Gå til innhold

Går du med munnbind, eller vil du gjøre det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dekker du til åndedrettet før du tar offentlig transport, eller beveger deg i sentrum? 

Anonymkode: 92e2b...551

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dekker du til åndedrettet før du tar offentlig transport, eller beveger deg i sentrum? 

Nei, følger de faglige rådene.

• Liker 2
Skrevet

Gjør ikke det, men tar ikke offentlig transport og beveger meg sjeldent i sentrum. Men er på butikken i blandt da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja i butikken så går jeg med 3m aura 9332+gen3

Anonymkode: 3bead...8e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kommer ikke til å gjøre det med mindre det blir som i Litauen, at du får saftige bøter om du ikke bruker munnbinn ute.

Anonymkode: f255c...9c1

• Liker 5
Skrevet

Nei. Tar ikke offentlig transport.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men skal sy meg noen i stoff i tilfelle det blir påbudt. Vi er ikke så tett på hverandre her jeg bor, i alle fall ikke der jeg ferdes. 

Anonymkode: 12614...773

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er verre å få corona enn og føle at "folk ser på meg fordi jeg går med maske"

Anonymkode: 6bcaf...577

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, men skal sy meg noen i stoff i tilfelle det blir påbudt. Vi er ikke så tett på hverandre her jeg bor, i alle fall ikke der jeg ferdes. 

Anonymkode: 12614...773

Samme her, skal sy meg noen til å bruke utenfor hjemmet mitt, selv på korte turer til butikken.

Anonymkode: 9f015...0ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aner ikke hvor man får tak i det. Ellers kunne jeg godt ha gjort det, spesielt dersom vi blir oppfordret til det.

Anonymkode: 4a7ee...e82

• Liker 2
Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg bruker hjemmesydd munnbind når jeg er hos et eldre familiemedlem, men kommer ikke til å bruke det i offentligheten med mindre det blir anbefalt fra norske helsemyndigheter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke, og kommer ikke til å gjøre det med mindre det blir påbudt.

Anonymkode: 8205c...ab6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er falsk trygghet.

Anonymkode: 04151...60a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da må man ha minst et munnbind pr dag så lenge dette varer.  Jeg har ikke 100+ munnbind liggende å slenge. 

Anonymkode: e1491...982

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du ikke utfra at munnbind anvendes for å unngå smitte ved fremsettelsen av dette resonnementet? Munnbind har jo aldri vært ment som beskyttelse mot smitte, men beskyttelse fra smitte. Dersom flest mulig gikk med munnbind ville det likevel resultere i det samme - mindre smitte! 

Dersom alle gikk med munnbind av hensyn til andre ville resultatet blitt det samme som om formålet var beskyttelse av seg selv. Med andre ord koker spørsmålet om munnbind ned til omsorg for andre. Dersom alle bryr seg om hverandre blir vi i sum tryggere alle sammen. 

Synes dessverre dette elementet i forbindelse med munnbind altfor ofte forsvinner fra diskusjonene.

• Liker 13
Gjest Ringreven
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er en av de som tror på alt som står i media ja. 

Gjest Ringreven
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, aner ikke hvor man får tak i det. Ellers kunne jeg godt ha gjort det, spesielt dersom vi blir oppfordret til det.

Anonymkode: 4a7ee...e82

Google hva er det?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ringreven skrev:

Du er en av de som tror på alt som står i media ja. 

Hæ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tar kollektiv til og fra jobb (jobber sykehus) hver dag. 

Anonymkode: 3e450...c96

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, da må man ha minst et munnbind pr dag så lenge dette varer.  Jeg har ikke 100+ munnbind liggende å slenge. 

Anonymkode: e1491...982

Holder med 3-7 stk i bomull og lin tekstil som du vasker ved behov på 90 grader. Evt også har en lomme du kan bruke et stykke ull inni. Det er et firma i Bergen som skal sy slike av ull.

Anonymkode: 9f015...0ad

• Liker 4
  • Opprett ny...