AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Jeg har alltid vært en person med høy arbeidsmoral, og har siden jeg var tidlig i ungdomsårene hatt en deltidsjobb. Nå er jeg i begynnelsen av 20 årene og studerer på heldig. Jeg har bestandig hatt deltidsjobb ved siden av skole, men det siste halvåret har jeg rett og slett ikke klart med det på grunn av en stor operasjon og krevende studier. Jeg har vært ansatt som tilkallingsvikar i dette tidsrommet men ikke jobbet noe. Nå har et nært familiemedlem blitt syk, jeg vurderer derfor å avlyse sommerjobbing for å være sammen med dette familiemedlemmet. Samboer sier at dersom jeg gjør dette vil perioden uten jobb føre til et stort hull i CVen og at jeg kommer til å slite med å finne meg ny jobb senere. Stemmer dette? Er det mulig å få et «hull» i CVen fordi man ikke jobber hele studietiden? Hilsen forvirret🥴 Anonymkode: 59bc7...039
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Heltid* skulle det stå Anonymkode: 59bc7...039
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Tror ikke det har noe å bety, bare å begrunne det Anonymkode: 5cc3d...99c 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Kommer kanskje an på hva du studerer, men i de aller fleste tilfeller så er det forventet at en heltidsstudent studerer på heltid. Ekstra deltids-/sommerjobb kan være en bonus, men jeg har aldri hørt om en arbeidsgiver som betrakter manglende arbeid på si' som «hull i CV-en». Anonymkode: 4a273...72c 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Dette er ikke noe problem. I det lange løp vil dette ikke ha noe å si. Anonymkode: aa52d...eee
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer kanskje an på hva du studerer, men i de aller fleste tilfeller så er det forventet at en heltidsstudent studerer på heltid. Ekstra deltids-/sommerjobb kan være en bonus, men jeg har aldri hørt om en arbeidsgiver som betrakter manglende arbeid på si' som «hull i CV-en». Anonymkode: 4a273...72c Så godt å høre! Jeg har hatt sommerjobb så lenge jeg kan huske, det ble bare litt vanskelig dette halvåret. TS Anonymkode: 59bc7...039
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Det har ingenting å si. Dersom du skulle fått spørsmål om det (som jeg tviler sterkt på at vil skje) kan du jo bare forklare som du gjør det. Anonymkode: 63e67...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Det har ingenting å si. Dersom du skulle fått spørsmål om det (som jeg tviler sterkt på at vil skje) kan du jo bare forklare som du gjør det. Anonymkode: 63e67...1bf Som du gjør her* Anonymkode: 63e67...1bf
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 Jeg hadde ikke jobb under studiene mine, og har aldri fått spørsmål om det heller. Det er vel strengt tatt ikke hull i cv’en om studiene dine står oppført der. Har vært på flere intervjuer etter studiene, men ingen har pekt på mitt «hull» i arbeidserfaring. Anonymkode: 6edb7...049 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Det er ikke hull, du er i aktivitet. Aldri blitt spurt om dette på jobb intervju. Anonymkode: 045ab...f09
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Hull er hvis man verken er i jobb eller på skole, altså ikke i aktivitet. Jeg studerer på heltid, og har mer enn nok med det. Anonymkode: d9ce0...485 1
Knirke Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 Det er en myte at arbeidsgivere ser etter "hull" i CV'en, dessuten er ikke fulltidsstudier å regne som hull. Jeg har fjernet alle deltidsjobbene fra min CV da de bare skaper unødig støy. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå