AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Jeg har søkt historie bachelor på disse to skolene. Begge stedene virker bra. Det på USN er nettstudier som virker veldig positivt da jeg har funnet en veldig god leilighet til bra pris på andre siden av fjorden, så vil jo selvfølgelig helst beholde den. UiO frister også. Kunne jeg fått lese noen erfaringer med disse studiene? Hvordan er campus, oppgaver, forelesninger, osv? Om du har tatt nettstudiet, hvordan gikk det? Anonymkode: 070d6...213
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har søkt historie bachelor på disse to skolene. Begge stedene virker bra. Det på USN er nettstudier som virker veldig positivt da jeg har funnet en veldig god leilighet til bra pris på andre siden av fjorden, så vil jo selvfølgelig helst beholde den. UiO frister også. Kunne jeg fått lese noen erfaringer med disse studiene? Hvordan er campus, oppgaver, forelesninger, osv? Om du har tatt nettstudiet, hvordan gikk det? Anonymkode: 070d6...213 UiO har kjempeflotte professorer. Alle sammen jeg hadde var fantastiske. Opplegget og fagene var det stor variasjon på og du har mye å velge på. Undervisningen har forelesninger Og seminarer men få krav til oppmøte på seminarene og forelesningene er frie. Men det er jo fantastisk å snakke og diskutere pensum med andre studenter så jeg gikk på så mye som mulig (jobbet 100% ved siden av). Du har som regel en mindre innlevering eller aktivitet å levere per fag for å kunne melde deg til eksamen. Hjemmeeksamen brukes flittig, ellers skoleeksamen. Noe av det beste med UiO er fagmiljøet og den kompetansen som finnes der. Hadde definitivt satt UiO øverst på lista til tross for at jeg ikke vet noe om USN. Anonymkode: 10385...d1e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har som regel en mindre innlevering eller aktivitet å levere per fag for å kunne melde deg til eksamen Hva menes med aktivitet? Finnes det noen mulighet for å ha muntlige prøver fremfor skriftlige innleveringer? Jeg har en nevø som veldig gjerne kunne tenke seg å studere historie i Oslo, men som sliter veldig med skriving. Anonymkode: 35ab8...95c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva menes med aktivitet? Finnes det noen mulighet for å ha muntlige prøver fremfor skriftlige innleveringer? Jeg har en nevø som veldig gjerne kunne tenke seg å studere historie i Oslo, men som sliter veldig med skriving. Anonymkode: 35ab8...95c Mente med aktivitet mest muntlig fremføring. Hadde det i et par fag. Sikkert mulig med tilrettelegging. Var ikke borte i det selv men hadde et par medstudenter med dysleksi (på bachelor og masternivå) og de fikk tilrettelegging. Hadde tatt kontakt med universitetet og spurt mer nøyaktig hva som tilbys med tanke på din nevøs vanskeligheter. Anonymkode: 10385...d1e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Mente med aktivitet mest muntlig fremføring. Hadde det i et par fag. Sikkert mulig med tilrettelegging. Var ikke borte i det selv men hadde et par medstudenter med dysleksi (på bachelor og masternivå) og de fikk tilrettelegging. Hadde tatt kontakt med universitetet og spurt mer nøyaktig hva som tilbys med tanke på din nevøs vanskeligheter. Anonymkode: 10385...d1e Takk for svar. Har ikke tenkt på at det kanskje er mulig å få individuell tilrettelegging, har tenkt at det er likt for alle. Men jeg skal snakke med nevøen min og be ham kontakte UiO. Takk skal du ha. Anonymkode: 35ab8...95c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå