Gå til innhold

Venner og kjærester - liker samme typen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har havnet i en helt jævli situasjon. Må anonymisere litt...

Venninnen min har lenge kjent en skikkelig fin type, som jeg også ble introdusert for. Vi er gode venner og har mye kontakt.
Min venninne er i et forhold, og ønsker å prøve seg med vår kompis når hun (en dag) går ut av forholdet.

Jeg støttet og støtter henne hele veien, og hun har sagt hun tror hun har følelser for denne kompisen vår.

Han og jeg har fått mer og mer kontakt og jeg er så betatt at det snart gjør vondt.
Jeg tør ikke si noe, for jeg er redd for å skuffe eller såre henne. Og vil ikke at hun skal føle at jeg prøver å «stjele» han. Jeg føler på en måte hun har dibs? 😂 fordi de likte hverandre først.
Han har dog gått litt lei, hun får ikke ut fingeren (gjør det slutt) og nå har jeg ikke turt å spørre verken av dem hva de tenker.

Jeg blir ikke «kvitt» han ettersom vi er gode venner og snakker sammen hver eneste dag.
Jeg tør ikke sjekke ut om han i det hele tatt er betatt tilbake, dog jeg får et lite inntrykk av det...

Tror jeg bare trenger en KG-bekreftelse på at dette er no-go for meg, fordi hoes over bros? Sant? 

Anonymkode: b9c04...b47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hun er i et forhold nå, men vil ha han? 

Anonymkode: 888d1...02e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hun er i et forhold nå, men vil ha han? 

Hm, ja. Eller «se om det er noe der», med han. Og dette snakket hun jo om til meg en stund før jeg ble betatt av han. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør selvsagt prøve deg på han nå! Når din venninne ikke har fått ut fingeren og slått opp med sin kjæreste, er kompisen deres fritt vilt. Hun har absolutt ingen førsterett på han bare fordi hun har sagt dette til deg! Husk at du ikke behøver å si noe til henne før du eventuelt er kjæreste med ham. 

Lykke til! 

Anonymkode: f798e...20f

• Liker 4
Gjest Bohrman
Skrevet

Satan, så narsissistiske dere begge er. Det har liksom ikke falt dere inn å ofre en tanke til han fyren som står igjen som den store taperen her?

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, ja. Eller «se om det er noe der», med han. Og dette snakket hun jo om til meg en stund før jeg ble betatt av han. 

Veldig, veldig rart.

Kan tenkes du mister henne som venn fordi du vil ha han selv, men hun har jo absolutt ingen rett på han. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør selvsagt prøve deg på han nå! Når din venninne ikke har fått ut fingeren og slått opp med sin kjæreste, er kompisen deres fritt vilt. Hun har absolutt ingen førsterett på han bare fordi hun har sagt dette til deg! Husk at du ikke behøver å si noe til henne før du eventuelt er kjæreste med ham. 

Lykke til! 

Anonymkode: f798e...20f

Ja jo, i krig og kjærlighet er alt lov.
Men jeg vil jo ikke miste henne som venninne, jeg vet hva jeg har i vennskapet med henne, men ikke om han og jeg i det hele tatt er kompatible.

Snakket med han i dag, og han sier ønsker om å vente på henne begynner å dabbe ut, og har sett en del ting som uroer han (vedr. de to som par).
Men jeg har ikke lyst å snatche han uten å si noe til henne... 

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2020 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Tror jeg bare trenger en KG-bekreftelse på at dette er no-go for meg, fordi hoes over bros? Sant? 

Uttrykket du leter etter er "sisters before misters" (den kvinnelige versjonen av "bros before hoes"), med mindre du mener venninna di er en hore :ler:

Når det er sagt, så syns jeg utrolig synd o typen til venninna di! Stakkars... :(

og nei, hun kan da for pokker ikke ha dibs på en kompis mens hun er i et forhold, herregud for en egoist... 

jeg hadde snakket med han, og hørt om det er noe der... deretter hadde jeg snakket med venninna di, at hun ikke får fingeren ut fordi hun vil ha et bein i hver leir, det er da ikke din feil.. 

Anonymkode: 490fa...e5d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...