lillesky Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 Hvilket rom i huset/leiligheten din liker du best? Hvilket rom er du mest fornøyd med? Og fortell hvordan du har det der (møbler, farger etc.). Mitt favorittrom må være kjøkkenet (selv det ofte er rotete). Det var malt mørkegrønt da vi flyttet inn. Vi malte alle vegger og skap og skuffer babyblå, og det ser veldig pent og idyllisk ut! Men nå er jeg selvsagt litt lei av den blå fargen... Ville heller hatt en mer nøytral farge. Lys beigebrun kanskje.
momo Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Tror det må bli stua. På veggene er det gammeldags panel som er malt benhvit, på gulvene har vi laminat, men det er veldig spesielt, har aldri sett den typen før. Alle synes det er utrolig fint gulv. Også har vi helt nye sofa, en stilig svart hjørnesofa. Og til har vi eplegrønne store puter og skal kjøpe teppe i samme farge og litt stæsj til i samme farge. Ellers er det noe furumøbler som jeg er lei, men vi kvitter oss med det når vi flytter. Ellers er jeg veldig glad i kjøkkenet vårt og, det er hvit profilert innredning og en stor hvit hjørnepeis, veggene var rosa, er nå mørk blå, samme farge som er på trekket på spisetuestolene, som er på kjøkkenet, da kjøkkenet er ganske stort.
Gjest Hulderjenta Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Kjøkkenet! Nyoppusset og stilig! Og så liker jeg soverommet. Avslappende atmosfære, fine svale farger... Skulle ønske jeg kunne svart stuen, m,en den er så overmøblert, selv om den er koselig - men kan ikke kvalifisere som desiderte favorittrom.
Gjest bankboksen Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Soverommet!! Lyst rent og enkelt.. Med en stooor seng og med puter og herlig sengetøy.. Og de søte nye nattbordene våre.. Og epletreet som du ser i vinduet.. Mmmm
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #7 Skrevet 21. juni 2005 Det er nok kjøkkenet mitt jeg er mest fornøyd med - og det er det som er kostet på mest også, så! Cremefarget profilert kjøkkeninnredning med hjørneløsning for komfyren, lysmalte "juksepanel"-vegger, lyse laminatfliser på gulvet og kirsebærfarget benkeplate og spisebord/stoler. Lys og trivelig rom syns jeg sjøl. Liker forsåvidt alle rommene, men penstua er jeg "minst" komfortabel med, men det har noe med at jeg føler at den ikke er ferdig å gjøre, samt at noen av møblene er gammelt arvegods som jeg ikke har noe forhold til. Dagligstua er ålreit, og den dagen jeg får et nytt salongbord og kanskje et teppe, så blir nok den også et av mine favroittrom!
Cr@sh Skrevet 21. juni 2005 #8 Skrevet 21. juni 2005 Oj... Det var egentlig litt vanskelig... Vi har pusset opp alle soverommene i annen etg - og det har blitt skikkelig bra... Lyst og trivelig. Men det er vel kanskje stua som er favoritten... fordi det er der jeg bruker mest tid. Har champagnefarget tapet, lyse karmer og dører. En beige-brun sofa (2+3) og et digert spisebord med plass til 10 i mørk brunt. Samme farge på en trippel-reol som står inntil veggen + en TV-benk. Bruker ellers mørke rammer + at vi har et stoooort bilde over sofaen som går i litt blått etc.... så denne fargen tar jeg igjen i lys, duker, puter, etc... Er blitt veldig fint
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2005 #9 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er veldig glad i kjøkkenet, som er det rommet vi brukte mest tid og penger på da vi kjøpte leiligheten. Vi har kjøkkeninnredning i bjørk, gråmalte vegger med et skjær av rosa, og lysegrå fliser fra Villeroy&Boch. Godt med skapplass og benkplass er også veldig fint. Spesielt godt liker jeg det når mannen har ryddet så det er helt strøkent
Gjest Spacegirl Skrevet 21. juni 2005 #10 Skrevet 21. juni 2005 Det må nok bli stua, for det er der jeg oppholder meg mest . Jeg har offwhite tapet på veggene og parkett på golvet. Det er nok ganske synlig at jeg bor alene, for stua er møblert mer etter hvilke ting jeg er glad i og vil ha framme, enn etter hva som passer sammen. Men det har blitt koselig syns nå jeg . På veggen har jeg et stort arabisk veggteppe + masse fotografier jeg har tatt selv. Pappa er snekker og har lagt masse bokhyller til de rundt 1000 bøkene mine. Han har også laget hylleseksjon der jeg har stereoanlegg, dvd'er og cd'ene. Midt på golvet står det et klatrestativ til katten. Sofaen er en liten 2-seter fra loppemarked og så har jeg et stort data-hjørne som er der jeg tilbringer mest tid. Og her stortrives jeg
sixx Skrevet 21. juni 2005 #11 Skrevet 21. juni 2005 stua er møblert mer etter hvilke ting jeg er glad i og vil ha framme' date=' enn etter hva som passer sammen.[/quote']Alltid koselig med hjem som er preget av eieren.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2005 #12 Skrevet 21. juni 2005 Vi har det siste halve året totalrenovert leiligheten vår, så jeg synes selvsagt vi har den fineste leiligheten i hele verden Mest fornøyd er jeg nok med kjøkkenet og badet. Vi har dette kjøkkenet og denne kjøkkenviften (den er så fiiiin. :hjerter2: Den svarte på første siden) Veggene har fått en stripete tapet i en varm og fin farge, benkeplaten er mørk grå og flisene over benkeplaten er litt melert i grått/beige. Badet har grå granittfliser på gulvet (30x30cm) og relativt store, helt hvite og blanke veggfliser. På veggene er det også to vertikale striper i mosaikk (samme flis som på gulvet, bare i miniutgave). Den ene er plassert rett bak blandebatteriet (er like bredt også) og den andre er ca 1/3 av bredden og er på motstående vegg. Siden gulvflisene er knust granitt som så er presset sammen og polert er hver flis unik. Det gir en veldig fin og spennende effekt. Vi har slike dusjvegger og ellers ganske enkle, hvite baderomsmøbler. Synes det er kjekt, for da kan jeg enkelt variere med farge på håndklær og andre ting. Åhh..er så glad i leiligheten min jeg. Synes vi har fått det så fint!
sixx Skrevet 21. juni 2005 #13 Skrevet 21. juni 2005 Åhh..er så glad i leiligheten min jeg. Synes vi har fått det så fint! Er så koselig å lese/høre når folk er fornøyd. Stort sett er det klagene som kommer til uttrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå