AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Hår: Normalt, ikke farget lenger. Syntes nesten det var enklere å finne noe før, da jeg gjerne kunne bruke sjampo for frusete hår, for farget hår, extra strength osv. Nå trenger jeg egentlig ingenting kjenner jeg! Det eneste problemet er at det blir lett fett, men slik at har det alltid vært. Ansikt: Har fet t-sone og tørre kinn. Ser at jeg er litt tørr rundt øynene også og begynner å få fine linjer. Er 25 år. Tips til øyekrem og fuktighetskrem til ansiktet? Bruker gel-fuktighetskrem for ekstra fukt i t-sonen, vanlig krem i kinnene. Ønsker også tips til solkrem til ansiktet med 50 SPF (brenner lett) som ikke er så tykk og hvit. Føler det legger seg som et belegg i ansiktet og gir mye urenheter. Anonymkode: 36e2b...602
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Lurer også på det med solkremen! Anonymkode: d7d9d...920
Blingblingtahei Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Hm, altså da kan du jo igrunn kjøpe hva slags sjampo du vil 😊 hadde ikke håret mitt hatt litt forskjellige behov hadde jeg testet ut sjampobar fra lush 😊 Jeg er blitt ganske glad i cosrx og bruker et par produkter derfra. https://www.skinsecret.no/produkter/solfaktor/cosrx-aloe-soothing-sun-cream-spf50-pa/ den er veldig god, tetter ikke mine porer, gjør meg ikke blank eller hvit og klør ikke på huden, samtidig som den gir fuktighet. Bruker tia'm no sebum på dagtid over niacinamide + sink fra the ordinary, da blir huden matt og glatt pluss fuktet. Har ofte bb eller cc cream fra erborian over. På kvelden bruker jeg noen ganger i uka bha blackhead power liquid også cosrx overnight rice mask over for ekstra fuktighet. Føler ikke jeg har behov for øyekrem.. Har hatt flere men syntes ikke det gjør noe fra eller til. Er jeg tørr rundt øynene bruker jeg bare a krem 😜 har brukt en del syrer, men det har gjort huden min mer sensitiv og tørr, og i stedet for å hindre rynker har de heller dukket opp..
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Blingblingtahei skrev: Hm, altså da kan du jo igrunn kjøpe hva slags sjampo du vil 😊 hadde ikke håret mitt hatt litt forskjellige behov hadde jeg testet ut sjampobar fra lush 😊 Jeg er blitt ganske glad i cosrx og bruker et par produkter derfra. https://www.skinsecret.no/produkter/solfaktor/cosrx-aloe-soothing-sun-cream-spf50-pa/ den er veldig god, tetter ikke mine porer, gjør meg ikke blank eller hvit og klør ikke på huden, samtidig som den gir fuktighet. Bruker tia'm no sebum på dagtid over niacinamide + sink fra the ordinary, da blir huden matt og glatt pluss fuktet. Har ofte bb eller cc cream fra erborian over. På kvelden bruker jeg noen ganger i uka bha blackhead power liquid også cosrx overnight rice mask over for ekstra fuktighet. Føler ikke jeg har behov for øyekrem.. Har hatt flere men syntes ikke det gjør noe fra eller til. Er jeg tørr rundt øynene bruker jeg bare a krem 😜 har brukt en del syrer, men det har gjort huden min mer sensitiv og tørr, og i stedet for å hindre rynker har de heller dukket opp.. Jeg har forsøkt meg på Lush sjampobar før, og opplevde at det fungerte godt en periode før det la seg som et lag i håret, som ble raskt fett og trått. Var helt grusomt å få ut til slutt. Den solkremen skal jeg sjekke ut! Den virket fin Jeg bruker ikke så mye produkter. Bare fuktighetskrem og solkrem. Bruker kjemisk peeling ca en gang i uka/litt sjeldnere. Ønsker ikke det heller. Har ganske fete øyelokk, så tror ikke jeg skal smøre på acreme der. Jeg har gått på isotretinoin flere ganger, så huden min er litt rar. Sensitiv, tørr og fet på en gang. Anonymkode: 36e2b...602
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Blingblingtahei skrev: Hm, altså da kan du jo igrunn kjøpe hva slags sjampo du vil 😊 hadde ikke håret mitt hatt litt forskjellige behov hadde jeg testet ut sjampobar fra lush 😊 Jeg er blitt ganske glad i cosrx og bruker et par produkter derfra. https://www.skinsecret.no/produkter/solfaktor/cosrx-aloe-soothing-sun-cream-spf50-pa/ den er veldig god, tetter ikke mine porer, gjør meg ikke blank eller hvit og klør ikke på huden, samtidig som den gir fuktighet. Bruker tia'm no sebum på dagtid over niacinamide + sink fra the ordinary, da blir huden matt og glatt pluss fuktet. Har ofte bb eller cc cream fra erborian over. På kvelden bruker jeg noen ganger i uka bha blackhead power liquid også cosrx overnight rice mask over for ekstra fuktighet. Føler ikke jeg har behov for øyekrem.. Har hatt flere men syntes ikke det gjør noe fra eller til. Er jeg tørr rundt øynene bruker jeg bare a krem 😜 har brukt en del syrer, men det har gjort huden min mer sensitiv og tørr, og i stedet for å hindre rynker har de heller dukket opp.. Hva slags syrer brukte du? Anonymkode: d7d9d...920
Roci Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 På 16.4.2020 den 18.30, AnonymBruker skrev: Hår: Normalt, ikke farget lenger. Syntes nesten det var enklere å finne noe før, da jeg gjerne kunne bruke sjampo for frusete hår, for farget hår, extra strength osv. Nå trenger jeg egentlig ingenting kjenner jeg! Det eneste problemet er at det blir lett fett, men slik at har det alltid vært. Ansikt: Har fet t-sone og tørre kinn. Ser at jeg er litt tørr rundt øynene også og begynner å få fine linjer. Er 25 år. Tips til øyekrem og fuktighetskrem til ansiktet? Bruker gel-fuktighetskrem for ekstra fukt i t-sonen, vanlig krem i kinnene. Ønsker også tips til solkrem til ansiktet med 50 SPF (brenner lett) som ikke er så tykk og hvit. Føler det legger seg som et belegg i ansiktet og gir mye urenheter. Anonymkode: 36e2b...602 Hvilke produkter bruker du pr i dag? Har du urenheter i t-sonen eller kun fet hud?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 9 timer siden, Roci skrev: Hvilke produkter bruker du pr i dag? Har du urenheter i t-sonen eller kun fet hud? Hår: akkurat nå bruker jeg denne sjampoen. Har litt sår hodebunn på vinteren, kjøpte den i november. Bruker en tilfeldig balsam fra butikken. Hud: Vasker huden med denne, bruker denne i t-sonen og denne i kinnene. Har et hyaluronserum jeg bruker i blant. Føler bare produktene legger seg som et lag utenpå huden jeg kan skrape av med neglen. Bare fet hud, lite urenheter. Anonymkode: 36e2b...602
Roci Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 På 18.4.2020 den 19.57, AnonymBruker skrev: Hår: akkurat nå bruker jeg denne sjampoen. Har litt sår hodebunn på vinteren, kjøpte den i november. Bruker en tilfeldig balsam fra butikken. Hud: Vasker huden med denne, bruker denne i t-sonen og denne i kinnene. Har et hyaluronserum jeg bruker i blant. Føler bare produktene legger seg som et lag utenpå huden jeg kan skrape av med neglen. Bare fet hud, lite urenheter. Anonymkode: 36e2b...602 Hårpleie kan jeg ikke hjelpe deg med, men det er det helt sikkert noen flinke folk her inne som kan🤨 Når det gjelder hudpleieprodukter dine, så ser jeg at den gel'en fra Biotherm har listet alcohol denat som tredje ingrediens, noe som betyr at produktet inneholder mye av denne ingrediensen. Denaturert alkohol - som det heter på norsk - har en svært uttørkende effekt på huden og kan gjøre at huden øker talgproduksjonen for å kompensere for dette, dvs at huden blir fetere. Decubal krem er en ganske fet krem, som har gode fuktighetsbevarende ingredienser, men lite fuktighetsgivende ingredienser. Dvs.at den danner et beskyttende lag på huden, men den gir ikke særlig fukt. Hvis du føler at hyaluronserumet ditt ikke funker, så kan du prøve å legge det på fuktet hud, det kan gjøre stor forskjell. Det som er viktig å være klar over når det gjelder hyaluronsyre, er at den trekker til seg fuktighet fra omgivelsene og på den måten "binder" vann til huden. Dersom du oppholder deg i svært tørr luft, kan hyaluronsyremolekylene hente vann fra huden i stedet for. Dersom man har tørr eller fuktfattig hud, er det derfor viktig å "forsegle" med en litt fetere krem over hyaluronserumet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå