AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Jeg er på jakt etter nytt og spenende tilbehør til grillmaten, og forsåvidt selve grillmaten også. Griller alltid det samme, med samme tilbehør. Det er jo godt, men jeg er helt sikker på at det finnes mye jeg har gått glipp av! Legg gjerne ved oppskrifter. Anonymkode: 78600...4e3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 ..og hva er det du griller hver gang? letter å komme med tips om noe nytt og spennende om du sier hva du griller nå? Anonymkode: 81543...f65 1
Tvist Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Verdens beste grilldessert: snitt en banan på langs og legg sjokoladebiter inni. La skallet være på, og vikle aluminiumsfolie rundt. La de ligge på grillen til bananen er litt myk. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Griller: laks, bakt (søt)potet, svinefilet, kyllingspyd m/ grønnsaker som løk, sopp og paprika, gode pølser fra slakteren og grønnsaker som maiskolber, rødløk, tomater og hvitløk. Jeg marinerer gjerne med en god marinade eller krydrer godt. Tilbehør: hjemmelagd potetsalat, foccacia, ailoi, olivenolje, salat og syltet rødløk Anonymkode: cb6d6...806
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 (endret) Spareribbs, sommerkoteletter, laks, grillribbe, biff, kylling, hamburger, pølser... Tilbehør, baktpotet, ris, pasta, pomfri, stektepoteter.... og diverse salater/grønnsaker. Endret 17. april 2020 av AthenaRavenLuna
SoWhat? Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 Saftige burgere er det beste jeg får av grillmat, og jeg spiser sjelden burgere ellers. Tilbehør er dressing og gjerne bacon og mye grønn salat. Og vannmelon hører til. Og gjerne ananas i salaten. Jeg er ikke så glad i grillmat, men dette er godt. Og jeg tar gjerne grillpølser med lomper og sennep og ketchup pluss rå løk. Thats it 🙂
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 Griller ulike kjøttstykker,spareribs,burgere og pølser. Tilbehør druesalat,grillspyd med paprika,løk,sopp og fersk ananas. Potetsalat,grønn salat, pomfri og bakt potet. Anonymkode: 95ddd...5ac
Illumi Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 Jeg er veldig glad i salat til grillmat, og denne er min favoritt for tiden: Grønn salat: Grønn paprika Vårløk Agurk Valgfri type salat (Jeg liker spinat, feld- og isbergsalat best) God olivenolje + limesaft og pepper Smuldret fetaost Ristede pinjekjerner eller ristede kikerter
Ullvott Skrevet 18. april 2020 #10 Skrevet 18. april 2020 Tzatziki er godt tilbehør til mye av den maten man kan lage på grillen.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maiskrem🤤 Anonymkode: 9de58...260 Oppskrift?🤗 Anonymkode: 64082...ad1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 TILBEHØR Maisstuing Mangosalat (mango, chilli, vårløk) Avokadopure, evt. tilsatt urter som timian eller rosmarin og sitronskall Hjemmelaget potetsalat som ikke er kremet. Kutt varme poteter i biter, ha i vårløk, finkuttet reddik og litt balsamico over Grønnsaksspyd: paprika, minimais, purre (litt tykke ringer så ikke de blir svidd), løkbåter, sikori-salat, sopp Grillet bruschetta. F.eks med tomatsalsa eller hvitløk Agurksalat til laks SAUSER/DRESSINGER Tsatziki Sennepsaus til fisk Rømme til laks/annen fisk Kryddersmør. Finnes mange gode, ferdige. F.eks ramsløkssmør. Ellers kan man lage selv. Blande smør med f.eks presset hvitløk eller blande i grillkrydder eller annet du ønsker. Sjysaus. Bland i restene av stekefettet dersom det drypper litt av kjøttet. Salsa Ellers trengs ikke alltid saus/dressing om kjøttet er marinert. Forsøk å marinere med hoisinsaus - det er godt. Eller la fisk ligge i sitronskall/sitronsaft, hakket hvitløk og urter. KJØTT/FISK Liker best å marinere/krydre kjøtt/fisk selv. Pleier å bruke ren grillribbe, flintstek, biff, laks, hvit fisk, store reker, gode krydrete pølser, hamburgere, scampi, koteletter. Et tips hvis du skal ha gjester og synes det er dyrt med grillmat, er å lage grillspyd med kjøtt og masse grønnsaker. Kjøttet er ofte dyrest. Ha en god salat til, diverse dressinger og annet tilbehør. Foliepakker med fisk og grønnsaker er også godt. Anonymkode: 63874...752
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå