AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Jeg har få venner på Facebook. Har ikke lagt til en sjel, det er de som har sendt meg venneforespørsel, så en viss sammenheng der. Når jeg har bursdag blir dette ganske synlig. Ingen av de to jeg har mest kontakt med privat utenom familien har gratulert meg på Facebook. Ene sendte mld på messenger og gratulerte, andre ringte meg nettopp uten å gratulere. Søs sendte også mld på messenger, så sånn sett kan man si at det mangler noen gratulasjoner. I tillegg en jeg har kjent i drøyt femten år som sendte mld på messenger. Alle disse kommer til å få mld på messenger når de etter hvert har bursdag, men det spiller neppe noen rolle for dem om de får 108 eller 107 gratulasjoner på Facebook. Litt "viktigere" når man har få venner og få gratulasjoner på Facebook. Stusser også over at flere som har gratulert meg de siste årene ikke har skrevet/sendt noe. Kanskje det kommer senere i kveld, kanskje ikke. Såpass lett for meg å holde oversikt over gratulasjonene at jeg pleier å ta en rask titt på de jeg fikk da jeg hadde bursdag for å se om en som har bursdag skal gratuleres. De som ikke har gratulert meg driter i gratulasjoner og/eller driter i meg, og da trenger jeg ikke å gratulere. Et lite mindretall har kanskje ikke sett at jeg har bursdag i dag. Jeg vet at mange mener at en mld på messenger er bedre og mer personlig enn å gratulere åpent på Facebook, men med få gratulasjoner åpent på Facebook tar jeg gjerne de få jeg får. Mest for å ikke fremstå som en venneløs taper. Vi snakker om under 20 i skrivende stund. Anonymkode: d0ef9...727 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Kunne ikke brydd meg mindre om det. Det er de som tar kontakt med deg personlig som er verdt å ta til seg. Jeg har mange bekjente på facebook, jeg hører kun fra de når jeg har bursdag og de får et varsel sånn at de skriver «gratulerer med dagen» av vane, noen skriver til og med bare «grattis», den kom rett fra hjertet liksom 🙄 Anonymkode: 46e1c...d49 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Jeg sender på messenger/SMS til de jeg bryr meg mest om og har kontakt med IRL, fordi jeg anser det som mer personlig. Skriver jeg på veggen din, så er det fordi jeg ikke har snakket med deg på evigheter og at det derfor ville føltes merkelig med en personlig melding. Dessuten hater jeg at «hele verden» kan lese det jeg skriver hvis det skal være litt mer personlig, så jeg ville nok heller latt være å skrive noe hvis det MÅTTE være på facebookveggen. Angående at det er et mindretall som ikke har sett det, kan det godt gjelde ganske mange. Jeg får ingen varsler om at folk har bursdag lenger, uten at jeg har gjort noe spesielt for det. Anonymkode: ac049...173 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Hadde kanskje fem gratulasjoner på Facebook forrige bursdag. Folk ringer eller sender melding i min vennekrets. Anonymkode: eb51f...5d5 2
Xertio Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Forstår at det kan føles vondt viss man har få som gratulerer "synlig" , men sett pris på at folk gratulerer deg personlig selv om ikke andre kan se det. Det er jo mer personlig Gratulere med dagen! 3
Bunuel Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 Her er det bare å lage en støttegruppe for alle som føler de får for lite gratulasjoner på fb så fort som mulig. Sånn kan vi ikke ha det i dette landet. Man kan tross alt risikere å ende opp som ufør om dette er noe som gjentar seg over flere år. 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Har du få venner på Facebook framstår det som om du ikkje er så opptatt av Facebook. Meldinger er uansett ansett som meir personlig. Anonymkode: 19573...b99 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Jeg tror Facebook har for mye makt i livet ditt, uavhengig av hvor mange gratulasjoner du får. Facebook er kun et sosialt medium hvor det er veldig begrenset hvor mye faktisk «sosialt» som foregår. En kommentar her og et likerklikk der er på et ganske infantilt nivå når det gjelder kommunikasjon. Folk ser at noen har bursdag fordi de får et varsel om det, og så følger de bare mekanisk opp det varselet. De fleste har ikke hundrevis av mennesker som bryr seg om når de er født. Ta deg en lang pause fra Facebook og ta vare på de ordentlige vennene dine. Anonymkode: 7dd91...ac5 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde kanskje fem gratulasjoner på Facebook forrige bursdag. Folk ringer eller sender melding i min vennekrets. Anonymkode: eb51f...5d5 Ikke i min vennekrets. Folk får drøssevis av gratulasjoner, jeg ender nok på maks 20. Anonymkode: d0ef9...727
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Det er ikke noe med innstillingene dine da? Jeg har Ihvertfall opplevd at hos noen kan man kun sende melding og ikke skrive på veggen. Anonymkode: 2be71...b1d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Gjør det pga personlighetens del. Det er mer personlig å sende mld enn å skrive på veggen. Anonymkode: 914de...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 Kommer det opp på facebook for andre at du har bursdag? Uansett, hvis du lever livet etter respons på facebook, synes jeg synd på deg! Ognå hevne deg på andre fordi de ikke skrev på face så alle kunne se det... nei, det blir for dumt/umodent for meg! Samme som mår folk tror de ikke er sammen med kjæresten før han/hun publiserer det på face 🙈. Eller at eksen er opphengt i deg fordi han/hun ikke har tenkt på statusen på face oppi kjærlighetssorgen. Anonymkode: 244b4...083 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 Jeg skjønner deg. Jeg har ikke vært i helt samme situasjon siden jeg har en del som gratulerer meg, men jeg kjente faktisk sist bursdag at det var litt skuffende da noen av mine nære bare skrev en melding. Jeg synes det er veldig hyggelig når folk deler bilder og skriver fine ting om meg offentlig. Kanskje gjør det meg rar, kanskje har sosiale media mye makt over meg, men uansett så kan jeg si det var noen jeg kjente på. Og det er lov til å være skuffa. Men som de fleste andre sier så er det nok fordi det er mer personlig. Det er godt ment fra de som sender deg melding. Kanskje liker de best å få melding selv og tenker at det gjelder alle. Du kan velge å si noe om det til dem om det så de vet det til neste gang, men ofte så kan det føles rart når andre instruerer andre i hvordan gratulasjoner skal foregå. Uansett. Gratulerer med dagen! Anonymkode: 51e25...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 Jeg sender heller melding enn å skrive på veggen til en person på facebook. En sms er mer personlig. Hater veggen på fb og har min egen stengt for innlegg. Skriver å lite som overhodet mulig på facebook. Anonymkode: c70df...de0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg sender heller melding enn å skrive på veggen til en person på facebook. En sms er mer personlig. Hater veggen på fb og har min egen stengt for innlegg. Skriver å lite som overhodet mulig på facebook. Anonymkode: c70df...de0 Legger til at min bursdag IKKE er synlig for andre. Anonymkode: c70df...de0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 Jeg sender alltid privat melding. På Facebook er bare teit.. og det er bare folk du ikke har snakket med på flere år som gratulerer der fordi de vil ha tilbake. Slutt å vær så opptatt av hvordan du framstår på sosiale medier. Anonymkode: 8de3a...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner deg. Jeg har ikke vært i helt samme situasjon siden jeg har en del som gratulerer meg, men jeg kjente faktisk sist bursdag at det var litt skuffende da noen av mine nære bare skrev en melding. Jeg synes det er veldig hyggelig når folk deler bilder og skriver fine ting om meg offentlig. Kanskje gjør det meg rar, kanskje har sosiale media mye makt over meg, men uansett så kan jeg si det var noen jeg kjente på. Og det er lov til å være skuffa. Men som de fleste andre sier så er det nok fordi det er mer personlig. Det er godt ment fra de som sender deg melding. Kanskje liker de best å få melding selv og tenker at det gjelder alle. Du kan velge å si noe om det til dem om det så de vet det til neste gang, men ofte så kan det føles rart når andre instruerer andre i hvordan gratulasjoner skal foregå. Uansett. Gratulerer med dagen! Anonymkode: 51e25...5b0 Det får deg kun til å høres oppmerksomhetssyk ut. Det er ikke normalt å be folk gratulere andre med dagen offentlig, slik at alle kan se hvor populær man er 🙈 Blir flau bare av tanken på å gjøre noe slikt. I tillegg har jeg såpass selvtillitt at jeg ikke tror at alle andre sitter og følger med på hvor mange likes jeg får, eller gratulasjoner...... Jeg følger hvertfall ikke med på andre! Tenker de som følger med på slikt, er slike som TS, som dreier livet sitt og usikkerheten sin mot SoMe, og tror det gir svaret. Synd Anonymkode: 244b4...083 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 Setter mer pris på å få personlig mld istedenfor på siden min på Facebook. Har vært lik deg i mange år TS. Føler at med mld så er det mer personlig og at det viser at du bryr deg om den personen Føler på mange måter at det er ikke så personlig på veggen som på mld. Kanskje jeg er rar på slikt. Anonymkode: 7b636...51f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 Jeg synes privat melding er koseligere selv, så jeg kunne godt sendt privat melding. Hadde ikke tenkt på eller sjekket hvor mange mld du hadde fått på Facebook, så tror svært få får med seg antall gratulasjoner der annet enn bursdagsbarnet. Anonymkode: 6bfa0...25b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå