholde. Anonymkode: d6259...e2c 15
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Jeg har levd slik siden 2011. Ikke det at jeg egentlig gidder å leve med så mange restriksjoner, men jeg har ikke noe valg pga. alvorlig, invalidiserende sykdom. Kommer sannsynligvis til å leve slik i ytterligere 40 år. Anonymkode: dc5df...235 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skrev jeg i samme setning. Rett før jeg skrev "og jeg merker at det fører til at jeg begynner å drite i det selv også". Du finner det sikkert hvis du leser innlegget en gang til, sakte. Anonymkode: 30a45...cf0 Ah, så det er en case av "når andre gjør det så kan vel jeg også" Hva med å tenke selv? Anonymkode: 9841c...5a4 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 Synes jeg ser for meg TS ombord på Titanic rett etter at skipet traff isfjellet; "Nei, det her gidder jeg ikke altså" 😂 Takk for dagens latter TS. Du kan trøste deg med at vi i Norge har det desidert BEST nå oppe i alt dette, og om du så bestemte deg for å drite i det og fortsette som før, så er altså nå hele verden snudd på hodet av dette viruset. Anonymkode: dc2ff...d65 19
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ah, så det er en case av "når andre gjør det så kan vel jeg også" Hva med å tenke selv? Anonymkode: 9841c...5a4 Det er en "case av" demotivasjon og fortvilelse fordi jeg ikke forstår hvordan jeg skal klare å beskytte meg selv i det arbeidsmiljøet jeg er tvunget til å være i hver eneste dag, som ikke en gang er et samfunnskritisk yrke. Hadde det vært opp til meg hadde vi stengt hele butikken, men det er ikke opp til meg, og jeg kan ikke ha hjemmekontor. Alle syter fordi de må sitter hjemme å kjede seg med lønn. De er i alle fall trygge og kan ha en viss kontroll over situasjonen og egen helse, og jobber man i helsevesenet så vet man i det minste at man gjør en viktig jobb. Jeg går på jobb for å betjene idioter som ikke bryr seg, som drar hjemmefra for å møte venninnene sine i grupper og dra på shopping. Når vi åpner dørene kommer de som et lite 17-mai-tog inn i butikken for å slå ihjel tid og handle unødvendig nips. Herregud så lei jeg er av dem, og av moraliserende folk som deg som tror det er så sabla enkelt å opprettholde restriksjonene i enhver situasjon. Newsflash: Det er ikke det. Ikke i det hele tatt. Jeg er drittlei. Anonymkode: 30a45...cf0 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker da på alle smitteverntiltakene som er implementert. Hvor lenge gidder du dette? Vaske hender og hoste i abluen kan jeg nok godta i lang tid, men nedstengt samfunn, reiserestriksjoner, hjemmekontor osv gidder jeg ikke så veldig lenge. Maks til og med sommeren. Fortsetter tiltakene etter det kommer jeg til å gi pokker i så mange av reglene jeg kan, uten at det går ut over meg (bøter og slikt). Anonymkode: b3bf4...18c Det kunne vært så mye værre. Tiltakene i Norge er små i forhold til andre steder. Hadde du likt portforbud som det er i feks Spania og Italia? Anonymkode: 30f1d...9cd 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Det kunne vært så mye værre. Tiltakene i Norge er små i forhold til andre steder. Hadde du likt portforbud som det er i feks Spania og Italia? Anonymkode: 30f1d...9cd Hadde elsket det! Anonymkode: 30a45...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 Begynner å bli lei. Aldri vært tilhenger av dette, og nå er det snart nok. Til sommeren gidder jeg ihvertfall ikke mer. Anonymkode: e12f0...e6a 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Begynner å bli lei. Aldri vært tilhenger av dette, og nå er det snart nok. Til sommeren gidder jeg ihvertfall ikke mer. Anonymkode: e12f0...e6a Aldri vårt tilhenger av dette??? Anonymkode: b67a5...c36
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 Så lenge vi må «gidder» jeg det. Anonymkode: b2e79...30c 5
Anbefalte innlegg