AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Og ønsker bare svar fra dere som er friske og ikke er i risiko gruppen. Selv er jeg veldig usikker... Anonymkode: 72565...123
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Selvfølgelig, hans opplæring er ikke et ansvar jeg er utdannet til eller har anledning til å ta meg av. Anonymkode: 5f1f9...de8 14
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Ja definitivt! Anonymkode: dc45b...ca4 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Det frister på ingen måte. Jeg vet jeg er bedre i stand til å lære ham det meste, enn det skolen er. Seksåringer burde vært i barnehagen heller enn på skolen, så jeg er uansett ikke bekymret for det faglige. Det som gjør meg usikker, er at denne situasjonen kommer til å vare en stund. Det er sannsynligvis ikke bedre om en måned eller i september. Og hjemmeskole vil ikke funke på sikt. Men jeg vurderer å se an smittespredningen og videre forskning et par uker før jeg eventuelt sender ham dit. Kan jo ikke holde ham hjemme i to år, og i alle fall ikke hvis alle vennene går på skolen. Går han ikke på skolen, er det jo heller ikke trygt å møte dem. Men dette føles på ingen måte bra!!! Anonymkode: 16713...266 3
Anonymburker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Hvorfor stoler dere ikke på myndighetenes anbefalinger? Dere lar frykten styre, fremfor fornuften og å høre på de som har peiling. Dessuten blir barn skadelidende av dette. De trenger å komme tilbake til en normal hverdag, leke, treffe vennene sine igjen osv. Med all respekt, så har dere ikke samme utgangspunkt til å formidle og lære bort fagstoff som en lærer. Med mindre dere er lærere selv. Det er så enkelt som at om man har friske barn og selv er utenfor risikogruppene, så sender man barna på skolen, for barnas eget beste. 17
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Expandable86 skrev: Hvorfor stoler dere ikke på myndighetenes anbefalinger? Dere lar frykten styre, fremfor fornuften og å høre på de som har peiling. Dessuten blir barn skadelidende av dette. De trenger å komme tilbake til en normal hverdag, leke, treffe vennene sine igjen osv. Med all respekt, så har dere ikke samme utgangspunkt til å formidle og lære bort fagstoff som en lærer. Med mindre dere er lærere selv. Det er så enkelt som at om man har friske barn og selv er utenfor risikogruppene, så sender man barna på skolen, for barnas eget beste. Myndighetene innrømmer jo daglig at de ikke vet nok om viruset. FHI sluttet jeg å høre på da de sa det kom til å være hundre smittede til påske. Det var innlysende at det var veldig feil allerede da de sa det. I Danmark sier de at barn smitter andre i like stor grad som voksne, i Norge sier de at de ikke gjør det. WHO sier at vi ikke skal åpne opp, Norge velger å gjøre det. Det er ikke for gitt at det er norske myndigheter som har rett. Og selv om jeg har kompetansen i orden, innrømmer jeg glatt at det ikke krever mye for å være en bedre lærer en til en for en seksåring, enn når man underviser den samme seksåringen i et rom med nesten tretti andre. Det er for mange barn i norske klasserom, men det er en annen diskusjon. Sosialt er det en annen sak, men den delen kan man dekke på andre måter. Anonymkode: 16713...266 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 Så lenge jeg har hjemmekontor og jeg kan undervise gutten hjemme så kommer jeg ikke til å sende han på skolen nå. Bor i en bydel med mye smitte, og det er rett og slett ikke verdt det. Syns at folk føler behov for å angripe oss som velger å holde barna hjemme. Pass på dere selv, og vær glad for at enkelte holder barna hjemme så mer avstand i klasserommet. Anonymkode: 59e2d...565 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Ja. Bor et sted med veldig få smittede, 5 stk. Hun har kun et søsken på 3 mnd. Hun trenger å være sosial og sammen med vennene sine Anonymkode: 212fe...f45 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Ja. Jeg tror både på statistikk og eksperter tolking av den. Anonymkode: e4bea...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, hans opplæring er ikke et ansvar jeg er utdannet til eller har anledning til å ta meg av. Anonymkode: 5f1f9...de8 Dette. Pluss at jeg har krav på forsvarlig arbeidsmiljø. Anonymkode: 33557...a26 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 Han skal på skolen og gleder seg stort. Jeg stoler på at helsemyndighetene har tatt et rett valg. Sønnen min har astma, men jeg sender allikevel. Det blir sagt at barn stort sett får lite sykdom, selv med underliggende sykdom, så da stoler jeg på det. Hans behov for sosial omgang og opplæring er viktig, og jeg anser risikoen som liten. Norge har et lite sykdomsbilde, og dette er verdens beste land å bli syk i. Anonymkode: e1c85...805 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 Ja, det anser jeg som en selvfølge, av alle grunnene nevnt over. Jeg er ikke smittevernsekspert og stoler på at de som vet hva de snakker om, tar de rette beslutninger. Anonymkode: 6a821...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 Ja. Fikk beskjed om at skolen tar i bruk arealene til 5-7 trinn, og deler ungene inn i grupper på 5. Anonymkode: b66c6...b16
Bayley Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 Absolutt! Nå stengte ikke skoler og barnehager for å beskytte barna våre, men for å hinder en generell stor smittespredning i samfunnet - da skolene er ett av de stedene der flest samles sammen hver dag. Jeg tror det hadde blitt fryktelig slitsom å være en samfunnsborger om jeg hele tiden skulle tvile myndighetenes anbefaling. Jeg har stolt på dem til nå, fulgt barnevaksinasjonsprogrammet, hørt på råd fra legen ved annen sykdom, og jeg ser ikke hvorfor jeg ikke skulle stolt på helsemyndighetene i dette tilfellet. Nå det er sagt; man skal selvfølgelig tenke seg også - det er sunt i alle tilfeller. Men jeg vil være med på dugnaden for landet vårt (og jorden vår) og litt av det består i å være med på en åpning av samfunnet - for å se hvordan det går. Hvis det ikke går så stoler jeg på at det blir stengt ned igjen. Jeg syns det er skumlere å tenke på konsekvensene av langvarig nedstengning, og hva det eventuelt vil gjøre med det samfunnet som mine barn om ikke lenge skal ta en del av. Mye kan bli forandret og mange goder vi tar som en selvfølge kan bli borte - om vi ikke klarer å komme oss gjennom dette sammen. 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #16 Skrevet 17. april 2020 Alternativt blir jo å hjemmeskolere barnet, så spørs det jo om det er attraktivt. For tviler på at lærere har kapasitet til både vanlig undervisning og hjemmeundervisning. Anonymkode: 8b01a...028 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #17 Skrevet 17. april 2020 Ja, selvsagt. Ingen er i risikogruppen i husstanden, så da ser jeg ingen grunn til å la være. Anonymkode: 67352...764
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #18 Skrevet 17. april 2020 Så klart. Jeg er helsepersonell og må på jobb. Han har vært ca 1 dag på skolen hele tiden. Han har litt sosiale utfordringer, og trenger å være med andre barn. Anonymkode: 233e0...9d2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #19 Skrevet 17. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge jeg har hjemmekontor og jeg kan undervise gutten hjemme så kommer jeg ikke til å sende han på skolen nå. Bor i en bydel med mye smitte, og det er rett og slett ikke verdt det. Syns at folk føler behov for å angripe oss som velger å holde barna hjemme. Pass på dere selv, og vær glad for at enkelte holder barna hjemme så mer avstand i klasserommet. Anonymkode: 59e2d...565 Tipper dine kolleger er veldig glad for at du både jobber med dem og som lærer for ditt barn. Helt sikkert veldig produktiv. Anonymkode: 880c3...34a 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #20 Skrevet 17. april 2020 Selvsagt skal jeg det. Både 1 klassingen og 3 kalssingen skal på skolen neste mandag. Vi bor i Oslo i en bydel med mye smitte. Jeg håper ikke det er for mange hysterikere rundt omkring her. Jeg baserer beslutningene mine på fakta fremfor følelser. Anonymkode: 30802...518 1
Anbefalte innlegg