Gå til innhold

Den nye Harry Potter-boken..

Anbefalte innlegg

Gjest Formosiss
Skrevet

..er det 16. Juni eller 16. Juli den skulle komme? Jeg har forhåndsbestilt den, men husker ikke hvilken dato det var.

Videoannonse
Annonse
Gjest milo minderbinder, ikke i
Skrevet

juli

Gjest gjest1
Skrevet

Juli ja..

Er så usikker på om jeg skal bestille den fra amazon, er kjempebillig.. Men klarer jeg å vente noen dager tro.

Skrevet

Hvorfor kave med forhåndsbestilling?

Løp ut i lunsjen samme dag. Du får tak i den.

Gjest gjest1
Skrevet

Er på ferie 16. Og burde bestille en hel haug med skolebøker fra amazon allikevel.

Gleder meg til å lese boken :)

Gjest Formosiss
Skrevet

Fordi jeg fikk tak i boken for 200 kr. mindre enn den vil koste i butikken.

Skrevet

16. juli er en lørdag, da stikker jeg ikke "ut i lunsjen" i alle fall, basert på at, vel.. jeg jobber ikke lørdager. Og de dagne jeg jobber har jeg ikke tid til å løpe på bokhandler sammen med tusenvis av andre for å skaffe bok, greit at den kommer i posten. Også har jeg også ferie, og vet ikke hvor jeg er den dagen. Også er det rimligere enn å kjøpe den. Derfor har jeg forhåndsbestilt den.

Gjest Virvel
Skrevet

Er det noen som vet om bibliotekene får den inn omtrent samtidig? Og om hvor tidlig det går an å sette seg på venteliste der? Jeg kunne naturligvis bare kjøpe boken jeg også, men det er nå engang slik at jeg har alle de andre på norsk (fikk de tre første i gave, så da ble det sånn), og da må jeg jo nesten ha de andre på norsk også... Men ikke snakk om at jeg venter helt til jul med å lese den!

Skrevet

Når det er snakk om ei såpass populær bok som den nye Harry Potter-boka, vil eg nok tru at biblioteka ønskjer å ha eit så bra tilbod til brukarane sine som mogleg. Kor tidleg du kan setje deg på venteliste bør du nesten høyre med ditt eige bibliotek, det er vel litt forskjellig praksis ute og går.

Eg gler meg sånn til boka! :-)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg kan rett og slett ikke huske om jeg forhåndsbestilte den et eller annet sted for kjempelenge siden, så jeg tror jeg må vente noen dager og se om den dukker opp i postkassen før jeg løper ut og kjøper. Pinlig...

Skrevet

Venteliste på biblioteker vil nok variere med praksis ja.

Jeg husker da jeg gikk på vgs leste jeg sånne "kioskromaner" som kom i øretn nummer i serien, som bibl. hjemme tok inn. Diss var kjempe populære og det ble fort 15 personer på venteliste... Det var ikke mulig å registrere seg på venteliste fr de faktisk HADDE boka og registrert den i sin database. JEG fikk alltid låne først, for jeg visste hvilken dag de fikk den (Det sto jo i forrige bok når neste kom ut, de fikk den en dag eller to etterpå) og gikk dit i langfri den dagen de fikk den inn (og tilbake neste dag om de ikke hadde fått den), søkte opp at den fantes i databasen deres, og ba om den i kassa. De første gangene dobbeltsjekka de alltid i hylla, men der var den aldri, jeg begynte etterhvert å opplyse om at "den er ikke i hylla, dere har nettopp fått den, den er oppe" (der de tydeligis klargjorde bøker, festet på sånne srekkodelapper og sånn) også hentet de dem, og jeg fikk låne det første av de tre eksemplarene. Når jeg leverte den tilbake et par dager senere var det gjerne 13 stykker på venteliste...

Spør ditt lokale bibl. du.

Gjest Formosiss
Skrevet

15 personer på venteliste? Hoho.

Jeg stod på venteliste på Deichmanske for Da Vinci-koden på norsk og engelsk. Var nr. 250 på norsk og 758 på engelsk. Da ga jeg opp og kjøpte den i stedet.

Skrevet

Ja, 250 er langt mer enn 15, men 15 stykker på venteliste på 3 eksemplarer på en dag (selvsagt flere etter ei uke, men da hadde jeg forlangst levert min tilbake. Nummer fire fikk tilbud om min bok etter et par dager (nummer en to og tre fikk de tre bøkene, jeg var alltid nummer en) ) syntes jeg var nok til å sørge for å være først hver måned :)

Men med 250 på liste, da hadde jeg også kjøpt den ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...