Gå til innhold

Er det innafor å jogge ute nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor langt må jeg holde meg unna folk? Fremdeles to meter, eller mer? Tror ikke det vil være mulig med mer der jeg jogger uten å gå ut i veien, men har hørt noe om at man bør holde seg lenger unna når man jogger eller sykler... er selvsagt frisk, men man vet jo aldri 😆

Anonymkode: 65df3...010

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jogg i vei

Anonymkode: 9cae9...189

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jogger nesten daglig. Noen ganger blir det en halvmeter mellom folk i stedet for to. Men det er pga alle de som går tre og tre sammen som jeg ikke kommer forbi uten å nesten være borti. 

Anonymkode: 783d2...951

• Liker 10
Gjest NixonFan
Skrevet

Ja, det er innafor. Viktig å holde seg i form 😊

Skrevet

Joggere som passerer litt tett er ikke krise, men det går an å sakke farten litt og snu seg litt bort idet man passerer, heller enn å øke farten så jeg ikke rekker å gå til siden selv, se rett på meg og holde munnen åpen mens du puster og peser og småspytter rett på meg (ja, dette har skjedd flere ganger de siste ukene). Bare du tenker deg litt om er jogging bare sunt og ålreit :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Snowbrigade skrev:

Joggere som passerer litt tett er ikke krise, men det går an å sakke farten litt og snu seg litt bort idet man passerer, heller enn å øke farten så jeg ikke rekker å gå til siden selv, se rett på meg og holde munnen åpen mens du puster og peser og småspytter rett på meg (ja, dette har skjedd flere ganger de siste ukene). Bare du tenker deg litt om er jogging bare sunt og ålreit :)

Ufordragelige folk du har blitt utsatt for. Jeg prøver å snu meg bort i det jeg passerer andre. Men skulle ønske at du som går tur alltid holdt deg til siden, spesielt på smale veier. Da vil joggere kunne passere deg uten problemer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal jogge ganske langsomt om du oppholder deg nærme i over 15 min.🙊

Anonymkode: 36258...435

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal jogge ganske langsomt om du oppholder deg nærme i over 15 min.🙊

Anonymkode: 36258...435

😂😂

Jogg i vei TS. 👍

• Liker 1
Skrevet

Har det ikke vært innafor å jogge? Jeg har jogget omtrent hver dag siden treningssentrene stengte. Selvsagt tatt hensyn og jogget inn til siden når jeg har møtt folk, stoppet opp bak folk til de har rukket å gå inn til siden osv. Selv er jeg helt frisk og har ikke møtt andre enn samboeren siden 12 mars. Synes forsåvidt det virker som folk er lei, her jeg bor er folk er mer og mer nærgående igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og familien min ble passert av en jogger nylig, som ropte sint Hold avstand! Idet hun kom på oss bakfra og løp forbi. Jeg ble helt sjokkert, og barna likeså.

Bare du ikke oppfører deg som en egoist og krever at alle skal skvette til siden når du jogger forbi. Men selv jogger i en liten bue rundt de du møter på din vei :)

Anonymkode: f384b...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Bare pass på å holde god avstand, for når man jogger, må avstanden være mye mer enn bare to meter:

Fra https://www.tv2.no/a/11368808:

I mangel på andre aktiviteter er det mange av oss som i disse dager har pusset støvet av joggeskoene. Men skal vi tro en gruppe nederlandske forskere kan dette øke risikoen for å bli smittet av viruset.

Det kommer frem i en studie fra Eindhoven teknologiske universitet og KU Leuven i Belgia.

– Hvis noen puster ut, hoster eller nyser mens de går, løper eller sykler, blir de fleste mikrodroplene medtatt i kjølevannet eller slippstrømmen bak løperen eller syklisten. Den andre personen som som kommer bak beveger seg deretter gjennom denne skyen av dråper med smitte, sier Bert Blocken, professor i aerodynamikk ved KU Leuven og Eindhoven University of Technology ifølge The Guardian.

Forskeren har lagt ut to videoer på sin egen Twitter-profil som illustrerer funnene.

Basert på funnene til Blocken og de andre forskerne sier de at risikoen for smitte øker dersom man jogger bak noen andre. Det beste er dermed å jogge ved siden av, eller holde minst fire eller fem meter avstand til personen foran seg.

Anonymkode: acf9b...890

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke bli så opphengt i at du MÅ holde på farten, så du trenger deg forbi folk på trange plasser der det ikke er mulig å gå til siden. Har opplevd det er par ganger, der jeg fint kunne gått to meter til siden hvis joggeren bare hadde hatt tid til å stoppe opp i 10 sekunder.

Anonymkode: ea5fd...43c

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor langt må jeg holde meg unna folk? Fremdeles to meter, eller mer? Tror ikke det vil være mulig med mer der jeg jogger uten å gå ut i veien, men har hørt noe om at man bør holde seg lenger unna når man jogger eller sykler... er selvsagt frisk, men man vet jo aldri 😆

Anonymkode: 65df3...010

Når har det ikke vært innafor å dra på joggetur....?

Skrevet

Ingen problem med jogging så lenge man tar hensyn. 

Man trenger kanskje ikke jogge der det er masse folk - men jeg tror vel også gående har litt å gå på når det gjelder å ta hensyn ,  ikke gå for mange i bredden feks. 

Man bør vel ha respekt for at folk er engstelige og man vet ikke 100% sikkert hvordan smitte brer seg - trenger ikke å hoste og harke og spytte uten at man er på en vei for seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Løypa jeg jogger treffer jeg kanskje to mennesker. Unngår de typiske løypene der jeg vet det ferdes mye folk. Ikke fordi jeg er redd for å bli smittet. Men kjipt å være kanskje en smittebærer og omgås for mye folk.

Anonymkode: fc4f7...fcd

Skrevet
På 16.4.2020 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Ufordragelige folk du har blitt utsatt for. Jeg prøver å snu meg bort i det jeg passerer andre. Men skulle ønske at du som går tur alltid holdt deg til siden, spesielt på smale veier. Da vil joggere kunne passere deg uten problemer.

Såklart gjør jeg det, men jeg har hund, og når det ikke er andre i nærheten får han jo gå med 1-2 m lengde på båndet og snuse fritt, men tar han alltid inn uten problemer og går til siden. Så joggere passerer meg jo uten problemer (selv om jeg må stresse litt når de dukker opp så brått), men når jeg holder meg mot grøftekanten, og de selv absolutt må jogge midt på stien/fortauet, (slik at jeg ikke rekker gå ut i veien når de kommer brått på), så blir det jo maks 0.5-1 m avstand, og det holder jo ikke. Er snakk om smale asfalterte stier eller fortau dette i et lite trafikkert nabolag nært marka, ikke brede turstier. 

AnonymBruker
Skrevet
På 17.4.2020 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Jeg og familien min ble passert av en jogger nylig, som ropte sint Hold avstand! Idet hun kom på oss bakfra og løp forbi. Jeg ble helt sjokkert, og barna likeså.

Bare du ikke oppfører deg som en egoist og krever at alle skal skvette til siden når du jogger forbi. Men selv jogger i en liten bue rundt de du møter på din vei :)

Anonymkode: f384b...6c0

Tipper joggeren har en helt annen versjon. Ungene løp sikkert løst rundt omkring.

Anonymkode: 7c28a...be3

• Liker 5
  • Opprett ny...