Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en bachelor i psykologi, som vil dele hvilke jobbmuligheter man har etter endt studie? Hva kan man bygge på etter en bachelor i psykologi? Er det dårlig med jobbmuligheter med bachelor i psykologi? 

Anonymkode: 8ab4f...448

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan eventuelt bli lektor og det er det.

Anonymkode: 6ec5d...3f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og flere av mine medstudenter har valgt å bygge på med en master i logopedi. 

Anonymkode: b6ba1...491

Skrevet

Hva med å ta det etter it, økonomi eller andre ting som sikrer jobb? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart ferdig og angrer på at jeg ikke valgte noe mer fornuftig mtp jobb kun etter bachelor.  Det er mange fine mastergrader man kan bygge på, da. Med kun bachelorgrad hører jeg mange ender opp som miljøarbeider/terapeut. Studiet er spennende, så tenker du å gå for en master kan du glede deg.

Anonymkode: cab18...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Selv etter master er det dårlig med jobbmuligheter. Ville valgt noe annet. 

Anonymkode: 2850b...353

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2020 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Jeg og flere av mine medstudenter har valgt å bygge på med en master i logopedi. 

Er det stort behov for logopeder? 

Anonymkode: e1a31...408

AnonymBruker
Skrevet

Miljøterapeut. Ellers kjenner jeg et par stykker som jobber som konsulenter i barnevernet og en som jobber i bemanningsbyrå som rekrutterer.

Anonymkode: 7d397...bb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det stort behov for logopeder? 

Anonymkode: e1a31...408

Ja, men dessverre få stillinger. Kan jobbe privat da. 

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2020 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan eventuelt bli lektor og det er det.

Anonymkode: 6ec5d...3f1

Nei, da må du ha en master. Og PPU.
En bachelor i psykologi alene vil det være svært vanskelig å få jobb med. Du må nok ta master. 

Anonymkode: 189b6...a53

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2020 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Går det an? Må man ikke ha lingvistikk bachelor for det da? Og ikke psykologi??

Anonymkode: 973a7...bb1

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm ja. Du kan ta bachelor i både psykologi, pedagogikk og barnehagelærer - og være kvalifisert til master i logopedi.

Anonymkode: 33815...b66

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Miljøterapeut. Ellers kjenner jeg et par stykker som jobber som konsulenter i barnevernet og en som jobber i bemanningsbyrå som rekrutterer.

Anonymkode: 7d397...bb9

Nettopp, ganske unyttig utdannelse. Interessant å lese, men jeg ville ikke tatt den opp igjen. Ser på psykologi og sosionom som "bortkasta" studier.

Anonymkode: add2c...a99

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, ganske unyttig utdannelse. Interessant å lese, men jeg ville ikke tatt den opp igjen. Ser på psykologi og sosionom som "bortkasta" studier.

Hvorfor er det unyttig? 

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller tatt sykepleien og bygget på med videreutdanning i psykiatri.

Anonymkode: 6e3f2...910

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha ulike bakgrunner, men man må ha en viss mengde med pedagogikk. De fleste logopeder har en bachelor i pedagogikk eller er tidligere utdannet lærere. 

AnonymBruker
Skrevet

Spennende studie - men uansett hvilken bachelor man tar i dag bør man belage seg på også å ta master. Jeg har hatt mange spennende jobber med psykologi bachelor som grunnlag, men har en master også. Psykologi er relevant å ha med seg i de fleste yrker. Har vært innom Bl a internasjonal humanitær organisasjon, etterretning, og HR.

Anonymkode: 39872...f1d

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende studie - men uansett hvilken bachelor man tar i dag bør man belage seg på også å ta master. Jeg har hatt mange spennende jobber med psykologi bachelor som grunnlag, men har en master også. Psykologi er relevant å ha med seg i de fleste yrker. Har vært innom Bl a internasjonal humanitær organisasjon, etterretning, og HR.

Vil du si noe mer om etterretning? Det hørtes spennende ut.

Anonymkode: cab18...c1e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med de fleste som tar psykologi ikke forstår hva de leser. De har ikke forståelse for mennesker, hvordan vi lever. De blir for opphengt i det som står i boka si. Regelboka.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med de fleste som tar psykologi ikke forstår hva de leser. De har ikke forståelse for mennesker, hvordan vi lever. De blir for opphengt i det som står i boka si. Regelboka.

intelligent bidrag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...