Gå til innhold

smitteapp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Smitteapp som forteller at jeg er i nærheten av en som er smittet? atte? er ikke dem som vet dem er smittet som av korona fått automatisk karantene, og holder seg i karantene til dem er frisk?

Og er alle dem som er smittet forpliktet til å laste ned smitteappen?

Er det bare jeg som ser at det er noe som skurrer her? hva egentlig er vitsen? 

Anonymkode: 8e5f4...49f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man vet ikke alltid at man er syk før litt senere 

Anonymkode: f29af...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Når de er bekreftet smittet så vil kontaktene han har hatt tilbake i tid få beskjed.

Anonymkode: 1816b...a74

AnonymBruker
Skrevet

Godt poeng. Jeg har 4 stykker blant venner og familie som har vært syke i ukesvis med symptomer som mest sannsynlig er Corona. Kun den ene har testet positivt fordi han ble så dårlig at han måtte legges inn. De 3 andre tok også kontakt med helsevesen, men fikk ikke testet seg da de alle er unge, ikke i risikogrupper og ikke har kritiske symptomer. Dermed er de ikke registrert som smittede. 

De er likevel så dårlige at de ikke har kapasitet til å bevege seg ute, så dermed ingen smitterisiko per nå, men om de skulle bevegd seg ute så har de "lov" til det når de ikke har testet positivt. 

Det er store mørketall, i hvert fall her i Oslo. Jeg oppfører meg som om alle er potensielle smittebærere når jeg er ute. Holder avstand og vurderer å bruke munnbind. 

Anonymkode: a530f...a02

AnonymBruker
Skrevet

De fleste blir jo ikke testet. Selv med helt tydelige symptomer. Kanskje appen burde kunne hatt mulighet til å registrere symptomer. 

Anonymkode: b2fdb...51a

• Liker 1
  • Opprett ny...